Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-09-2010, 19:13   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
USA Aiaiaiai her blir'e trangt!

Transwede/Norway Airlines hadde vel 168, hadde de ikke?

Quote:
llegiant Air (Las Vegas) on September 13, 2010 announced it is beginning a project to add 16 seats to its fleet of 150-seat DC-82/83 (MD-82/83) aircraft, bringing the total number of seats to 166 on each of these aircraft.
http://blog.seattlepi.com/worldairli...rom=blog_last3
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2010, 19:16   #2
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
Default Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

Aiaiaiai! nei takk!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2010, 19:20   #3
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
Default Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

Mener å huske at Transwede hadde 171 eller 172, uten at jeg husker dem som forferdelig trange, men jeg kan huske feil.
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2010, 19:52   #4
Boeing_fan
ScanFlyer Molded
 
Boeing_fan's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
Default Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Transwede/Norway Airlines hadde vel 168, hadde de ikke?
Sikkert tiltak som må til for å kompensere de økte fuelkostandene ved å bruke MD80 istedenfor en nyere fly.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2010, 20:01   #5
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
Default Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

De holdt kapasiteten på 150 for å slippe en 4. f/a. Men med en kabinfaktor på tett opptil 90% har de nok funnet ut at det vil lønne seg å stable inn flere seter.

For de som lurer - Allegiants hovedbusiness er 'pakketurer', med fly pluss hotell/bil/kasino/whatever .. Dog ikke helt charter. De og Spirit er nok 'verstingene' på gebyrfronten her borte. Alt koster.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2010, 23:12   #6
Flying-news
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
Default Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

Om jeg tør spørre, hva blir seat-pitchen når man setter inn seksten til? Noen som vet?
Flying-news is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 00:02   #7
Tertit54
Scanflyer Green and white
 
Tertit54's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
Default Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

Quote:
Originally Posted by Flying-news View Post
Om jeg tør spørre, hva blir seat-pitchen når man setter inn seksten til? Noen som vet?
Det blir ikke seat-pitch. Man legger bare bena igjen hjemme eller tar de som håndbagasje
Tertit54 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 01:28   #8
Solguden
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2009
Location: Sun City
Posts: 274
Smil Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Aiaiaiai! nei takk!
Hehe er litt morsomt at Twin Otter klager på beinplassen
Solguden is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 06:28   #9
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

Quote:
Originally Posted by Tertit54 View Post
Det blir ikke seat-pitch. Man legger bare bena igjen hjemme eller tar de som håndbagasje
Er ikke dette selskapet som skal ta betalt for carryon-bags? ;-)
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 12:55   #10
FlyTAP
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2009
Location: Grimstad
Posts: 221
Default Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

Mulig de skal bruke disse setene kanskje?

http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle3810298.ece
__________________
Bom viagem!
FlyTAP is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 13:02   #11
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

Quote:
Originally Posted by FlyTAP View Post
Mulig de skal bruke disse setene kanskje?

http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle3810298.ece
Så var dette med høyden opp til hattehyllen da - den er kort nok som den er i dag, og i halvståsetet vil det bli fullkontakt med friskluftsdyser, leselampe og bjelleknapp for å tilkalle kabinbesetningen.

Noen tenker og noen TENKER.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 13:26   #12
LN-AFG
ScanFlyer Gold
 
LN-AFG's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
Default Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

Hvis Allegian flyr med de samme klumpete setene som SAS hadde i flyene de solgte Allegiant, så tror jeg ikke dette blir så ille. Med ett slimline sete kan en sette inn en god del rader uten at det vil påvirke seatpitch noe særlig.
__________________
Upcoming Flights:
LN-AFG is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 13:54   #13
Jens W
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
Default Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

Kan vel like gjerne dytte inn de siste seks setene så har man makset ut de 172 man kan ha når man først skal trykke inn folk...
__________________
Mine flybilder
Coming up:
NIL
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 13:56   #14
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
Default Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

Quote:
Originally Posted by Solguden View Post
Hehe er litt morsomt at Twin Otter klager på beinplassen
Det er ganske stor forskjell på å sitte en times tid i en Twin Otter mot å sitte tre timer i en trang MD.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 14:00   #15
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..
 
TigerBlack's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
Default Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

Og dermed var ideen om "comfort air" født.

