![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 170
|
![]()
Avinor har undersøkt hvor mange av utlandspassasjerene første kvartal i år som hadde bonuskort.
41 % har ett eller flere bonuskort og en tredel av disse bonuskortet få innvirkning når de bestiller. Det kan da ikke selskapene være fornøyd med. Sitat fra undersøkelsen: Om lag 40 prosent av passasjerene har bonuskort, mot nesten 50 prosent for bare to år siden. Bonuskortene er altså mindre utbredt nå enn tidligere. Årsaken kan være at en ikke lenger opptjener bonuspoeng på reiser innenlands, dermed blir ordningen mindre interessant for mange. Når det gjelder spørsmålet om bonuskortet har påvirket valg av flyselskap på reisen, har det vært små endringer siden 2003. Én av tre svarer at bonuskortet har hatt betydning for valg av flyselskap på den reisen de gjennomfører. I 2003 hadde 48 % bonuskort i ett eller flere selskap, i 2005 41%. kilde Avinor http://www.avinor.no/Norsk/Trafikk/Reiseundersokelser/Reisevaneundersokelsen_1._tertial_2005/filestore/Reisevaner1t-2005.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
nå som KT har fjernet muligheten for opptjening innenriks på SK er det kanskje ikke så rart. I "gamle dager" da vi hadde to aktører, som begge hadde bonuskort hadde jo - og brukte jo - "alle" kortene sine, nå er det jo ikke noe vits for de som for det meste reiser innenlands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Støtter TOS' analyse fullt ut. Det er dessuten en dobbel negativ effekt ute og går her fordi de aller fleste oppdager hvor lite poeng det blir først når de får kontoutdraget, og dermed føler seg lurt i tillegg til at opptjeningen bremser kraftig.
Dårlig sjakktriks, som det heter. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,496
|
![]()
Jeg fikk 125 miles paa mitt UA kort mellom Oslo og Helsinki, saa det er ikke rare bonusen aa faa lenger heller ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
det er sant - man skulle tro at SK ville ha forsøkt å gjøre bonusprogrammet mer attraktivt for Leisure-pax (for Business-pax er det fremdeles masse points å få) på utlandet, nå som verdien er null og nix innenriks. Ikke bare er det mindre verdt, men det er også blitt mye mer komplisert. Veldig få kunder vet at de kan få mye flere poeng ved å gå opp 100-200 kroner i pris (ikke er det mulig heller på sasbraathens.no å velge noe annet enn den laveste prisen tilgjengelig)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,377
|
![]()
Nye generasjoner med flypassasjerer som flyr LCC vil velaldri søke om bonuskort en gang... That`s life...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,377
|
![]()
Enig - men håper de som vil kan benytte seg av det...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,806
|
![]()
Med dei lave opptjening man får hos SAS, burde dei forandre 5 års regelen til 50 år... Kanskje da hadde man klart å få skrap ihop litt poeng til ei reise som forøvrig er veldig vanskeleg å bestille.. alle bonussetene er nemlig full hele tiden virka det som..!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilket flyselskap/bonuskort for disse reisene? | keenpilot | Reiseforum | 9 | 25-09-2014 22:04 |
Bonuskort på Emirates | MountainDew | Reiseforum | 8 | 14-09-2010 23:03 |
Flere Bonuskort pr reise | Doll | Reiseforum | 7 | 17-05-2010 19:39 |
Færre forretningsreisende | AirbusTrond | Flyforum | 0 | 27-11-2009 20:13 |
Politiet og bonuskort | learjet | Flyforum | 42 | 27-04-2008 14:32 |