![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Fra Dagens Næringsliv:
SAS Braathens kan ikke leve lenge til med at hver femte SAS-flyger er ute av produksjonen. Konflikten i SAS har så langt kostet SAS-konsernet godt over 100 millioner kroner. Og fortsatt er nesten 100 av de gamle SAS-flygerne sykmeldte. – Situasjonen koster oss betydelige summer. Vi klarer å holde ekstra beredskap i én uke til, sier SAS Braathen-sjefen, Petter Jansen, til Dagsavisen. Det betyr at hvis konflikten ikke er løst innen sju dager, begynner situasjonen virkelig å bli alvorlig for flyselskapet. -Kan ikke stole på ledelsen – Hvis situasjonen er så alvorlig, synes jeg det er forunderlig at ikke ledelsen i SAS Braathens går inn og løser problemet. Jeg har fått flere meldinger fra piloter som sier at de nå nok en gang har fått bekreftet at de ikke kan stole på det ledelsen, sier hovedtillitsvalgt for SAS-pilotene i Norge Jack Netskar til avisen. Forhandlinger tirsdag De skandinaviske pilotforeningene skulle opprinnelig møte ledelsen i SAS-konsernet i Stockholm i går. Men det ble utsatt til tirsdag. – Da vil vi ta opp tråden fra sist, men på et nivå høyere, sier informasjonskonsulent Trine Løvberg i SAS-gruppen til NTB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Ja man har jo med oppdelingen mistet en stordrifts fordel med å ha alle på et AOC, ved sykdom og snags hadde man en større pool av maskiner+cockpit+cabin å kalle inn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Tiltredes!!! Ikke alltid lett å beregne konsekvensene...
![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Når det er flere her inne på forumet som har skjønt at den oppdelingen man har gått inn for kanskje ikke er spesielt lurt, så burde vel ledelsen i selskapet skjønne iallefall såpass....
![]() ..eller kanskje sofa-CEO'er er bedre egnet til å drive butikken... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Det er sikkert fordeler og ulemper med begge ordningene. Det som skjer nå er vel at man er godt over halvveis til målet...og er i en gråsone. Det er vel bare pilotene som gjenstår å få i "boks" før det hele er komplett. Tviler på at det er særlig gunstig å være i en slik "mellomløsning" lenge. Men nå er det jo nettopp slike mellomløsninger og spesialordninger vi er vant til i Norge, så kanskje nettopp det blir løsningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Hvorfor er det ikke noen av de svenske pilotene som reagerer/aksjonerer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Braathens til New York. | Giama3 | Flyforum | 13 | 01-04-2006 23:22 |
Stjernegrisen til SAS Braathens | LTH | Flyforum | 11 | 15-01-2006 21:30 |
SAS Braathens setter opp prisene fra neste uke | DY | Flyforum | 14 | 19-09-2005 12:58 |
Første SAS-737 til SAS Braathens AOC | CK | Flyforum | 2 | 18-04-2005 12:33 |
Flyr SAS eller SAS Braathens til London? | EB | Flyforum | 8 | 17-11-2004 12:31 |