*kort/mellomdistanse flåte: for ex A-320 med A-319 konfig.. skulle vel gi en 35" pitch. tre rader med Business seter 50" pitch
*langdistanse: A-330 eller tilsvarende med økonomi 35" pitch og 60" i business.. Økonomiklasse setene er også 5 cm bredere en standard økonomiklasse. Business har sleeperseter.
Fult AVOD i alle seter.. + radio og indernet + strøm i alle seter.

Bagasje: Piecekonsept 2 x 32 i økonomi, 3 x 32 kg i business

Biletter. Økonomi, kan endres mot gebyr. business restrict, endres mot gebyr. økonomi og business unrestrict, fri endring, men dyrere biletter..

Servering ombord på alle avganger. produkt under utvikling.


Noen som har noe tro på det konseptet der ?
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason
TigerBlack is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 14:12   #16
Northrider
FlyKirurg
 
Northrider's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
Default Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

For oss intresserte, ja! For den harde realitet, nei!
__________________
Med forbehold om trykkfeil
Northrider is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 15:13   #17
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
Default Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

Quote:
Originally Posted by Scanor View Post
Og dermed var ideen om "comfort air" født.

*kort/mellomdistanse flåte: for ex A-320 med A-319 konfig.. skulle vel gi en 35" pitch. tre rader med Business seter 50" pitch
*langdistanse: A-330 eller tilsvarende med økonomi 35" pitch og 60" i business.. Økonomiklasse setene er også 5 cm bredere en standard økonomiklasse. Business har sleeperseter.
Fult AVOD i alle seter.. + radio og indernet + strøm i alle seter.

Bagasje: Piecekonsept 2 x 32 i økonomi, 3 x 32 kg i business

Biletter. Økonomi, kan endres mot gebyr. business restrict, endres mot gebyr. økonomi og business unrestrict, fri endring, men dyrere biletter..

Servering ombord på alle avganger. produkt under utvikling.


Noen som har noe tro på det konseptet der ?
Det nærmeste du kommer på våre breddegrader er vel Thai sin A345
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 15:49   #18
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
Default Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Er ikke dette selskapet som skal ta betalt for carryon-bags? ;-)
Nei, det er Spirit.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 15:51   #19
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..
 
TigerBlack's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
Default Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

Dette er ikke akkurat Norsk tankegang :P

Istedet for å bruke mindre plass,gebyr på alle ting som hører med i en reise, så er alt inkludert.. samtidig som opplevelsen legges mer vekt på en hos de aller fleste andre selskaper. Iallefall her i Europa. Samme med at det skal legges vekt på kundetilfredshet. Man skal ikke sleike ryggen til reisende, men man skal heller ikke gi eff i dem.

Dette ville jo naturligvis komme fram imarkedsføringen.

Her skal regularitet, kundetilfredshet, og komfort være førstepri. Man skal ha følsen av ikke å bli stappa inn i ei kuvogn, men bli behandlet med normal respekt og gjestmildhet. men igjen uten at det blir overdrevet.

Bilettprisnivå.. Vil ligge som de aller fleste andre selskaper. og jeg tror nøkklen til at dette faktisk kan fungere er en effektiv drift av selskapet. Krav til de ansatte er at de skal skape den gode følsen for kundene og yte absolutt max og ikke minst sørge for at kunder vil komme tilbake. Selskapet vil igjen sørge for at de ansatte blir godt ivaretatt. Ikke ved sløsing, men igjennom løsninger som er godkjente for alle parter.
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason
TigerBlack is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2010, 15:53   #20
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
Default Re: Aiaiaiai her blir'e trangt!

[MOD] Nå er vi på viddene, Scanor - tilbake tl topic pls .... : [/MOD]
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Trangt i Molde FL002 Småprat 11 04-10-2017 06:57
Trangt på rutefly - i bredden! Pilot1 Småprat 6 05-07-2012 16:03
Air Austral kjøper 2 x A380-800, det blir trangt Discus Flyforum 12 30-05-2012 10:16
Trangt og eksotisk Blubird Bilder & foto 5 29-10-2009 19:02
OT: Trangt om plassen imm Flyforum 7 20-09-2008 17:48


All times are GMT +2. The time now is 04:48.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.