![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Jeg kommer de neste årene til å reise mer enn jeg har gjort før, i hvertfall i antall miles. Jeg flytter til Australia (har allerede en tråd om tips til hvordan fly dit) og jeg kommer mest sannsynlig til å fly eco t/r Melbourne - Oslo 2-3 ganger i året. I tillegg blir det kanskje noen få flyturer domestic i Australia og korte turer i Europa. Men det kommer nok ikke til å utgjøre så mye.
Jeg tenker at jeg må melde meg inn i et bonusprogram. Selv om jeg ikke kommer til å oppnå noe gullstatus, så kan det jo hende at sølv er innenfor rekkevidde. Og poengene kan jo komme godt med uansett om jeg får noen status eller ikke. Problemet er bare hva jeg skal velge? Det går selvfølgelig mye på hvilke selskaper jeg skal fly. Nå vet jeg ikke hvordan prisene vil utvikle seg, men jeg kommer som sagt til å fly eco. Akkurat nå er det Lufthansa til Frankfurt og Etihad videre som er det billigste. Jeg regner med at disse selskapene kommer til å være blant de billigste i tiden framover også. Siden Etihad ikke er med i *A så tenker jeg å melde meg inn i Etihad Guest og bruke det når jeg flyr med dem, og så trenger jeg et bonusprogram som gjelder for *A. Da har jeg sett meg ut Aeroplan som jeg har sett anbefalt. Hvordan høres dette ut? Hvilke tanker gjør dere dere? T/r Melbourne - Frankfurt er ca 20 000 miles og hvis jeg flyr 2 ganger i året så blir jo det noen miles. Noen som vet hvordan grensene er for sølv og gull i Etihad Guest? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det høres jo litt kjedelig ut å basere seg på å fly hjem kun via AUH. Hva med QF? De er medlem i oneworld, og det gir deg litt flere muligheter dersom du ønsker å basere hjemreiser på hvilket program du er medlem i. QF flyr jo til Europa med stopp i SIN, BKK og HKG, dessuten kan du kombinere f.eks med BA eller AY og du kan da stoppe i NRT, JNB, SFO, LAX etc, etc... Det er godt mulig at et QF-medlemskap også gir poeng på JQ (eid av QF) som ofte flyr deg rimeligere rundt i Australia enn hva QF selv gjør.
Last edited by A346; 15-09-2010 at 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Oz er vel One World Territory etter at Ansett forsvant.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Det høres fornuftig ut. Med oneworld er det jo flere selskaper jeg kan komme til å bruke, mens Etihad vel ikke har noen samarbeidspartnere som ser veldig interessente ut.
Last edited by MagnusW; 15-09-2010 at 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
En typisk routing til Australia er OSL-BKK-SYD, og denne er like i overkant av 10.000 miles. Dette betyr at ved valg av rett bonusprogram, så er det ingen problem å oppnå gullstatus i *A ved to turer T/R. Med litt kreative routinger innimellom, så er en på ca. 45.000 miles å to T/R, og da begynner det å bli flere programmer som gir en gullstatus. De nord-amerikanske programmene ligger på typisk 35.000-50.000 for gull.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Du kan få gode priser med både SAS og Thai fra Skandinavia via Bangkok til Australia. Du opptjener for øvrig SAS EuroBonus-poeng på australske innenriksruter med Qantas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så vidt jeg vet, må en ikke-australsk statsborger betale ca. 80 australske dollar for å bli medlem i Qantas sitt bonusprogram (litt i overkant av NOK 400,- med dagens valutakurs). Dette synes jeg er drøyt for kun å bli medlem av et bonusprogram.
Personlig ville jeg ha blitt medlem av enten United Airlines sitt Mileage Plus-program (Star Alliance) eller American Airlines sitt AAdvantage-program (OneWorld). Med Mileage Plus får du også grunnpoeng på Emirates Airline og Qatar Airways-flyvninger (men ikke status miles). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Quote:
Velger man f.eks. "Norway" som land, og klikker seg videre, står det bl.a.: Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DinSide om bonusprogram | AirbusTrond | Reiseforum | 10 | 27-10-2010 00:52 |
hvilket bonusprogram? | thoves | Reiseforum | 9 | 24-05-2010 21:59 |
Rygge - enda, enda flere bilder... | Seabee | Bilder & foto | 1 | 26-08-2007 21:41 |
Enda en A380 tråd... VIDEO | LN-OSS | Flyforum | 5 | 17-04-2005 17:51 |