![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
EDIT: Slår meg vel også at det pga ansvar ikke er lov å benytte disse som barnevogner... Last edited by JoeW; 08-03-2011 at 23:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SAS tillater de aller minste paraplytrillene, som er så små at de kan tas i hattehyllen, ut til gate. LH tillater også større triller som DAA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er først og fremt på grunn av det praktiske. Det er tungvindt å pakke en stor barnevogn i en pose ved gaten og bære den ned til flyet. Jo mer som er ferdig når passasjerene kommer til gaten, jo bedre er det med blant annet ressursbehov og punktlighet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Problemet med mange barnevogner slik jeg opplever det er at folk tar med til flyet med merkelapp og skal da legges i lasterom.
Da blir de ofte ikke pakket, eller beskyttet og kan lett ødelegges, en regning de fleste igjen legger på flyselskapet. Derfor er det nok vanskelig å ta med til gate. Ofte er det også slik at mange har NULL fortåelse for at det ikke er plass til barnevogner i kabinen. Har opp gjennom åra fått ganske mye kjeft fra stressa foreldre for at vi ikke har plass i noe skap til vogner. Her er Nordmenn helt klart værst, godt fulgt av Sverige og Danmark. Men Norske foreldre er de værste i så måte. Har man derimot en av disse små man klappe sammen, er det sjelden noe probem å legge disse i en hattehylle, eventuelt et skap om det er plass. Det at både SK og DY på død og liv vil ha dette som spesialbagasje er jp på grunn av det fakta at det er faktisk det, bagasje som krever en spesiell behandling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg forstår denne motivasjonen (og selv ville jeg aldri ha tenkt å ta vognen inn i flyet), men jeg stusser stadig på at det er stort sett bare i Norge som jeg går opplevd dette, og selv på mye større flyplasser går det fint å ha dem til gate. Plastposene som man får fra SK og DY har vel en mer terapeutisk enn noen reell effekt, de beskytter neppe noe ved harde slag. Jeg forstår at flyselskapene velger å play it safe, selv om jeg ikke helt forstår hva som så spesielt med Norge sat dette ikke er regelen andre steder, men greit nok. I utgangspunktet var spørsmålet hvorfor ikke lufthavnen i Oslo ikke kan stille opp med noen få enklere barnevogner. Dette lar seg gjøre på TOS ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Hva er DAA?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du kan levere en viss type bagasje ved utgangen, og få den utlevert umiddelbart etter flyet har landet.
Noen flyselskaper tillater at man tar med barnevogn, rullestol eller lignende til utgangen ved bruk av DAA, men blir mest brukt for vanlig håndbagasje når man bruker flymaskiner som har veldig dårlig plass om bord til håndbagasjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hva er status nå? Har en Maclaren XT Techno trille jeg veldig gjerne skal ha som DAA i morgen. Flyr SK-metall med LH-nummer ned til MUC og derfra til Lis. To gullkort og alle reiser i C-klasse? Noe håp om å få levere ved flyet og få tilbake i MUC? TAP som vi flyr videre tillater DAA.
Blir varmt med Babybjørn over lang tid... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Vi har da stadig vekk paraplytriller som leveres på gate. Vogner større en paraplytrille er no-go dog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da regner jeg med at DAA introduseres hos sas på 737-600 fra i morgen
![]() Hvor lange ting er det fysisk (ikke lovlig) mulig å putte i hattehyllen på en 737-600? Volumet av håndbagasjen vår blir uansett mindre enn to trillekofferter, så har ikke dårlig samvittighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er sjeldent problem med lengden på små triller, men noen har hjul som ødelegger en del av moroa. Du har lov til å ta med små paraply-triller inn i kabinen, forutsatt at det er plass. Paraply-trille er den typen som når de er slått sammen ligner på en paraply.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva er status nå for paraplytrille til gate på OSL? Noen forskjell på DY og SK?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så lenge du ikke spørr på forhånd er det ikke noe problem med trille frem til gate med SK. Spørr du derimot....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for svar. Får man paraplytrilla ombord i kabinen eller må den leveres ved gate?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fast track OSL | jb1 | Reiseforum | 168 | 02-11-2016 16:19 |
EWR, fast track og economy extra | chrisljo | Reiseforum | 2 | 17-01-2013 22:32 |
FB nå med Fast Track på OSL | Bergern | Reiseforum | 3 | 12-11-2012 08:22 |
Fast track med Economy Flex? | PettR | Reiseforum | 12 | 02-07-2012 23:50 |
Economy Extra & Fast Track? | TOS | Flyforum | 12 | 26-09-2008 11:22 |