![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Håper at dere urbane Oslobeboere kan hjelpe en som ikke kjenner landets hovedstad så veldig godt
![]() Tips mottas med takk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Dagligstuen på Continental er veldig hyggelig... Bra stemning, god kaffe og gode småretter..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gastronaut
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
|
![]()
Hvilket hotell bor du på?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
People & Coffee i rådhusgata kan funke. God kaffe og gratis wifi.
http://www.tyggo.no/oslo/people-coffee/loc-745 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Legal Eagle
|
![]()
Wayne's Cofee Solli eller Vika er absolutt aktuelle for deg. Solli er nærmest hotellet (ligger ved Solli plass, også kalt Lapsetorvet).
Begge har wifi (NetCom Homerun) http://www.waynescoffee.se/Waynescaf...E/Default.aspx Den klart beste kaffebaren i strøket er Mocca kaffebar og brenneri i Niels Juels gate 70 (Briskeby), på hjørnet av Niels Juels gate og Briskebyveien. Vet ikke om de har wifi der. Last edited by RWY 24; 07-08-2011 at 02:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker for innspill! Wifi er ikke et absolutt must når man har mobilt bredbånd, så det med beste kaffebar i området frister ja
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Drar denne opp med ett spørsmål til. Flyr tilbake fra Oslo med SK4424 (går 1620). Jeg skal til Gardermoen fra UiO, der arransjementet skal slutte 1400. Hva er raskeste veien fra Blindern? Det åpenbare er t-bane pluss Flytoget, men såvidt jeg forstår går flybussen fra Bekkestua forbi Blindern/Rikshospitalet. Kan jeg spare tid med dette? Eller er det fare for trafikk og/eller at bussen er fullsatt?
Takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Bussen er definitivt ikke fullsatt fra Gaustad.
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Personlig ville jeg satset på bane til natinalteateret, evt Oslo s dersom du ser du akkurat mister flytoget på nationalteateret. Da slipper du å lure på trafikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Legal Eagle
|
![]()
T-banen fra Blindern T går 12 ganger i timen. Reisetid, inkl 4 min spasertur mellom t-banen og Flytoget, er mellom 37 og 50 min avhengig av ventetid på Oslo S/National. Befinner du deg på nedre eller midtre Blindern blir totaltid inkludert gang- og ventetid mellom 42 og 60 min.
Fra Forskningsparken T (passer hvis du er på øvre Blindern) legger du på 1 minutt i reisetid, men får en totaltid på mellom 40 og 55 min, siden der er mindre variasjon i gangavstand. Flybussen: Gangtid mellom Blindern og Gaustad/Riksen er mellom 10 og 15 min. Det lønner seg hvis du skal gå. T-banen tar bare to-tre min mellom Blindern eller Forskningsparken T og Ullevål stadion T, så flybussen fra Ullevål stadion er et alternativ. (Går du den veien tar det fort 20 min). Du rekker uansett bussen som går 1424/6 eller 1444/6. 1404/6 sliter du med ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker og bukker! Vet ikke hvor nøyaktig jeg skal være ennå, men sannsynligvis er det nede på Blindern. Så får vi se.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg tar jevnlig denne bussen, fra Smestad, og den er definitivt ikke full på denne tiden. Dette er akkurat tidsnok til å komme seg ut av byen før trafikken, slik at ca. 50-55 minutter fra Gaustad er sannsynlig. Behagelig reisemåte, og er nok kjappere enn T-bane/Flytog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Legal Eagle
|
![]() Quote:
Avgang Blindern T 14.17, ankomst Gardermoen Tog 14.54. Reisetid 37. Avgang Gaustad buss 14.24, ankomst 15.19. Reisetid 55. Last edited by RWY 24; 04-09-2011 at 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Newcomer
|
![]()
Hvis du er nede ved fysikk bygget på blindern kan du jo vurdere å dra ned til majorstuen og ta bussen som går derfra. Evt. så kan du gå den lille veien opp fra nedre Blindern til trikkestoppet på øvre Blindern og ta trikken til Gaustadalleen stoppet som ligger rett under broen hvor Flybussen fra Bekkestua stopper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mulig Oslo-tur Sommer 2015-Tips/Råd/Ideer! | ForeverSAS | Reiseforum | 22 | 20-04-2015 20:17 |
Ønsker tips (Oslo-Sydney i Business Class) | ILS2 | Reiseforum | 9 | 08-12-2011 09:32 |
Oslo-Singapore - tips til businessbilletter? | Heathrow | Reiseforum | 7 | 06-02-2011 21:56 |
Oslo-Hong Kong-Oslo (C-klasse) - Ønsker tips | ILS2 | Reiseforum | 8 | 15-12-2010 22:03 |
Tips for billigste pris Oslo-Bangkok rundt påsketider? | Fokker 50 | Flyforum | 18 | 07-01-2008 13:22 |