![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Har flere vaksiner som ble tatt for ca. 10 år siden og "Seksjon for vaksinasjon og reisemedisin" på Ullevål som jeg hittil har brukt ser ikke ut til å eksistere lengere.
Alternativene jeg har identifisert i Oslo-området: -Fastlege, som ikke nødvendigvis har beste kompetansen på området eller alle vaksinene tilgjengelig. -Reiseklinikken, på websidene står det om når de er åpene julen 2012 -Vaksinasjonsklinikken, også nedlagt -Sentrum Reisemedisin, på websidene forteller de fortsatt om stenging i juli Noen tips om hvor man bør eller ikke bør gå?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Volvat hadde vaksineklinikk tidligere, ta en tlf til de.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva legger du i "best"?
Hvor det gjør minst vondt å få sprøyte? Hvor det er billigst? Hvilken klinkk som driver virksomheten sin med størst overskudd? Selv har jeg valgt Gunnar Hasle og hans "Reiseklinikken", sentralt beliggende på St. Olavs plass i Oslo. Han er vel en av landets største ressurspersoner på tropesykdommer og en interessant person å snakke med mens man får de nødvendige injeksjoner. På http://www.reiseklinikken.no/ kan man også hente inspirasjon mht. hva du kan være riktig så heldig å få dersom du skulle ha uflaks.
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
-At de er løpende oppdatert på hva man trenger hvor og ikke slår opp i en gammel bok.
-At de har vaksinene inne slik at man får dem med en gang og ikke får en resept med beskjed om å komme tilbake med alt de trenger. -At de ikke ta seg betalt langt mere enn konkurrentene.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har selv god erfaring med Reiseklinikken på St Olavs plass i anledning flere jobbturer til Afrika, de dekker hvertfall de punktene du nevner over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
La ikke merke til pris, men reiseklinikken fungerte fint for min del.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Jeg kan også anbefale Reiseklinikken på St Olavs plass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Reiseklinikken har jeg stort sett brukt, kort ventetid og anbefaler ikke vaksiner du egentlig ikke trenger før du virkelig er langt ute i jungelen. Jeg vet ikke hva du mener med julen 2012, åpningstidene står først sammen med telefonnummer for timebestilling.
Hvis du vil ha det billigere og sannsynligvis best kompetanse så er Ulllevål Sykehus (også kjent som Oslo Universitetssykehus) alternativet, men der kan det være lang ventetid. http://www.oslo-universitetssykehus....der/enhet.aspx
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Reiseklinikken kan anbefales ja, selv om jeg sist tok vaksine der i 2008. Sprøyter gjør vondt uansett og kan ha et par bivirkninger avhengig av hva man skal ha vaksine mot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Fornyet "en av hver av alt" på Aleris før sommeren. Null venting og alt på lager. Måtte diskutere litt før jeg fikk gulfebervaksine men ellers var det greit.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Reiseklinikken/Gunnar Hasle er greit.
Så lenge du vet hva du skal ha er det jo bare å gå til fastlegen, få resept, kjøpe dem, og gå tilbake for å få en legesekretær til å sette dem. Holder for meg. Vil du ha rådgivning om spesifikke issues er nok Gunnar Hasle mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NSB billett-hack Oslo-området | kekker | Reiseforum | 16 | 31-08-2016 19:06 |
Time-lapse fra Oslo-området | Even92LN | Register- og ATC-Forum | 2 | 01-07-2012 23:59 |
Fly/helikopter verktsteder i stor-Oslo området? | Dannythekiwi | Flyforum | 5 | 25-01-2010 19:39 |
Hvor stor sjanse er det for at det blir en -800maskin når en avgang er utsolgt? | Glenn | Flyforum | 15 | 24-02-2009 08:48 |