Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-06-2011, 15:49   #1
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

SAS Nye Recaro-stoler til SAS 737-800

Usikker på om det har vært oppe før:

Hørte ganske håndfaste rykter om at -800ene skal oppgraderes og tilnærmes hverandre interiørmessig og at SAS samtidig skal inn med slim-line Recaro-stoler av samme type som mange andre setter inn nå (LH, DY...)

Det burde hvertfall bedre turene med "torturgrisene" betraktelig.

Old 19-06-2011, 15:52   #2
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Rykte: Nye Recaro-stoler til SAS 737-800

Tror SAS-Steward nevnte det i en eller annen tråd nylig ... hørte imidlertid det samme fredag da jeg fløy med en svært slitt TUH.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2011, 16:12   #3
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Jeg går ut fra at de siste Euro-grisene også får ny innredning i så fall. Er jo litt råflott å fly rundt med 150 seter i dagens marked.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2011, 17:57   #4
CYUL
Banned

En ting jeg ikke skjønner med disse recaro-setene er hvorfor selve "puta" man sitter på også må være så hinsides flat og jævlig. Greit nok at ryggen er tynn, men de kunne beholdt tykkelsen på den delen man sitter på. De gangene jeg har prøvd Norwegian og Lufthansas recaro-stoler, har jeg hatt så ufattelig vondt i baken etterpå.

Skjønner ikke de som roser Norwegian i været for dette, det er som å sitte på en metallplate.
CYUL is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2011, 18:04   #5
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Quote:
Originally Posted by CYUL View Post
En ting jeg ikke skjønner med disse recaro-setene er hvorfor selve "puta" man sitter på også må være så hinsides flat og jævlig. Greit nok at ryggen er tynn, men de kunne beholdt tykkelsen på den delen man sitter på. De gangene jeg har prøvd Norwegian og Lufthansas recaro-stoler, har jeg hatt så ufattelig vondt i baken etterpå.

Skjønner ikke de som roser Norwegian i været for dette, det er som å sitte på en metallplate.
Dette er faktisk den første negative tilbakemelding jeg har hørt/lest om de nye recarostolene.
Mener også at stolene LH innstalerer er en annen modell en DY sin?
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2011, 18:10   #6
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by CYUL View Post

Kan kun være enig. Naturligvis giver disse tynde stole lidt bedre benplads (eller flere sæder i flyet), men de er efter min opfattelse ikke særligt behagelige at sidde i. De er for hårde og når ikke i nærheden af komfortniveauet i "gamle typer" sæder.

Forstår godt hvorfor man skifter pga vægt og flere sæder i flyet, men de gør ikke flyveturen mere behagelig - tværtimod.

Bedste sæder er stadig de gamle i MD'erne med læderarmlæn...
Old 19-06-2011, 18:13   #7
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Dette er faktisk den første negative tilbakemelding jeg har hørt/lest om de nye recarostolene.
Mener også at stolene LH innstalerer er en annen modell en DY sin?
LH's er vel endnu tyndere end DY's.

Specielt LH's har jeg udelukkende hørt dårlig feedback på fra dem jeg kender der har prøvet dem. Noget jeg kun kan give dem ret i.

Håber ikke SAS går efter samme model som LH - det ville være et skridt i den forkerte retning mht komfort for pax. DY's er vel lidt bedre, men behagelig bliver disse tynde sæder aldrig - og slet ikke med skindbetræk, som er umuligt at ånde igennem og bliver varmt og klistret.

Last edited by FlyHi; 19-06-2011 at 18:17.
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2011, 18:27   #8
Novair
ScanFlyer Gold

Novair's Avatar

Jeg hadde en flygning med de nye Recaro-setene til LH i påsken. Kan ikke si noe annet enn at det var ren tortur. Å reise seg etter et par timer i disse setene, var som om du hadde sittet på en trestol i to timer - tresmak i rompa(!). Stakkars de som må sitte i disse på lengre flyvninger! Skulle SAS gå for den samme typen som LH og DY(?), blir jeg meget skuffet. For de av dere som ikke har sett/testet de nye setene til LH: En venn av meg knipset dette bildet etter flygningen.
Novair is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2011, 19:01   #9
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Jeg synes de nye LH-setene er helt OK. Jeg har prøvd de flere ganger og synes den forbedrede seteavstanden mer enn oppveier den noe tynnere puta. Men selv den synes jeg er helt OK. Ihvertfall på en halvannen-totimers tur.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2011, 19:16   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Syntes ikke de LH setene var så ille som jeg fryktet. Det ser jo helt krise ut, og umiddelbart er det som å lene ryggen mot en planke. Men etter en liten stund er det helt ok. Syntes de var bedre enn plankene i noen av SAS flyene.

