![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
14. april 2011 skulle jeg og min samboer fly LH2457 OSL - BCN.
Ved oppmøte på OSL ble det ved innsjekk gjort klart fra agentens side at flighten var overbooket og at vi mest sannsynlig ved gate ville bli spurt om vi ønsket å fly med SK sin direkteavgang i eco+ i stedet. Ved gate kom spørsmålet på nytt, hvorpå vi takket ja (total kompensasjon var EUR 150 pr. hode, economy extra hos SK og kr 100 i matbonger pr hode til bruk på OSL, i tillegg kom vi frem en time før da vi slapp transfer på FRA). Det praktiske ble ordnet ved at vi meldte oss ved SK sin billettskranke i terminalen, hvor det ble skrevet ut papirbilletter. Disse ble så levert ved gate når vi senere gikk ombord. Jeg har, som forventet, ikke fått EB poengene mine for denne flighten (skulle iflg. SK få opptjening som eco+). For å retroregistrere trenger jeg billettnummeret. Ved kontakt med SAS pr. telefon sier de at de pr. telefon ikke har tilgang til å finne igjen billettnummeret. Er det noen SK ansatte her som har tilgang til systemer hvor dette kan hentes ut, eller har noen øvrige forslag til hvordan jeg skal få tak i billettnummeret / få registrert poengene? Kan sende eventuelle personlige detaljer i en PM dersom dette er nødvendig.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hm, hva var det du nøyaktig fikk på servicesenteret? Det kan være at de opprinnelige "kupongene" er brukt, ettersom SK aksepterer LH sine e-tickets. Ellers så er det utstedt FIM eller skrevet ut nye e-tickets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Man får jo vanligvis poeng for opprinnelig booking og ikke for oppgraderingen/nedgraderingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg husker ikke akkurat hvordan det så ut, men det var et avlangt papirstykke, på gjennomslagspapir (tror jeg), med en tabell som selskapet skrev i. Her ble det fylt inn flightnr, bookingklasse og dato. Dette måtte jeg igjen gi fra meg ved gate.
Quote:
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ok, da har du nok fått en FIM, det nummeret blir ikke registrert i bookingen din, bare i oppgjøret for avgangen. Jeg tror det enkleste da er å skrive til medlemsservice og forklare situasjonen, så får de nøste opp i saken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Murring om WF og overbooking i SFJ | roger | Småprat | 16 | 31-10-2012 19:09 |
Overbooking | VIVALDI | Småprat | 8 | 08-08-2011 08:37 |
Billettnummer for etterrgistrering M&M | Chriscross | Reiseforum | 9 | 03-08-2011 08:33 |
Overbooking | Robin882 | Reiseforum | 11 | 28-09-2010 23:37 |
Overbooking og oppgradering på SAS | jb1 | Flyforum | 3 | 16-01-2009 09:56 |