![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Jeg er ikke helt sikker på årstallet.
Men rundt 2000 tror jeg det var. Vi var oppe i Whistlers Mountain i august på ett seminar. Så vi måtte bare ta en sightseeing tur med en De Havilland Beaver Floatplane. Turen ble uforglemmelig. Fra sjøgrønne Whistler via dype bratte daler opp til isbreene på toppen. Jeg skulle egentlig sitte foran, men i siste sekund kom en "ny" pilot som måtte trene. Flyet en ombygd Beaver til såkalt Kenmore Beaver tror jeg. Lasteluka bak er borte. Fått tre bladet propell og bubble plexiglassruter på sidene. Noen som kan korrigere meg? Tror motoren er en R-985 Pratt & Whitney stjerne motor med 9 sylindre. (Lyden er musikk i mine ører) Bildene er desverre tatt med gammel analog film og kamera og så scannet inn. Derfor kornet og dårlig. Håper dere liker det allikevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fine bilder av et legendarisk "bushfly"!!! Et pust av frisk luft innimellom all "jet-eksosen"!!! Vi alltid glad for å se bilder av noe "annet" - og sjøfly kan jo ALDRI bli feil i mine øyne!
Takk for at du delte! Fortsett å poste bilder, "Bear"! Steinar http://www.seabee.info |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Fine bilder av et av verdens tøffeste fly! Hadde forresten gleden av å ha en slik på besøk her for noen dager siden!
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dagens bursdagsbarn: Mountain Dew | Someone | Flyforum | 23 | 24-05-2010 21:27 |
Rocky Mountain High... | EB | TripReports | 27 | 10-03-2009 16:37 |
Ain't No Mountain High Enough (ski- og julebordtur del 2) | Discus | TripReports | 28 | 08-02-2009 15:48 |
NORAD i Cheyenne Mountain passer på julen | Utflyttet | Flyforum | 4 | 25-12-2007 17:22 |