Bra var det ikke, men jeg hadde nok fryktet enda værre.

Uansett synes jeg det nok en gang er kjipt at man skal kutte all comfort hos alle selskapene. Det er vel ikke lenge før bønnetellerne finner ut at de sparer enda mer penger om passasjerene faktisk blir hjemme.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2011, 20:28   #11
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Specielt LH's har jeg udelukkende hørt dårlig feedback på fra dem jeg kender der har prøvet dem. Noget jeg kun kan give dem ret i.

Håber ikke SAS går efter samme model som LH - det ville være et skridt i den forkerte retning mht komfort for pax. DY's er vel lidt bedre, men behagelig bliver disse tynde sæder aldrig - og slet ikke med skindbetræk, som er umuligt at ånde igennem og bliver varmt og klistret.
Min erfaring etter en del turer med DY og LH siste månedene er:

Nye stoler hos DY er helt greit, noen godt brukte Recaro hos DY er helt pyton

LHs sine så fryktelig vonde ut, men når jeg satt skikkelig i dem så tenkte jeg ikke mer på det og reflekterte egentlig ikke over stolene før jeg gikk av flyet etter et par timer. Med andre ord bestått.

Old 19-06-2011, 20:55   #12
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Jeg liker disse setene, både de hos DY og LH. Ja, LH sin er en annen modell, og enda tynnere enn DY sine, men jeg syntes de var komfortable. Har hatt tre flygninger med de, den lengste liker over 2 timer. Mulig de ikke egner seg for flygninger over 3 timer, men for +/- 2 går de helt fint. Klart myke F-seter hadde vært deilig det, men av og til må man kompromittere litt, og dette er et helt greit kompromiss.

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2011, 21:25   #13
OEH
ScanFlyer Gold

LH sine slimline-seter er virkelig noe av det jævligste jeg har opplevd.
Tortur, rett og slett.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2011, 21:32   #14
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Når det kommer til seter synes jeg det er vel så viktig hvordan den passer ryggen, enn hvor hard puten er. De fleste nye seter er av det harde slaget, men på flighter på +-2t timer er jeg ikke så sår i baken at jeg ikke klarer sitte litt hardt. Det som derimot er vondt er seter som torturerer ryggen. Og her synes jeg Recarosetene som LH, DY og LX har er OK. DY sine er kanskje litt for rette, men ikke noe problem på korte flighter
Old 19-06-2011, 22:09   #15
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Har man nok fett på røven, så er det ikke noe problem å sitte på en treplanke
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2011, 23:03   #16
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Syntes ikke de LH setene var så ille som jeg fryktet. Det ser jo helt krise ut, og umiddelbart er det som å lene ryggen mot en planke. Men etter en liten stund er det helt ok. Syntes de var bedre enn plankene i noen av SAS flyene.
Er ikke noe av poenget med disse putene at de former seg litt etter kroppen når de blir varmet opp av kroppsvarmen? Jeg har ikke prøvd LH sine, men synes DY sine er som å sette seg på en planke, men så sitter jeg rimelig bra i løpet av noen minutter.
Old 19-06-2011, 23:39   #17
CFM
ScanFlyer Crusty

CFM's Avatar

Har noen turer med de stolene i OS sine Airbuser. Første gang syntes jeg det var helt greit, men på de neste turene ble jeg mere og mere bevisst på at stolen jeg satt i var litt vel hard til å være behagelig når turen blir på over en times tid.
CFM is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2011, 23:39   #18
Kenneth
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Jeg har prøvd de flere ganger og synes den forbedrede seteavstanden mer enn oppveier den noe tynnere puta.
Helt enig.
Kenneth is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2011, 01:05   #19
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by OEH View Post
LH sine slimline-seter er virkelig noe av det jævligste jeg har opplevd.
Tortur, rett og slett.
Lufthansa sin NEK er de dårligste flysetene jeg har sittet i noensinne. De gir muligens litt bedre benplass, men det hjelper lite hvis man mister følelsen i rompa og må legge aviser bak korsryggen. 0 i terningkast for dette produktet.
LX har vel også ganske tynne Recaro-seter, men de gir en helt annen opplevelse. Der sitter man ganske behagelig og har grei benplass.
Old 20-06-2011, 01:13   #20
raskefot
ScanFlyer Blue

Hvor lange er de lengste LH-flyvningene med NEK? Kan ikke tenke meg at SAS vil gå for samme type sete når 700 og 800-maskinene også blir brukt på charter til bl.a. LPA. Over 6 timer i et slikt sete høres ikke fristende ut...
raskefot is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules