![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
Her er noen bilder: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...r-Airport.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() ![]() Og slik så venstre side på LH A320 - og dette er exit-side etter 4 fot winglet forsvant For de som er kjent på MAN - kollisjonen skjedde nesten oppe ved The Airport Hotel. Lufthansa'en stod og ventet på å komme ut på rullebane 23R ved Juliet Alpha 1 (JA1) og Futuraen prøvde å passere på baksiden inn mot betongelementene du ser i bakgrunnen på dette bildet. ![]() (denne Palmair 732en venter på Juliet Sierra 1) Det er spesielt trangt i østre enden av Juliet, og bygningen til Alpha Flight Services gjør at taksveiene ikke kan gjøres bedre heller. ![]() Her finner dere et rimelig detaljert kart som viser takseveiene på MAN: http://www.edendale.co.uk/MAIP/charts/MAN.32CC0201.PDF Det har vært utrolig mange berøringer på MAN og området hvor Alpha og Delta møtes er den store flaskehalsen. Å la noen takse på Lima langs pir B og C har til tider blitt praktisert, og dette har resultert i en mengde "cut and pieces". Noen reele utvidelser i dette veikrysset (A-D) er heller ikke mulig uten at både brannstasjon og den store nye vedlikeholdshangaren til Thomas Cook (tidligere MyTravel) ryker. Hvis den beslutningen blir tatt så ryker også Aviation Viewing Park sin nåværende plassering og blir flyttet over på sørsiden. Men mye av dette at det er så trangt på MAN skyldes dens historie fra 2. verdenkrig - man kan jo på kartet se etterlatenskapene til to kryssende rullebaner (Kilo Charlie er en og Light Aircraft Area/Charlie/Alpha 6/Delta 6 indikerer den andre). Denne trangboenheten gjør jo også at for oss flyinteresserte MAN så sjarmerende også.
__________________
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 06-08-2008 at 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Da har også Neil vært ute på taxebanen og fotografert
![]() Og det ser ut som om også styrbord høyderor har fått skader, men med dette manglet den store kraften når wingleten nådde haledelen til flykroppen.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
To Kenya Airways E190 i bakkekollisjon | Someone | Flyforum | 2 | 10-02-2019 13:12 |
SAS CRJ-900 i bakkekollisjon på Kastrup, OY-KFC 4FEB16 | RIBRO | Flyforum | 26 | 02-08-2017 08:12 |
Får man dobbelt med poeng når man endrer opp der man kom fra? | Sykkelthor | TripReports | 13 | 05-02-2016 15:53 |
Dagens sylteagurk: - Forteller forbrukeren at man er dum om man tar toget | LN-MOW | Småprat | 1 | 02-02-2016 22:52 |
Får man poeng innenlands hvis man bruker bmi/LH kort? | LN-AFG | Flyforum | 4 | 20-07-2009 00:16 |