![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,730
|
![]()
Usikker på om det har vært oppe før:
Hørte ganske håndfaste rykter om at -800ene skal oppgraderes og tilnærmes hverandre interiørmessig og at SAS samtidig skal inn med slim-line Recaro-stoler av samme type som mange andre setter inn nå (LH, DY...) Det burde hvertfall bedre turene med "torturgrisene" betraktelig.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,629
|
![]()
Tror SAS-Steward nevnte det i en eller annen tråd nylig ... hørte imidlertid det samme fredag da jeg fløy med en svært slitt TUH.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Jeg går ut fra at de siste Euro-grisene også får ny innredning i så fall. Er jo litt råflott å fly rundt med 150 seter i dagens marked.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banned
Join Date: Jun 2011
Posts: 2
|
![]()
En ting jeg ikke skjønner med disse recaro-setene er hvorfor selve "puta" man sitter på også må være så hinsides flat og jævlig. Greit nok at ryggen er tynn, men de kunne beholdt tykkelsen på den delen man sitter på. De gangene jeg har prøvd Norwegian og Lufthansas recaro-stoler, har jeg hatt så ufattelig vondt i baken etterpå.
Skjønner ikke de som roser Norwegian i været for dette, det er som å sitte på en metallplate. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Mener også at stolene LH innstalerer er en annen modell en DY sin? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Forstår godt hvorfor man skifter pga vægt og flere sæder i flyet, men de gør ikke flyveturen mere behagelig - tværtimod. Bedste sæder er stadig de gamle i MD'erne med læderarmlæn...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Specielt LH's har jeg udelukkende hørt dårlig feedback på fra dem jeg kender der har prøvet dem. Noget jeg kun kan give dem ret i. Håber ikke SAS går efter samme model som LH - det ville være et skridt i den forkerte retning mht komfort for pax. DY's er vel lidt bedre, men behagelig bliver disse tynde sæder aldrig - og slet ikke med skindbetræk, som er umuligt at ånde igennem og bliver varmt og klistret.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 19-06-2011 at 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,066
|
![]()
Jeg hadde en flygning med de nye Recaro-setene til LH i påsken. Kan ikke si noe annet enn at det var ren tortur. Å reise seg etter et par timer i disse setene, var som om du hadde sittet på en trestol i to timer - tresmak i rompa(!). Stakkars de som må sitte i disse på lengre flyvninger! Skulle SAS gå for den samme typen som LH og DY(?), blir jeg meget skuffet. For de av dere som ikke har sett/testet de nye setene til LH: En venn av meg knipset dette bildet etter flygningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,629
|
![]()
Jeg synes de nye LH-setene er helt OK. Jeg har prøvd de flere ganger og synes den forbedrede seteavstanden mer enn oppveier den noe tynnere puta. Men selv den synes jeg er helt OK. Ihvertfall på en halvannen-totimers tur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,037
|
![]()
Syntes ikke de LH setene var så ille som jeg fryktet. Det ser jo helt krise ut, og umiddelbart er det som å lene ryggen mot en planke. Men etter en liten stund er det helt ok. Syntes de var bedre enn plankene i noen av SAS flyene.
Bra var det ikke, men jeg hadde nok fryktet enda værre. Uansett synes jeg det nok en gang er kjipt at man skal kutte all comfort hos alle selskapene. Det er vel ikke lenge før bønnetellerne finner ut at de sparer enda mer penger om passasjerene faktisk blir hjemme.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,730
|
![]() Quote:
Nye stoler hos DY er helt greit, noen godt brukte Recaro hos DY er helt pyton LHs sine så fryktelig vonde ut, men når jeg satt skikkelig i dem så tenkte jeg ikke mer på det og reflekterte egentlig ikke over stolene før jeg gikk av flyet etter et par timer. Med andre ord bestått.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Jeg liker disse setene, både de hos DY og LH. Ja, LH sin er en annen modell, og enda tynnere enn DY sine, men jeg syntes de var komfortable. Har hatt tre flygninger med de, den lengste liker over 2 timer. Mulig de ikke egner seg for flygninger over 3 timer, men for +/- 2 går de helt fint. Klart myke F-seter hadde vært deilig det, men av og til må man kompromittere litt, og dette er et helt greit kompromiss.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
LH sine slimline-seter er virkelig noe av det jævligste jeg har opplevd.
Tortur, rett og slett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,570
|
![]()
Når det kommer til seter synes jeg det er vel så viktig hvordan den passer ryggen, enn hvor hard puten er. De fleste nye seter er av det harde slaget, men på flighter på +-2t timer er jeg ikke så sår i baken at jeg ikke klarer sitte litt hardt. Det som derimot er vondt er seter som torturerer ryggen. Og her synes jeg Recarosetene som LH, DY og LX har er OK. DY sine er kanskje litt for rette, men ikke noe problem på korte flighter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Har man nok fett på røven, så er det ikke noe problem å sitte på en treplanke
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Er ikke noe av poenget med disse putene at de former seg litt etter kroppen når de blir varmet opp av kroppsvarmen? Jeg har ikke prøvd LH sine, men synes DY sine er som å sette seg på en planke, men så sitter jeg rimelig bra i løpet av noen minutter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,649
|
![]()
Har noen turer med de stolene i OS sine Airbuser. Første gang syntes jeg det var helt greit, men på de neste turene ble jeg mere og mere bevisst på at stolen jeg satt i var litt vel hard til å være behagelig når turen blir på over en times tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 338
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
LX har vel også ganske tynne Recaro-seter, men de gir en helt annen opplevelse. Der sitter man ganske behagelig og har grei benplass. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 327
|
![]()
Hvor lange er de lengste LH-flyvningene med NEK? Kan ikke tenke meg at SAS vil gå for samme type sete når 700 og 800-maskinene også blir brukt på charter til bl.a. LPA. Over 6 timer i et slikt sete høres ikke fristende ut...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Motorer på de nye 737-800 til Norwegian? | ENZV | Flyteknisk forum | 3 | 09-03-2010 15:00 |
Neste nye 737-800 til Norwegian. | Airbus 330 | Flyforum | 14 | 13-09-2008 08:42 |
AA kjøper 26 nye 737-800 ihht til plan | Discus | Flyforum | 7 | 15-08-2008 10:36 |
SAS med nye 737-800? | LTH | Flyforum | 16 | 16-12-2006 14:51 |