![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg slenger inn en kort rapport fra en tur EWR-OSL med SAS I Economy Extra. Retur var med Continental via Amsterdam, men jeg dropper den da det er så mange rapporter fra Continental over dammen. Jeg ser at en annen rapport her, var med samme flyet jeg kom med til OSL motsatt vei.
Turen begynte på Manhattan. Jeg kom av gårde litt senere enn planlagt, men jeg hadde sett at flyet var halvannen time forsinket da jeg sjekket inn på internett. En avgang senere med toget fra Penn Station gjorde derfor ikke så mye. AirTrain bragte meg rask til Terminal B. Ved bag-drop, hvor det for øvrig var null kø, spurte jeg om jeg kunne bruke poeng til å oppgradere til Economy Extra med Eurobonuspoeng. Jeg fikk vite at jeg ble plassert på en oppgraderingsliste og at jeg ville ropes opp en stund før avgang om det var ledige plasser. Sikkerhetskontrollen tok sin tid, da kun én person sjekket pass og boardingkort og kun en scanner var åpen, selv om de brukte to bånd til å gjennomlyse bagasjen. Etter et kort måltid med kjip mat, men samtale med en hyggelig danske satte jeg meg ved et strømuttak for å jobbe litt på min bærbare pc. Det var greit å utnytte den ekstra tiden forsinkelsen gav. Etter en stund ble jeg ropt opp og bedt om å komme til skranken ved utgangen. Det var gode nyheter i vente; 10 000 poeng ble trukket fra min bonuskonto og et nytt ombordstigningskort med Y+ på ble overlevert. Boarding var litt kaotisk, da en del ikke så ut til å skjønne prosedyrene med boarding etter rader og klasse. Vel om bord i det som etter hvert ble et tilnærmet fullt fly fant jeg meg til rette i et midtgangsete i Economy Extra. Det var vannflaske i setelommen og comfort kit ble delt ut etter take off. Matservering skjedde relativt kjapt. Det var ikke spesielt spennende, valg mellom kylling og biff. Kyllingen smakte helt ok, men jeg savnet en ekstra servering av brød og drikke. Jeg forsøkte å se en film, men jeg sovnet midt i. Setene i Economy Extra er gode med rikelig benplass, men man sitter i litt gal vinkel til å sove virkelig bra. Uansett, jeg sov til frokosten kom. Den var også litt skuffende, og virkelig minimum av hva man kan forvente i Economy Extra. Det lå yoghurt, rundstykker, skinke og ost på brettet. Vanlige kalde og varme drikker ble servert. Mannskaper var av det blide slaget stort sett, og utfoerte jobben sin med et smil. De kunne uansett ha tilbudt litt mere drikke, men vet ikke hvilke instrukser de har fra oven. Landing skjedde nesten to timer etter oppsatt rutetid. Passkontroll gikk greit og man måtte ikke vente for lenge på bagasjen. Alt i alt en bra tur med SAS, men et aber er bonusopptjeningen. Jeg samler nå poeng i Onepass, og flyvninger med SAS gir virkelig ikke mange poeng, 922 poeng med Eco-billett med SAS over dammen er elendig. Eurobonus ville gitt litt mere, men der er det høyere uttaksgrenser. SAS bør snarest innføre 100 % poeng både i eget program og når man bruker partneres programmer for å bli et foretrukket valg. Dette har jo mange sagt her på forum før, men SAS gir visst blanke.
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 Last edited by jb1; 20-05-2011 at 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hørtes ut som en ganske gjennomsnittlig tur med SK Y+, men allikevel kjekt at du deler den med oss. Takk for det
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL søndag 19. mai 2011 | LN-HVI | Bilder & foto | 4 | 23-06-2011 00:30 |
OSL - Lørdag 28. mai 2011 | LN-HVI | Bilder & foto | 5 | 30-05-2011 19:05 |
OSL - 16. mai 2011 | LN-HVI | Bilder & foto | 11 | 18-05-2011 11:47 |
Tripreport: CPH-EWR-CUN-EWR-CPH med CO og SK | FlyHi | TripReports | 19 | 11-12-2010 16:56 |
Tripreport OSL-EWR-ATL - CO og DL - oktober 2010 | LN-MOW | TripReports | 17 | 31-10-2010 18:27 |