![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Nu erfarer takeoff. dk, at det også betyder en total udskiftning af stole på business class. Et arbejde, der går i gang så snart man har fundet frem til den rigtige model, hvor man vil prøve at undgå de samme begynderfejl, som da de nuværende stole blev indkøbt med SAS som prøveklud.
http://www.takeoff.dk/news/21829
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Dette må vel sees på som ensidig positivt?
Hva er å foretrekke blandt markedets modeller? Swiss sine seter? Får håpe det blir fart i denne prosessen, og at dette er et ledd i en oppgraderingsprosess som spenner vidt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
I tillegg, litt OT, og det er vel kjent: "Den hurtigste ændring i servicekonceptet sker fra årsskiftet, hvor der igen serveres gratis kaffe og vand på economy klassen på alle SAS-fly." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Håper det blir noe lignende til det en ser på Etihad og Finnair.
http://www.airliners.net/photo/Etiha...43X/1964939/L/ http://www.airliners.net/photo/Etiha...642/1975982/L/
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]()
Etihiad ser jo veldig bra ut. Og det sies jo at det nye konseptet til Swiss også er bra. Bare man unngår BA sitt opplegg med bak-frem seter og slike fiskebenskonsept så er jeg fornøyd.
Ser også at Eco Extra skal innføres innenriks. Hurra! Braathens Best/Back er tilbake! ![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Veldig positivt! Dette er tredje gang SAS skifter ut stolene i Business - noe som er et tegn på at selskapet er villig til å fornye produktet, men også at de nok har valgt feil stol minst en gang
![]() Ikke fått med deg det tidligere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
Etihad og Swiss er i utgangspunktet samme sete, bare noe endret på hva man gjør med "bordplassen". Etter å ha flydd Swiss i biz noen ganger med nye seter synes jeg at de er ganske ukomfortable: - A-setene på oddetallsrader er skvist helt inn i veggen og like trange som vanlige seter på innenriks. - Det går bort mye plass i "bordplass". Selv har jeg lite i mot BA sin løsning og baklengs-soving eller fiskebein som på VS/NZ. SQ sitt sete er antakelig urealistisk siden det gir 1-2-1 og lavere antall seter, men det er favoritten min med tanke på plass å sove på. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2010
Posts: 436
|
![]()
Seter a la LX virker ganske urealistisk for meg i SK selv om det hadde vært veldig fint!
Men jeg tror rett og slett at de tar for mye plass! "Staggered" konfigurasjon (1+2+1 også 2+1+1 også 1+1+2) er nemlig veldig plass krevende og jeg er rimelig sikker på at SK vil beholde en 2+2+2 konfigurasjon. Derfor tenker jeg mer på en sete som CO/UA: http://www.continental.com/web/en-US...irst/seat.aspx Den har jeg nemlig aldri prøvd, så jeg vet ikke om den er bra eller ikke. Alternativt har BA en merkelig 2+4+2 "half egg" konfig omboard sine 777 som kunne kanskje adapteres til 2+2+2 half egg på A330/A340. Kan dette være aktuelt tror vi? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2007
Posts: 749
|
![]()
De setene som CO har virker for meg veldig komfortable, har dog ikke prøv de. Men vi får vel bare vente spent på at SAS tar en avgjørelse, og at de faktisk hører på kundene sine hva de vil ha, slik at produktet blir best mulig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,982
|
![]()
Jøsses, så bra. Go SAS!
Tipper det blir ganske like seter som nå, bare "fully flat" og med større skjerm. Kanskje en USB plugg og USB lader. Personlig favoritt ville vært BA sin løsning eller Air New Zealand sitt fiskebensmønster. Begge gir mulighet for både privacy eller felleskos. Men tipper det er så langt fra historien og partnere at det er urealistisk. Blir spennende å se hva de kommer med. Kanskje man må teste SAS på IC igjen isåfall.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
|
![]()
SQ Sofaer, pretty please?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: PVG
Posts: 373
|
![]()
CO's businessfirst seter er veldig comfortable! Må vel være noe av det bedre man kan få til med 2 - 2 - 2.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Det er satt av en halv milliard kroner til oppdateringen av SAS sine LH-fly. Det skal visstnok innebære AVOD over hele fjøla.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2010
Posts: 200
|
![]()
Jeg liker både BA sitt konsept og fiskebeinskonseptet til AC og CX. Dette er løsninger som gir mye mer privatliv enn f.eks Swiss og LH.
Jeg liker sjelden å konversere med fremmede når jeg flyr. Vindussetene til BA gir en helt annen følelse av privatliv. At man sitter bak-frem tenker man da ikke over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Flott at dette kommer.
Blant BizNissene jeg kjenner så er dette omtrent eneste ankepunkt' de har mot SAS på langrute. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med nye hjemmesider? | catoha | Småprat | 88 | 24-10-2018 00:34 |
SAS med nye flyseter! | Robbiedeluxe | Flyforum | 197 | 20-12-2015 22:59 |
SAS med 34 nye sommerruter | MD90 | Flyforum | 18 | 29-07-2014 12:30 |
KLM får full flatbeds i Bizniss klasse | LN-AFG | Flyforum | 3 | 11-12-2012 11:07 |
Mindre kaos med nye SAS | DY | Flyforum | 0 | 28-09-2004 22:18 |