![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Folkens,
Er blitt involvert i en mulig RTW-booking. Vet selsvagt hvordan man leter opp priser og routinger (f.eks. OW og *A sine RTW-verktøy - kom gjerne med evt. andre tips), og so far, so good. Må riktignok vente noen uker på at man skal kunne få kjøpt billetter så langt fram i tid. Når man så legger opp routingen, og får opp prisen: Kan man da regne med at denne prisen "holder seg", eller kan prisene endre seg på samme måte som "vanlige" flybilletter? Sorry hvis jeg spør litt dumt her. Jeg kommer sikkert til å få et spørsmål om "jeg tror det kan bli billigere", og siden jeg ikke har en døyt erfaring med slike routinger, aner jeg rett og slett ikke. Sånn forøvrig, så er det snakk om OSL-SIN-BNE-HNL-OSL (pluss mellomlandinger - muligens et stopp i fastlands-USA på veg fra HNL til OSL), to voksne med avreise fra OSL ca. den 1/9-2012, med "ca.- to netter" på hver av stedene SIN og HNL, og et par uker i BNE, om noen skulle vite om noen fornuftige priser/routinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De bruker vel bare en bookingklasse, så prisen endrer seg nok ikke som følge av endring av revenue management, med mindre du må endre routing om klassen ikke er tilgjengelig lenger. Nå er det jo mulighet at prisen på RTW pakken i seg selv kan endre seg, men da neppe til noe billigere. Andre faktorer er jo at skatter og avgifter endrer seg med tiden, men det bør ikke gi veldig store utslag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Angående pris så varierer den ut fra hvilket land du starter i. Har hørt det skal være ganske billig å reise fra Sandkassa, f.eks. Riyadh (hvertfall med OW). Til sandkassa er det jo greit å få tak i rimelig enveisbillett med DY. Turen må ende i det landet du startet, men det er bare å legge routingen om OSL på tilbakeveien og hoppe av der
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Noen som forresten vet om det finnes andre online-løsninger enn bookingmotorene til OW/*A/ST?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Martin, ingen RTW er komplett uten PPT, RAR eller Fiji etc . Sistnevnte bør være siste prioritet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |