Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-10-2011, 15:57   #1
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Booking av RTW.

Folkens,

Er blitt involvert i en mulig RTW-booking. Vet selsvagt hvordan man leter opp priser og routinger (f.eks. OW og *A sine RTW-verktøy - kom gjerne med evt. andre tips), og so far, so good. Må riktignok vente noen uker på at man skal kunne få kjøpt billetter så langt fram i tid.

Når man så legger opp routingen, og får opp prisen: Kan man da regne med at denne prisen "holder seg", eller kan prisene endre seg på samme måte som "vanlige" flybilletter?

Sorry hvis jeg spør litt dumt her. Jeg kommer sikkert til å få et spørsmål om "jeg tror det kan bli billigere", og siden jeg ikke har en døyt erfaring med slike routinger, aner jeg rett og slett ikke.

Sånn forøvrig, så er det snakk om OSL-SIN-BNE-HNL-OSL (pluss mellomlandinger - muligens et stopp i fastlands-USA på veg fra HNL til OSL), to voksne med avreise fra OSL ca. den 1/9-2012, med "ca.- to netter" på hver av stedene SIN og HNL, og et par uker i BNE, om noen skulle vite om noen fornuftige priser/routinger.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2011, 17:02   #2
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Default Re: Booking av RTW.

De bruker vel bare en bookingklasse, så prisen endrer seg nok ikke som følge av endring av revenue management, med mindre du må endre routing om klassen ikke er tilgjengelig lenger. Nå er det jo mulighet at prisen på RTW pakken i seg selv kan endre seg, men da neppe til noe billigere. Andre faktorer er jo at skatter og avgifter endrer seg med tiden, men det bør ikke gi veldig store utslag.
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2011, 21:36   #3
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Angående pris så varierer den ut fra hvilket land du starter i. Har hørt det skal være ganske billig å reise fra Sandkassa, f.eks. Riyadh (hvertfall med OW). Til sandkassa er det jo greit å få tak i rimelig enveisbillett med DY. Turen må ende i det landet du startet, men det er bare å legge routingen om OSL på tilbakeveien og hoppe av der
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2011, 21:51   #4
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Angående pris så varierer den ut fra hvilket land du starter i. Har hørt det skal være ganske billig å reise fra Sandkassa, f.eks. Riyadh (hvertfall med OW). Til sandkassa er det jo greit å få tak i rimelig enveisbillett med DY. Turen må ende i det landet du startet, men det er bare å legge routingen om OSL på tilbakeveien og hoppe av der
Jeg vet ikke om det er helt aktuelt. Det er min far med samboer som skal ut på denne turen, i tillegg til at samboerens tante skal være med på delen OSL-SIN-BNE (hun bor visst der nede, og er i Norge hver sommer - de skal "følge henne" tilbake). Det er nok ønskelig å komme seg enklest mulig ned til SIN, og ikke begynne å styre via sandkassa på separate bookinger.
Old 17-10-2011, 21:52   #5
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
De bruker vel bare en bookingklasse, så prisen endrer seg nok ikke som følge av endring av revenue management, med mindre du må endre routing om klassen ikke er tilgjengelig lenger. Nå er det jo mulighet at prisen på RTW pakken i seg selv kan endre seg, men da neppe til noe billigere. Andre faktorer er jo at skatter og avgifter endrer seg med tiden, men det bør ikke gi veldig store utslag.
Så da var det som jeg trodde? Da kommer jeg nok til å foreslå å booke "med en gang".
Old 23-10-2011, 17:01   #6
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Noen som forresten vet om det finnes andre online-løsninger enn bookingmotorene til OW/*A/ST?
Old 24-10-2011, 12:49   #7
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Martin, ingen RTW er komplett uten PPT, RAR eller Fiji etc . Sistnevnte bør være siste prioritet.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2011, 15:05   #8
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Martin, ingen RTW er komplett uten PPT, RAR eller Fiji etc . Sistnevnte bør være siste prioritet.
Det kommer jo an på hvor man skal. I dette tilfellet skal de til Australia, og kunne tenke seg en stopp i SIN ene vegen, og på HNL den andre. Da blir RTW en praktisk måte å booke det på.
Old 25-10-2011, 08:36   #9
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Ja, det var litt lettere før, da hadde NZ mjølkerute HNL-PPT-NAN-RAR med 762
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules