Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-05-2011, 16:06   #1
LN-BLO
ScanFlyer Silver

USA Texas + New Orleans i sommer - Tips!?

Har akkurat bestilt ferietur til sommeren, har følgende routing: OSL-LHR-IAH-DFW-SEA-YVR-LHR-OSL. Når det gjelder reisetips til Seattle så er det flust av tråder på forumet fra før, skal selvfølgelig på Boeing Museum of Flight. Kjører Amtrak eller buss mellom Seattle og Vancouver. Foruten tripreports som for det meste begrenser seg til flyturer er det litt mer begrenset av stoff jeg har funnet om Texas og New Orleans på forumet. Til info tenker jeg foruten Houston, Dallas og New Orleans å legge turen innom Galveston, San Antonio og Austin. Transportetappene vil gå med leiebil som jeg leier mellom IAH og DFW. Tips fra forumister som har besøkt en eller flere av de nevnte destinasjoner mottas med stor takk!
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2011, 16:12   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Re: Texas + New Orleans i sommer - Tips!?

Vel, vi flyr inn til MSY 8. juni, plukker opp leiebil noen dager senere og kjører via Baton Rouge, Houston , Austin , Corpus Christi og leverer bilen i San Antonio.. og flyr hjem fra SAT.. Får vel komme tilbake senere...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2011, 16:15   #3
LN-BLO
ScanFlyer Silver

Reiser ikke før 31. Juli, så får jo god tid til å lese om dine erfaringer fra din tur SQ 777...
Old 20-05-2011, 17:41   #4
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Jeg er ikke akkurat Mr. Roadtrip, men jeg kan gi noen tips da jeg har besoekt alle disse stedene.

New Orleans er en herlig by, men forbered deg paa at det er skikkelig varmt og meget fuktig.

Mye kriminalitet, men rimelig safe i sentrum av byen. Ville dog unngaatt aa ta snarveier igjennom alleys og heller holde meg til gatene der det er folk.

Har bodd paa W hotellet og ogsaa naboen Windsor Court. Det omraadet er ett meget bra utgangspunkt. Det er ogsaa ett Doubletree ved siden av dersom du er paa budsjett, men paa sommeren, vil du kunne faa W for under 100 dollar natten.

Ett must er aa ta en swamp tour. Skikkelig kult og du faar garantert flere close encounters med alligators. Vi brukte Louisiana Tour Company, de scorer meget hoeyt og vi var meget fornoeyd. De plukker deg opp paa hotellet og dropper deg av etterpaa. http://www.louisianaswamp.com/

Tok ogsaa en riverboat dinner cruise, men det fallt ikke i smak. Masse gladjazz paa hoeyt nivaa, mat paa lavt nivaa og du er stuck paa baaten i timesvis til det hele er over. Liker du gladjazz, kan det sikkert falle i smak.

To stjernerestauranter som er ett must.

Green Goddess var en meget godt gjemt hemmelighet, men har blitt meget populaert den siste tiden. FANTASTISK herlig sted som maa besoekes. Hils Chris fra Tommy, nordmannen som bor i Chicago som han drakk Fernet med

Chris anbefalte a Mano, en meget bra italiensk restaurant der vi moette han igjen dagen etter og hadde middag sammen. http://www.amanonola.com/

Galveston -- blah. De har ett OK flymuseum paa flyplassen, men ellers er det ikke noe sted aa kaste bort tiden paa

Klarer heller ikke aa se hva Dallas har aa by paa. Houston er godt dekket av diverse trip reports allerede.

Austin er ett sted jeg virkelig liker. Bor alltid paa Sheraton, godt priset og meget sentralt. Congress og resten av sentrum er herlig paa kveldstid.

Dersom man digger barbeque, hopp i bilen og kjoer litt over halvtimen til Lockhart, verdens barbeque hovedstad. Cluet er aa spise litt paa hvert sted. Best er Blacks, Kreuz er #2. Smittys og Chisholms maa ogsaa besoekes.

Hva som er best, vel der strides de laerde, men de fleste konkluderer med at Blackies tar kaka. Maa oppleves, but remember to pace yourself

http://www.blacksbbq.com/
http://www.kreuzmarket.com/index.shtml

San Antonio har jeg kun besoekt i jobbsammenheng, saa kun en natt i slengen og jeg liker byen meget godt. Bor alltid paa Westin som ligger midt paa Riverwalk, place to be. Masse restauranter og liv.

