![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
http://www.wsj.com/articles/iran-pla...ved-1452975657
Quote:
__________________
Upcoming Flights: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
Join Date: Dec 2015
Posts: 33
|
![]()
I Iran kjører alle samme bil og bensinprisen er 0.30kr/ltr, så de klarer nok godt å bestille for mange fly om de vil
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,939
|
![]()
Spørsmålet er vel også om det bare er snakk om nye eller om det er endel brukte inne i bildet også. Det er som kjent ganske lange ventelister på de fleste av flytypene til Airbus. Men er endel ledig brukt rundtomkring. Inkludert fly eiet av Airbus selv
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Money talks ...
Iran far ikke bare lov a kjöpe igjen, de far ogsa tilgang til opp til 100 Mrd. US$. Leveranse-slots kan kjöpes og med nedkjöling av veksten i Kina og krisen i Eurosonen sa er det sikkert noen selskaper som er villige a la overtale seg ![]()
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
|
![]()
Tror disse Iran kjøpene kommer ganske beleielig for mange som kanskje sliter med finansiering
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,939
|
![]() Quote:
Finansiering er vel relativt enkelt og skaffe i disse dager |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 396
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,335
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Det sker nok det samme som skete med flyvningen i Rusland, da muren var væk...En masse selskaber skyder op og forsvinder igen....
Men vi vil se en del iranske selskaber i vores del af verden.... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
|
![]()
http://www.dw.com/en/iranian-assets-...ted/a-18988456
Ser ut som Iran får tilgang til masse penger som har stått låst i Vesten, så da er vel gjerne finansiering ikke et problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Finansiere fly i Iran må vel tegnes som risikosport fortsatt, og i mange år fremover. Republikanere i USA er vel keen på å få innført sanksjoner så fort som mulig, og urolighetene i Midtøsten kan fort velte ei tue. Her lukter det kruttrøyk lang vei.
Er vel sikkert lite populært på hjemmebane blant en del av befolkningen, om Boeing skulle levert fly til "axis of evil". |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,939
|
![]() Quote:
I første omgang er det jo snakk om brukte fly, da av litt eldre og upopulære varianter i dagens marked. F.eks så står det er rekke A340 av forskjellige varianter rundt omkring som vil dekke deres kortsiktige erstatningsbehov for widebody. Disse er jo også avskrevet for lengst og billige i innkjøp. Iran sitter dessuten på mye cash, da har bare vært frosset. Majoriteten av innkjøpene kommer nok til og være A320/737 Og selv om sanksjonene er over så er jo fortsatt ikke Iran og USA akkurat venner for det. Og en bestilling av nye fly vil fortsatt være veldig politisk og da har Airbus en fordel. Derimot når det kommer til brukte fly så spiller det mindre rolle |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Ifølge denne artikkelen bestiller Iran Air 127 Airbus, inkludert 8 stk a380 og 16stk A350. Tviler vel egentlig litt men Reuters skal være nogenlunde troverdig
http://de.reuters.com/article/idDEKCN0V20ES |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2014
Posts: 189
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilke Norwegian-ruter fra Rygge blir de første som droppes | dimmaua | Flyforum | 43 | 27-08-2007 21:03 |
Bombe mot BA-kontor i Iran | CK | Flyforum | 1 | 02-08-2005 10:10 |