![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Har blitt fortalt at sas occ på OSL blir lagt ned og flyttes til Sverige. Da er det vel ikke så mye igjen før alt er svensk alt sammen!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kunne du være snill å utdype hva "occ" er?
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
operation control center... dispatch, trafikkvakt ol. Trist for de ansatte!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Meget trist for de ansatte!
Skal til ikke flyttes til Sverige, men til CPH meg bekjent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har da SAS hatt en i hvert land eller har alt ligget i Oslo og blir nå flyttet til CPH eller Sverige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er det mange som blir oppsagt pga dette? Og er dette en del av innsparingen som kom med 4-excellence strategien der 300 personer kom til å bli oppsagt?
Trist for de som mister jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
OCC skal sentraliseres i Stockholm.
Hva som skjer med de som jobber i oslo i dag er ikke kjent. Så spørsmålet i så måte er om de blir tilbudt jobb i Sverige, eller om det blir oppsigelser. Utrolig mye dyktige mennesker, så håper det blir en ordning som gjør at de fleste forblir i selskapet. Men uansett endel som sikkert må gå, noe som er kjempetrist for de det gjelder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
VG er på saken.
Quote:
Synd for SAS, for her mister de nok veldig mye kompetanse. Jeg kan ikke se for meg at det er særlig mange som velger å flytte til Stockholm slik arbeidsmarkedet er i Norge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Så lenge det er praktisk mulig, så virker det mest naturlig og ikke minst mer lønnsomt å samle slikt på et sted. Synd for de som blir berørt, men slik er livet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Fra VG-artikkelen:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
At det er lønnsomt? Tja, det er vel alt av sentralisering. Men jeg tviler på at dette sparer så vanvittig mye penger, og løser alle SAS' problemer. Jeg vil heller tro det kan skape flere kanselleringer, større forsinkelser og mer misnøye hos passasjerene. Kun tiden vil vise. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
rart... for eg trodde SAS har større trafikk i Norge enn i Sverige....
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Etter mitt syn er der mest naturlig å samle mest mulig av det som kan samles på Arlanda, så sant det er praktisk mulig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det er irrelevant egentlig?
Last edited by Someone; 11-05-2012 at 17:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Forholdene du nevner over har svært lite å gjøre med hvor jobben gjøres, og for kundenes del blir det trolig en forbedring, ettersom alle avgjørelser kan tas umiddelbart og under ett tak, istedet for at man må konferere med andre kontorer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er det noen som vet om også revenue management er sentralisert til CPH eller ARN?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veldig trist for den norske delen av SAS dette her og ikke minst de som nå har fått den tunge beskjeden om A (flytte, om man har mulighet til det), B (omorganiseres i SAS/SGH Norge) eller C (overflødig).
Jeg blir direkte lei meg av igjen å konstatere at SAS, MÅ kutte av seg nok en finger på hånden. Slik jeg har lært OCC å kjenne så er dette en homogen gjeng som har alle forutsetninger for å ta raske operasjonelle avgjørelser, selv i de mest krevende situasjoner. I dag holder Navigasjon, Flykontor og Besetning til i samme lokaler som Trafikk, Stuere, Teknisk, Loadplannere KO-IRR osv.... De operasjonelle avgjørelsene som tas i det lokalet og direkte berører den norske delen av SAS er av meget bra art. Jeg kan ikke se annet enn at dette blir negativt for norske passasjerer, spesiellt i vinteroperasjoner med irregularitet. Da mener jeg SAS har vist seg overlegne andre selskaper på OSL i håndteringen av dette. Mye er trolig grunnet en god sameksistens av flest mulig avdelinger i ett senter. At noen mener dette vil fungere like godt når halve senteret flytter til ARN er for meg ubegripelig. Det som vel er hevet over enhver tvil, er at SAS-ledelsen begynner å gjøre det veldig enkelt for et snart tverrpolitiskt enig storting å selge ut aksjene om noen skulle være interressert i å kjøpe de.
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Hadde de finnes en kjøper der ute hadde SAS vært solgt for lengst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus | Robbiedeluxe | Flyforum | 825 | 02-08-2013 20:56 |
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? | Utflyttet | Småprat | 8 | 15-06-2012 09:01 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |
Hvilke SAS fly har nå kommet inn under SAS Braathens AOC? | LTH | Flyforum | 8 | 04-04-2005 13:50 |