![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Lenge siden jeg har postet noe nå,men det betyr ikke at jeg ikke er aktiv
rundt gjerdene på OSL. Denne gangen har jeg plukket ut fly som vi ikke ser daglig,helt uavhengig av størelse og nasjonalitet,og da blir det en del småfly innimellom her. Legger også ut en link her fordi jeg ved en feiltakelse klarte og slette ei hel mappe fra en kveld jeg var der oppe,så det eneste bildet som overlevde var det her som jeg sendte inn til Airpics. http://www.airpics.net/photo/G-STRX-...Astraeus/20834 Det har vært ganske varierende vær i juni,og da blir det også varierende kvalitet på bildene,...........desverre........ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det var det jeg klarte å få fanget av "sjeldenheter" denne perioden. Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fokkeren (U-05) du har fanget er en sjeldenhet, det er en Fokker 60, det ble bare bygd 4 stykker.
Flotte bilder. Mvh,
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Variert og et meget bra utvalg av GA maskiner, F60.. stilig, jeg fikk den under avgang på fredagen
![]()
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Ellers masse flotte bilder Vidar, akkurat som vanlig! ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Gandalf: Tror U-5 er en Fokker 50, er relativt sikker på at Fokker 60 ble pensjonert fra RNAF for noen år siden. Fokker 60ene var vel også malt i grå camo, mens 50ene var i det hvite skjemaet. Ser ikke noe hard point under vingen heller.
![]() Flott bilder, mye artige maskiner. Skulle gjerne hatt den ADAC Dornieren en gang på Flesland. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]()
Må nok slutte meg til det, ja. U-05 er c/n 20253, en F50. De fire F60 var hhv U-01 (c/n 20321), U-02 (c/n 20324), U-03 (c/n 20327) og U-04 (c/n 20329).
F60 er også lett gjenkjennelig på høyre side med sin store cargo dør: http://www.airliners.net/photo/Peru-...TA-N/1826353/L Alle fire F60 er også solgt og overført til Peruvian Navy, mener den siste gikk for omkring et halvt år siden. Ikke meningen å være gledesdreper, men likevel.... ![]() -og for all del: Fine bilder! Last edited by Stone; 05-07-2011 at 20:42. Reason: Added link |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Flink gutt. B747 er jo bare såååå skjønn altså
![]()
![]() |
#11 |
D610 + mange mm
|
![]()
Morsom tråd Vidar med mange flotte bilder
![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mye deilig her,Vidar.
Med min besøksfrekvens der oppe tar det vel et par år før jeg har tilsvarende samling ![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har nå iført meg sekk og aske, gardinene er trukket for. Innenfor nevnte gardiner høres såre hulk, "hvordan kunne jeg ta så feil?" "hvordan kunne jeg ta så feil?" "hvordan kunne jeg ta så feil?" "hvordan kunne jeg ta så feil?"
Naboene gir uttrykk for bekymring.
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fine bilder, fine fly :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flotte bilder
![]()
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bildet av Iron Maiden var veldig bra. Kjempefint med regnbue i bakgrunnen. Synd du slettet en mappe, men hell i uhell at du reddet dette bildet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flotte bilder Vidar. Veldig variert og fint som vanlig fra din hånd.
Måtte opp og trøste Gandalf litt i dag. Vi tok en kopp kaffe sammen og etter en times tid ble det slutt på såre hulk og salte tårer. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hehe,regner med at Gandalf hentet seg inn igjen temmelig fort.
Takk for hyggelige kommentarer alle sammen! Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fine bilder Vidar
![]()
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS-fly fikk ikke lov til å fly inn i Pakistansk luftrom | Dash | Småprat | 8 | 04-12-2012 11:41 |
Finnair har redusert til 3 daglige på OSL-HEL | OEH | Flyforum | 28 | 23-06-2010 10:34 |
Air berlin øker til 2 daglige fra Osl | MartinL | Flyforum | 18 | 04-01-2010 11:45 |
OSL-LHR-OSL med BA - ikke helt bra! | litt-amatør | TripReports | 26 | 03-12-2008 23:06 |
Cimber øker til 4 daglige BLL-OSL | Someone | Flyforum | 5 | 13-08-2007 13:35 |