![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=637872/
|
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,418
|
![]()
Bra!! Både ekspansjon og høy aksjekurs!!
|
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Ja tingene ændrer sig hurtigt i denne branche - men SAS skal altså passe på her!!!
![]() Det vil jo nærmest skabe ramaskrig i Norge såfremt SAS genåbner den anden daglige flyvning fra CPH til EWR og lader OSL-EWR ligge.
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,418
|
![]()
Why? Hvis det er et større grunnlag for rute mummer 2 fra CPH enn det det er med en ny rute fra OSL skal SAS selvfølgelig sette i gang. Pluss det er ikke alle som ønsker at SAS skal gi CO konkurranse ut av Oslo...
|
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Måske kan en anden daglig flyvning til EWR fra CPH komme på tale uden yderligere maskiner i flåden.
SAS arbejder på et dynamisk rutesystem hvor kapaciteten flyttes rundt i forhold til sæsonen. Fra berlingske.dk: SAS arbejder på helt nyt rutesystem
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Men håper fortsatt at SAS ser muligheten for en langrute fra OSL...men kanskej til en anna plass enn EWR ![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
||
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,418
|
![]()
På lik linje hvis et selskap skulle velge STO og ikke CPH?
|
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
problemet er nok fly, ja - hva "VG-leserne" i Kongeriket mener bør (ok, jeg går ut på en gren og tar sjansen på å bli tatt som arrogant) være knakende likegylding for SAS Interkont - om det er økonomi i en ekstra avgang fra CPH. SAS er vel den eneste selskapet i Europa som har flere enn én hub for interkonttrafikk - som ikke er begrynnet i slot-restriksjoner (som LHR og FRA)
|
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
For min del må SAS gjerne åpne 10 nye ruter fra CPH til statene og østen. Har ikke tenkt å fly med dem likevel:smokin
Man har da skaffet seg bonusprogram hos konkurenten for leeeenge siden. |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,418
|
![]()
...og konkurrentene fly til Østen og Amerika fra Norge - non-stop???
|
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Ikke non-stop, men det kan jo heller ikke sas tilby.
|
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
![]() Det er vel ingen hemmelighed at der næppe har været et område som har medført mere bitching på dette forum end SAS interkontinental og OSL? Yes jeg ved det i høj handler om følelser, men håber som CK skriver at SAS intkont ser på tørre facts som økonomi og konkurrencesituation. Havde situationen været omvendt og det var CPH der ikke havde ruter med SAS intkont havde situationen sikkert være den samme med en masse utilfredshed fra dansk side.
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,418
|
![]()
Tror heller ikke det finnes større CPH fan enn meg på dette forumet...
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 | |||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 333
|
![]()
Er det ikke en god stund siden det var en skikkelig ”debatt” om denne saken nå? Men klagene fra våre danske ”venner” ser jeg veldig ofte her! Er det for å sikre seg så ingen sier noe negativt om CPH og SAS? :devil
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,418
|
![]()
Finnes nok større SAS fans enn meg her nå...ting endrer seg....(..men mange på forumet leser nok kun det de vil lese ut av mine innlegg) Men JA fortsatt er jeg både fan og glad i SAS...
|
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Jeg har ikke sagt alle skal være enige...
Sagen er den at OSL har lavest prioritet hos SAS intkont - det er der en række grunde til. Vi kan gætte på hvad det skyldes - vi kan være uenige om hvad det skyldes - vi kan have drømme om hvad der sker - men i sidste ende kan vi ikke ændre på noget. Men diskussionen skal vi da naturligvis have lov til at have - men det kan også blive for meget hvor det udvikler dig til en disskussion uden saglige argumenter, hvor nogen forholder sig til virkeligheden på en irrationel måde. Nå men dette har jo udviklet sig til en diskussion om diskussionen af SAS intkont og OSL...
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Håper på noen Flyviking modeller. | Tarzan | Samlerhjørnet | 0 | 17-07-2017 21:20 |
Håper helga | krølle | Flyforum | 6 | 04-02-2007 04:35 |
Rådyrt for SAS å gjenåpne flyrute | AH05 | Flyforum | 45 | 09-03-2005 06:44 |