Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-04-2011, 04:02   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
Airbus Airbus sliter med rekkevidden på NEO

Jeg leser litt mellom linjene her... US er umåtelig interessert i en 321 med 757-rekkevidde. US er en strategisk svært viktig Airbus-kunde. Airbus prioriterer 319NEO over 321NEO .........

Me thinks US now pissed ....

Quote:
US Airways needs an aircraft smaller than the 767 to operate transatlantic flights to Europe and missions to Hawaii profitably, says Kerr.
But Airbus has decided to push back introduction of the A321neo behind the A319neo.
On 5 April the airframer stated it plans to rejig the schedule for the A319neo and A321neo variants. The A319neo will now become the second variant produced, six months after the A320neo. Previously the A321neo was targeted for production prior to the A319neo model.
http://www.flightglobal.com/articles...urope-and.html
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2011, 09:07   #2
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
Default Re: Airbus sliter med rekkevidden på NEO

Timing MOW, timing...

Get the 320NEO out of the house and flying, thereafter the 319NEO (who will be a pretty dead fish in the water from start) and then "buy" time to see what comes from the competition before finally having the 321NEO out.

Me thinks we hear more on the 321NEO after there is public news on the 797...
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2011, 22:03   #3
Boeing_fan
ScanFlyer Molded
 
Boeing_fan's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
Default Re: Airbus sliter med rekkevidden på NEO

Å gi A321NEO større rekkevidde tror jeg er veldig lurt! 321NEO vil være en perfekt B752 erstatter for mange selskaper. Og den vil passe perfekt på ruter hvor dreamlineren blir for stor. Er det ikke Airbus A32x sin dårlige rekkevidde i forhold til B737 som gjør den mindre populær i USA?

Quote:
Originally Posted by BU662 View Post
Timing MOW, timing...

Get the 320NEO out of the house and flying, thereafter the 319NEO (who will be a pretty dead fish in the water from start)
Hvorfor skulle ikke A319NEO bli en suksess? Noen spesiel grunn til at du tror det?
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2011, 16:25   #4
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
Default Re: Airbus sliter med rekkevidden på NEO

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Å gi A321NEO større rekkevidde tror jeg er veldig lurt! 321NEO vil være en perfekt B752 erstatter for mange selskaper. Og den vil passe perfekt på ruter hvor dreamlineren blir for stor. Er det ikke Airbus A32x sin dårlige rekkevidde i forhold til B737 som gjør den mindre populær i USA?



Hvorfor skulle ikke A319NEO bli en suksess? Noen spesiel grunn til at du tror det?
A319NEO er rett og slett for tungt i forhold til CS300. OEW er 5 tonn höyre. Dette gir en langt darlige strukturelt effektivitaet. I dette direkte forlik kommer CS300 ogsa bedre ut pa mange andre mater. CS300 har den nyere ving, nyere komponenter etc, og dette vil gi en betydelig besparelse i DOC og COC i forhold til A319NEO.

Jeg tror her ligger den störste faren for Airbus i sitt NEO strategi. De har valgt a bare ga den ene veien, nemelig nye flymotorer, men strukturen er forsatt den samme som i de originale A32S. Det hva de flyselskaper ogsa leter etter, nemelig reduserte vekter, dette kommer ikke med NEO. Men her kan du spare mye penger dersom man tenker life-time costs...

Du vil ikke se mye orders for A319NEO, men noen selskaper vil ordre CS300 i Paris, og noen av disse vil vaere trofaste Airbus narrowbody kunder.
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Airbus A 320 Neo mellom OSL-CPH - eller CPH-OSL ATC-flyradar Småprat 17 25-04-2017 20:21
Airbus A320 NEO på testtur i Bodø ENBO Flyteknisk forum 1 10-10-2015 07:40
Airbus bekymret for 32x salget i overgangen til NEO Someone Flyforum 4 11-03-2012 10:13
Airbus sliter med 380-leveranser LN-MOW Flyforum 0 04-12-2009 01:33
DY sliter med punktligheten CK Flyforum 35 23-10-2007 05:51


All times are GMT +2. The time now is 11:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.