![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
|
![]()
Är MOL smart, dum eller depserat?
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
|
![]()
Det vil vel alltid være en del som gjerne vil sjekke inn bagasje. Blir Ryanair totalt sett dyrere enn selskaper som har bagasje inkludert, så vil jo disse kundene velge bort Ryanair.
Hvis jeg er borte mer enn 5-6 dager, har jeg alltid innsjekket bagasje. Liker å ha nok rent tøy og fullverdige toalettsaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Når selskapet han leder går med milliardoverskudd år etter år etter år, så kan man knapt kalle han desperat. Ei heller dum. Mange trodde selskapet ville gå nedenom og hjem da de innførte høye gebyrer på bagasje. Men passasjerene reiser. Og i år passerer de sansynlig vis 80 millioner passasjerer. Desperat kaller man noen som gjør det elendig, som forsøker alle triks i boka for å komme seg opp igjen.
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
|
![]()
Dette er for dumt, visst folk er borte for eksempel i en uke så vil jo folk ha med bagasje. Helt uhørt at folk må betale høye gebyrer for dette, sett heller begrensninger per person sier jeg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,460
|
![]()
MoL har nok en god ide om hvor smertepunktet går ... han er en knakende dyktig forretningsmann.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2013
Posts: 211
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,069
|
![]() Quote:
Dog er det vel litt søkt at Ryanair her legger det frem (stod i en annen artikkel om samme saken) som at de taper penger når folk sender bagasje til en pris på et par hundre kroner.....hvilket er tøv. Så mye koster ikke handling av en koffert, og dette er noe de tjener penger på. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,460
|
![]()
Jo færre kofferter, jo dyrere blir det per enhet. Bagasjehåndtering er et eget punkt i handlingkontrakten, og Ryanair vil sikkert forhandle ned prisen hvis de klarer seg med en mann mindre på stuerlaget ...
![]() Det er det totale regnestykket som er viktig, og det har de nok stålkontroll på .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Det er allerede ingen problem å ha kun en skranke pr fly på Ryanair. 100% internett innsjekk og få bag å sende.
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,134
|
![]()
Det er vel frivillig å reise med Ryanair?
Jeg velger som oftest noe annet, og om man skal betale gebyr både for innsjekket bagasje OG carry-on, kommer jeg ihvertfall til å sjekke bunnlinjen i billettprisen grundig før kjøp. Hittil i år har faktisk SAS kommet best ut flere ganger enn både Ryanair og Norwegian.
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Ja, og det er jo ganske underlig, at SAS ikke klarer å få inn mer penger for et bedre produkt. For SAS har et bedre produkt, det er det ingen tvil om. Hvorfor klarer de da ikke å få høyere pris enn Ryanair? Kostnadene til SAS er jo også betydelig høyere, så bare det i seg selv gjør jo at SAS må øke prisen.
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,069
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,069
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,134
|
![]() Quote:
Min kone dro til Gdansk i dag for drøyt 400,- og hjem om 14 dager for omtrent det samme. Det ble bestilt i mai. Når jeg har vært i stand til å langtidsplanlegge såpass har SAS kommet best ut, jeg har da ikke hatt behov for å prøve å bestille biletter med kortere tidsfrist, kan hende andre flyselskaper hadde kommet bedre ut i så fall.
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() Last edited by Wig-wag; 01-08-2013 at 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Inden længe fjerner FR lastrummene og indretter den til "special seating arrangements"
til den tid vil det slet ikke være tilladt at medbringe bagage. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,134
|
![]()
Utrolig morsomt. Har du mer?
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: DEL
Posts: 324
|
![]()
Skjønner meg ikke på all hatinga jeg.
Slik systemet er i dag så står alle fritt til å tilby det produktet de ønsker til den prisen de setter. Så kan du og jeg si ja eller nei til det. Så måler man suksess på om man har overskudd etter at regninger er betalt. Ser man det så enkelt så er det vel i ingen tvil om hvem som er best på å drive flyselskap i vår tid. Så kan man jo like det eller ikke, men realiteten er som de er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() ![]() Men, ja, selskapene kan selv velge å tilby det produktet til den prisen de ønsker (så lenge de forholder seg til relevante lover & regler), så er det opp til kundene å velge. Last edited by TOS; 02-08-2013 at 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2012
Posts: 245
|
![]() Quote:
Flyselskap tjener gode penger på å holde mengden av innsjekket bagasje nede. I en perfekt verden, sjekker ingen inn bagasje og alle reisende sjekker inn på internett og går rett til gate. Behovet for innsjekket bagasje, vil alltid være der. Så man må tilby det, men begrenser mengde gjennom avgifter. Ikke nødvendigvis for å tjene penger på bagasjen, men for å holde utgiftene nede (her er muligens Ryanair unntaket med deres latterlig billige kampanjepriser - et sted må de hente inntektker fra). En ofte glemt fordel med gebyr for innsjekket bagasje, er at jo mindre bagasje det er, jo kortere er gjerne ventetiden. Slik at de som må sjekke inn bagasje, ender opp med et bedre produkt eller tjeneste. Det er dog et problem at flyselskapene er altfor slappe når det kommer til hva man lar folk ta med seg inn i kabinen. Folk slipper til med både tre og fire ganger så mye håndbagasje som tillatt. Hvilket gir plassproblemer. Unødig tid går med til å stue håndbagasje og mange ganger har jeg sett carry-ons ende opp i lasterommet. Lite er mer irriterende enn å reise lett for å slippe unødig venting - bare for å oppleve at håndbagasjen går i lasterommet og leveres ut på bagasjebåndet. Mens man ser "alle" andre ha tre fire ganger så mye bagasje i kabinen som din carry-on det ikke ble plass til. Utrolig nok, så er det de flyselskapene som håndhever retninglinjene om håndbagasje som får mest pepper. De er grådige, firkantede og nazi. For å levere en tjeneste alle reisende er tjent med. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny Ryanair avgift: Compensation Fee | Someone | Småprat | 11 | 01-04-2011 00:00 |
DL tar betalt for første bag. | SQ 777 | Flyforum | 10 | 06-11-2008 20:17 |
För långt namn för Ryanair | sail4fun | Flyforum | 13 | 22-09-2008 23:43 |