Der er ihvertfall noen gullkorn for aa hjelpe deg paa vei
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2011, 17:53   #5
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

..og når en først er på Riverwalk, så er Dick's Last Resort et artig konsept. Dinner with a twist beskriver vel plassen best..
http://www.dickslastresort.com/domains/sanantonio/
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2011, 18:42   #6
LN-BLO
ScanFlyer Silver

Vel, hoveddestinasjonen for reisen er New Orleans, men har fått mersmak av bilkjøring i USA og Houston og Dallas ble valgt ut pga. det er to av byene i området med lettest tilgjengelighet på gode priser når det gjelder fly. Det blir vel med to netter i Houston, hvorav den ene er etter ankomst fra Europa som er sent på kvelden, så det blir isåfall en dag i Houston hvor ferden ganske sikkert går ett stykke ut av byen til NASA besøkssenter. Når det gjelder Dallas så tror jeg at jeg sannsynligvis vil nøye meg med en natt, ankomst den første dagen, sannsynligvis fra Austin, og avgårde med fly til SEA dagen etter. Kanskje en tur til Sixth floor museum om tiden strekker til. Tyngdepunktet for denne turen før ferden går til SEA (vår by) vil være New Orleans, Austin og San Antonio (prioriteten er i den rekkefølgen)...
Old 24-05-2011, 18:11   #7
LN-BLO
ScanFlyer Silver

Noen som har kjennskap til Louisiana foruten New Orleans... Planer om en tur med airboat på sumpen for å spotte litt alligators. Tenkte også å få til en tur til en av plantasjene utenfor New Orleans, sannsynligvis Oak Alley. Noen med litt andre tips til hva som evnt. kan være verdt å få med seg i Louisiana?
Old 24-05-2011, 18:46   #8
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Var der for en del år siden - sumptur og plantsje var vi innom. Kjørte helt ut mot Gulfen og deltaet og overnattet der (Grand Isle). Var også innom Avery Island, dvs. Tabasco-fabrikken med omvisning o.l., helt greit når man var i området.

I New Orleans bodde vi på St Charles Guesthouse, som var et meget koselig sted (og viste seg å være nabo til sjømanskirken). http://www.stcharlesguesthouse.com/

(Dette var alt før "o big flooding")

Old 24-05-2011, 19:04   #9
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Sjømannskirken, ja. Der har jeg faktisk bodd 3 ganger! De er en av de få som tar i mot overnattingsgjester.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2011, 23:11   #10
LN-BLO
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Sjømannskirken, ja. Der har jeg faktisk bodd 3 ganger! De er en av de få som tar i mot overnattingsgjester.
Hehe, har faktisk en søster som giftet seg i Sjømannskirken i New Orleans for ganske nøyaktig ett år siden.... Det blir nok en tur innom for å se på åstedet for den store begivenheten!
Old 26-05-2011, 00:30   #11
BU767
På Norske Vinger

BU767's Avatar

Skal du til DFW må du vel ta ett obligatorisk stopp ved CR Smith Museum (American Airlines museum).
Old 26-05-2011, 17:30   #12
OSLJW
Newcomer

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
..og når en først er på Riverwalk, så er Dick's Last Resort et artig konsept. Dinner with a twist beskriver vel plassen best..
http://www.dickslastresort.com/domains/sanantonio/
Spiste her for en måned siden, er svært undeholdende!

Quote:
Originally Posted by Ezp1 View Post
Vel, hoveddestinasjonen for reisen er New Orleans, men har fått mersmak av bilkjøring i USA og Houston og Dallas ble valgt ut pga. det er to av byene i området med lettest tilgjengelighet på gode priser når det gjelder fly. Det blir vel med to netter i Houston, hvorav den ene er etter ankomst fra Europa som er sent på kvelden, så det blir isåfall en dag i Houston hvor ferden ganske sikkert går ett stykke ut av byen til NASA besøkssenter.
I mine øyne har Houston svært lite å by på for turister (Hele byen er en stor motorvei..) men i 2 dager bør du kunne finne ting å gjøre litt utenfor byen. Houston har flere store outlets ca 30 min utenfor byen med ekstremt gode priser hvis dere er ute etter å shoppe. Hvis du skal til Galveston ville jeg sjekket ut Moody Gardens.

Austin er fantastisk sjarmerende til Texas å være, som nevnt tidligere er SoCo samt downtown et must! The W og Driskill er to veldig fine hoteller, men prisene varierer veldig..

Anbefaler forøvrig å lese http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...4914492&rom=MP før du skal til Austin hvis du er glad i krim/spenning. Boken gir et veldig godt bilde av Austin og mange av de litt alternative menneskene du finner der..
OSLJW is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules