![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
For de som har Flying Blue status kan de nå bli matchet til M&M.
Lufthansa krever en rundtur før utgangen av juli. Lett å gå fra EBG via FB Gold til SEN i løpet av 2-3 mnd med andre ord. Tviler på at jeg kommer til å benytte meg av det, selv om jeg flyr med Lufthansa noen ganger pr år. Det blir for få poeng av det til å spare i to program samtidlig. http://www.more-miles.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Yderst interessant. Jeg skal alligevel på tur med LX i næste uge...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Browncoat
|
![]()
Liten påminnelse, SEN-statusen varer i 2 år
![]() Quote:
![]()
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 05-05-2011 at 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Tabbe å drøye med status match med flying blue til nest siste dag...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og noen tidsfrister:
Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Greit når bookingklasse I og O også gjelder
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nesten:
Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Dagens, Dag Viking, I og O gjelder...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Utroligt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen som vet?
1) Har allerede en passiv M&M-konto med null poeng, kan jeg få match, eller er det bare nye? 2) Har en tur OSL-ZHR-EWR 29. juli med Swiss. Er det to segmenter eller må det være t/r? 3) Regner med at det er forutsetning at poengene for Swiss-turen puttes på min M&M-konto. Last edited by BårdK; 06-05-2011 at 14:52. Reason: skriveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Strålende, takk for svar Discus. Da er det bare å vente på at FB-kortet kommer i posten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Verdt aa merke seg at statusmatch i de aller fleste tilfeller er noe man kun kan gjoere en gang..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Husk at SEN gir to evouchere, noe som kan være verdt arbeidet med å sende inn en slik match alene.
Hvor står det at man må sette poengene på en M&M-konto? Bookingklasse I og O gir som kjent null poeng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Beklager - fant ikke igjen referansen nå, så da får folk ta det med en liten klype salt.
Man må uansett ta to flighter og sørge for at de er synlige for M&M, så kan man jo evt. gamble på at man ikke må kreditere mil på M&M-kontoen for å få det til og for at det skal bli godkjent. (Bookingklasse I og O tok jeg ikke stilling til da jeg svarte på et spørsmål jeg oppfattet ikke involverte I eller O)
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Nettopp - derfor bør man gjøre slikt strategisk - og ikke fordi man har lyst på en flott kortstokk. Den vil ikke vare lenge - for de færreste kan klare å ha gullfarget statuskort i flere allianser samtidig. En status match kan være bra om man endrer reisemønster eller holder på å miste status i en allianse og ser at man ikke klarer å opprettholde den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, i utgangspunktet enig, men så var det dette med tilfeldigheter da. Jeg valgte å statusmatche mitt EBG med FBG mest for morro skyld, pluss at jeg har noen innenriksturer med Delta kommende år (uten om jeg vet om jeg får noe ekstra som følge av FGB, da reisene er på business).
I og med at jeg når EBG med god marging (og ikke har mulighet for EBP) har jeg en stund lurt på å begynne samle poeng hos M&M i stedet for EB, grunnet ekstrefordelene med SEN sammenliknet med EBG (pluss at jeg reiser en del med LH). Uten for-moro-skyld-matchen med FB hadde denne muligheten ikke oppstått. Mitt enkle poeng er at det ikke er så lett å være strategisk når man ikke kan forutsi hva som skjer. Håpet nå er at BA ser seg nødt til "henge seg på" og tilbyr match EBG mot sølv. Da burde vi være godt sikret. Nesten så en må ta noen turer på economy for å utnytte statusen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvor ofte pleier slike tilbud komme opp fra LH?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
<mod>
Denne tråden omhandler LH statiusmatch ifht. FB. Statusmatchen FB hadde er her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=83130 Skal man sutre om FB kan man gjøre det her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=85364 </mod>
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Status match Delta Airlines | KLM 1200 | Reiseforum | 2 | 10-02-2013 03:35 |
Status match BA | Chriscross | Reiseforum | 3 | 06-02-2013 11:33 |
Etihad status match | jefi99 | Reiseforum | 0 | 10-04-2012 18:14 |
Spanair -> *A Status Match | FlyHi | Reiseforum | 4 | 23-02-2012 02:18 |
UA til DL status match? | Fnate | Reiseforum | 2 | 11-09-2011 19:36 |