![]() |
|
![]() |
#1 |
Crew Chief ass.
|
![]()
Kanskje litt dårlig formulert spørsmål, men spørsmålet i tråden er rett og slett hvor godt språklig nivå du burde ha i engelsk dersom du skal begi deg ut på ATPL utdannelse ved f.eks Phoenix East.
Jeg har ikke noe særlig problemer med engelsk, men det er bare et generelt spørsmål som jeg lurer litt på. Er det slik at man burde ha svært gode språkferdigheter, eller holder det med helt basic engelsk fra videregående? Jeg tenker litt sånn at man vil komme fort inn i språket ganske fort dersom man reiser til USA og at det ikke vil bli noe videre problem. Fagord og sånn får man vel tak i ordliste og oppslagsverk engelsk -> norsk skulle jeg tro? ![]() Mvh
![]() Last edited by Mantis; 20-01-2011 at 22:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Du tar ikke ATPL på east phoenix, eller Phoenix East som det heter. Du tar det på Luftfartsskolen.
Engelsk er ikke noe problem for nordmenn. Ferdigheter fra videregående holder, og det man trenger snapper man opp etter hvert. Det som er problem for folk flest er motivasjon, struktur og fokus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Crew Chief ass.
|
![]()
Takker for linkene. Det dannet et ganske godt bilde over hvor man burde ligge språkmessig
![]() Man tar det gjennom luftfartsskolen ja, men Phoenix East er vel samarbeidsskolen og de som fører utdanningen mens man er der borte? Skjønner ikke helt vinklingen din med at man ikke tar ATPL i USA?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg tok ATPL teorien med kun grunnskole (9 årig), og generellt råtne engelsk kunnskaper. Alt blir hva man gjør det til. Engelsken som er brukt er såpass enkel at "alle" forstår den, med unntak av endel tekniske begreper selvfølgelig, men dem må man slå opp uansett.
Så dont worry, språket trenger du neppe bekymre deg over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
PEA underviser i FAA PPL, IR, CPL osv, mens LFS underviser i JAA ATPL.
Du kan ta fjernundervisning i ATPL mens du er i USA, men det er fremdeles LFS som står for den. PEA har ikke noe med det å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
avsluttet
|
![]()
Du hører godt forskjell på østeuropa/russerne/østasia mot continental og speedbird...;
til sammenligning med den "norskpolitsk-engelsken" på radio'n... Da vet du hva man kan forvente av tydelighet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Noen flyskoler i statene krever nå en TOEFL-score (Test of English as Foreign Language) + ICAO English test score 4 eller bedre. TOEFL-kravene kan variere, men har hørt at mellom 60-80 er normalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Pilot utdannelse i USA | Renate | General Aviation og sjøfly | 6 | 04-04-2009 19:36 |
Vurderer du å ta Flyteknisk utdannelse? | Speedbird | Flyteknisk forum | 2 | 09-04-2008 00:13 |