Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-11-2011, 15:46   #1
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
SAS SAS skal forbedre kundetilfredsheten

Jeg har lagt merke til de morsomme gule skiltene som flere og flere SAS-ansatte har på seg. Viktig å gi ansatte litt "faglig" input i ny og ne - selv om slike kampanjer ofte kan fremstå som svada.

Quote:
"Smile" handler ikke alene om at smile. Det er også forkortelsen for 5 elementer, der indgår i kampagnen. S "Say hi!" handler om at tage godt imod kunden, mens bogstavet M signalerer "May I help?", hvor SAS-medarbejderne proaktivt skal få øje på kundens behov.

Bogstavet I er en forkortelse for "I´m available", som handler om at være nysgerrig på kunden og vise nærværhed. "Look people in the eyes" gemmer sig bag bogstav L og handler om at være interesseret i kunden som individ og at vise det. Endelig er E udtryk for "Every day, every customer, every visit", der handler om konstant at levere varen.
http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=53905
__________________

Last edited by FlightDeck; 21-11-2011 at 15:50.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2011, 15:50   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,559
Default Re: SAS skal forbedre kundetilfredsheten

Jepp, vi som var på besøk hos SAS i oktober ble presentert for deres nye smilekurs, som også innebærer disse skiltene
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2011, 17:47   #3
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,036
Default Re: SAS skal forbedre kundetilfredsheten

Jeg har også lagt merke til de nye skiltene. Men de jeg har sett har hatt slogans som "Today I'm on fire" og lignende.

Jeg har litt sans for sånt jeg. Jeg er en av dem som faktisk tror slikt ubevisst påvirker bæreren (og også leseren).
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS sin bruk av CRJ900 på KSU/AES/MOL - (Splitet fra Cityjet skal fly CRJ900 for SAS) view Flyforum 40 20-11-2017 13:00
KLM forbedre businessclass intraeuropeisk gustavf Reiseforum 2 11-02-2011 12:45
Airbus å bruke cirka 100 millioner euro årlig på å forbedre A 320. ENZV Flyforum 2 22-09-2010 12:32
SAS skal selges imm Flyforum 13 02-03-2010 23:03
SAS: - Vi skal bli best! Hurum Flyforum 14 12-04-2006 13:51


All times are GMT +2. The time now is 06:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.