![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da var Lufthansas tradisjonelle Business Class-salg igang. Som vanlig gjelder prisene kun med utreise/retur fra/til Tyskland, noe som betyr separate tilslutningsbilletter. Noen priseksempler:
New York - 1599 EUR Beijing - 1699 EUR Singapore - 1799 EUR Bogota - 1799 EUR San Fransico - 1799 EUR I mine øyne er ikke prisene særlig attraktive. Må fort legge på en tusenlapp for tilslutning, noe som presser New York-turen opp i 13.000++ kr. Det som er enda verre er at prisen er i den nye såkalte "Business Basic", hvilket betyr: - Ingen lounge - Ingen Business Class check-in - Ingen forhåndsreservering av seter - Ingen oppgradering med miles De tre øverste gjelder selvsagt ikke hvis man har gullstatus i Star Alliance (ev. FTL hos M&M), men det er nokså stusselig at de velger å øke prisen, men kutte på fordelene ift. tidligere år. http://www.lufthansa.com/de/en/Busin...specialid=8127 Purchase by: 03.04.2011 Departure period: 23.06.2011-31.08.2011 Return period: 26.06.2011-07.09.2011 Advance Purchase Period: 14 days Minimum stay: 6 days or Saturday to Sunday Maximum stay: 3 months Rebooking: charges will apply Refund: not permitted Last edited by ILS2; 31-03-2011 at 22:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Lufthansa har mye tilbud til Bogota, de har ett salg på 3599 fram til 05.04, og hadde vel også ett lignende tilbud for få uker siden... Noen grunn til at de kjører så mye tilbud på akkurat denne ruta?
Ellers var vel ikke akkurat dette Biz tilbudet av de helt store |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er jo en grei måte å spare penger på hvis man er gullkunde fra før. Hvis ikke er det jo en merkelig måte å gjøre det på. Jeg kan ikke akkurat se at Lufthansen sparer de helt store pengene på å nekte biz innsjekk og et lite loungebesøk?
Dessuten er jo LH høyere priset enn andre europeiske selskapers biz klasse. Jeg anbefaler heller å velge Swiss. De pleier jo også å komme med noen greie sommerpriser. Her er det bare å ha is i magen og vente & se. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skjønner meg ikke helt på "Business Basic" greiene. Gjør tilbudet utrolig mye mindre attraktivt.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fins det noen måte å finne ut hva slags billett man har med LH på deres nettsider? jeg har en Z-klasse booket for en stund siden og vet ikke om det er Business Basic eller hva for noe, men klikker hvis jeg ikke får tilgang på lounge i FRA (skal sitte der i 6 timer..). Billettene mine ble jo bestilt utenom denne tilbudsperioden, så går ut ifra at jeg har lounge-tilgang, men best å være på den sikre siden..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Du har tilgang med vanlig Z-billett. På hjemmesiden deres kan du sjekke hvilke lounger du har tilgang til med hvilke biletter og der skiller de i alle fall ikke mellom rabattert biz (Z) og full flex biz (c).
Last edited by BårdK; 01-04-2011 at 19:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superflyer
|
![]()
Men disse "business basic" billettene bookes jo også i Z.....
Skjønner ikke dette jeg heller.... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, syns og dette var ganske rart, men jeg har jo tilgang til forhåndsreservering av sete, så går ut fra at jeg har lounge-tilgang også :-)
får vel kanskje sende en mail til LH bare for å være sikker.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sssshhhh - ikke si det høyt da! Du kan jo gi dem noen "gode" ideer!!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny business class hos Lufthansa | Someone | Småprat | 2 | 24-11-2017 18:06 |
Business class one way Lufthansa? | SudCaravelle | Reiseforum | 11 | 12-06-2014 08:54 |
Lufthansa A333 - New business class | LNv22 | Reiseforum | 12 | 30-01-2013 11:07 |
Ikke imponert over Lufthansa business class | gardkarlsen | TripReports | 17 | 20-08-2012 21:14 |
Lufthansa Business Class vs Thai Royal Silk Class - synspunkter? | kristian | Flyforum | 2 | 06-04-2008 21:28 |