![]() |
|
![]() |
#1 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
For ikke lenge siden, så ble det dannet en ganske så fin kondensstripe over grunnlovsbygda, jeg satt som vanlig med nesa ned i PCen og fikk ikke med meg hvem som sto for denne.
Av gammel vane, så åpnet jeg radaren, for å se hvem det var som hadde begått dette. Etter litt knoting frem og tilbake, så ble konklusjonen at det nesten måtte være WF484 (Q400) som måtte være synderen. Den passerte i 25 000 fot over husstaket. Jeg hadde i mitt stille sinn tenkt at turboprop ikke begikk kondensstriper, uten at det forsåvidt gir noen logikk. Så da stiller jeg meg åpen til hogg, har jeg rett i mine antagelser at det der kan være begått av en liten lysegrønn racer?!
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Godt mulig. Har selv laget kondensstriper med både 300 og 400 Dash i 22000 og oppover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Jeg lot være å kalle tråden "Turboprop - chemtrails", selv om det fristet noe veldig.
Men det var en litt vel åpenbar clickbait..
![]() |
#6 |
YGBSM
|
![]()
Selv stempelmaskiner kan og vil produsere contrails. Gjør et bildesøk på google etter f.eks. B-17 contrails - eksempel: https://www.google.no/search?q=B-17+...=1920&bih=1094
![]() |
#7 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Det er jo forsåvidt logisk, alle motorer avgir energi i form av varme og når forholdene er til stede, så vil vanndampen i lufta kondensere, fryse og lage chemtrails, ehem, contrails.. ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg så en gang contrails etter en UH1B (forsvarets forrige Bell-helikopter "Huey") (med forbehold om at jeg husker korrekt, det kan ha vært en B412).
Det var airshow på Bardufoss (80-tallet) og den klatret til drøyt 10.000' for å droppe fallskjermhoppere. Den ble hengende overhead en liten stund i påvente av at et flyvende display skulle bli ferdig, og lagde contrails.
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kondensstriper = forgiftning? | CFN_001 | Småprat | 290 | 20-01-2024 17:48 |
Kondensstriper eller ikke | Vede | Småprat | 3 | 31-08-2020 23:25 |
Dornier 328 Turboprop modell. | SE-SAM | Samlerhjørnet | 0 | 21-11-2014 11:20 |
Kondensstriper | Flybird | Flyforum | 10 | 20-10-2009 10:47 |