Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-08-2010, 12:19   #1
ClassOne
Handelsreisende
 
ClassOne's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Haugesund
Posts: 499
Norwegian Kjos vurderer å øke på HAU, samt egen crewbase og utenlandsdestinasjoner.

Fra Haugesunds Avis:

Quote:
19. august var det ett år siden flyselskapet Norwegian landet i Haugesund for første gang. Selskapet har siden da hatt tre daglige avganger til og fra Haugesund lutfthavn Karmøy. Konkurrenten SAS har fem.
Jeg ønsker spesiellt utenlandsdestinasjoner velkommen. Ser at det er nevnt økt frekvens i forbindelse med IC-satsingen neste år.

Link : http://www.h-avis.no/nyheter/vurdere...vens-1.5584692
__________________
" At 270 km/h , what you see in front of you is already history "

Last edited by ClassOne; 31-08-2010 at 12:42.
ClassOne is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2010, 12:51   #2
sukram
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
Default Re: Kjos vurderer å øke på HAU, samt egen crewbase og utenlandsdestinasjoner.

Enda et sted Kjosern varsler utenlandsruter. For all del, hyggelig det, men det har da blitt med planene for en del av de forespeilede utenlandsrutene fra andre flyplasser enn OSL, SVG, BGO og TRD.
sukram is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2010, 13:33   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: Kjos vurderer å øke på HAU, samt egen crewbase og utenlandsdestinasjoner.

Det tar nok ikke så lang tid før Alicante, Nice og London dukker opp fra Haugesund. Med stadig nye fly på vei inn, må også stadig nye ruter opprettes.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2010, 14:01   #4
sukram
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
Default Re: Kjos vurderer å øke på HAU, samt egen crewbase og utenlandsdestinasjoner.

I direkte konkurranse med FR? Der har vel DY brent seg tidligere, og det på flyplasser med større passasjertilfang enn på HAU.
sukram is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2010, 14:05   #5
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: Kjos vurderer å øke på HAU, samt egen crewbase og utenlandsdestinasjoner.

Quote:
Originally Posted by sukram View Post
I direkte konkurranse med FR? Der har vel DY brent seg tidligere, og det på flyplasser med større passasjertilfang enn på HAU.
Ja, Norwegian har vel langt større mulighet for å lykkes i Norge enn Ryanair - og deres resultater i Norge er da også langt bedre. Selvsagt er det lettere å gå i gang på ruter som Ryanair ikke allerede opererer - men uansett er Ryanairs operasjoner fra Haugesund helt begrenset, så noen ruter til diverse Syden-destinasjoner kommer nok snart.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2010, 17:15   #6
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Kjos vurderer å øke på HAU, samt egen crewbase og utenlandsdestinasjoner.

For de som ikke vet det, så flyr Ryanair til Alicante, Malaga, Bremen og London-Stansted fra Haugesund og dermed anser jeg at Nice er den eneste av FlightDecks forslag som er liv laga.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2010, 17:28   #7
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,429
Default Re: Kjos vurderer å øke på HAU, samt egen crewbase og utenlandsdestinasjoner.

Har Haugalendingene fonuften med seg - så vinner Norwegian lett mot Ryanair.

Go Norwegian...Bye Bye Ryanair.
EB is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2010, 17:44   #8
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Kjos vurderer å øke på HAU, samt egen crewbase og utenlandsdestinasjoner.

Men en må ta med inn i beregningene at haugalendingene og noen sørfylkinger er lojale til Ryanair - de har tross alt flydd til HAU siden 2003. Flightene til STN har vært medvirkende til at det ble slutt på heisaturer til Newcastle med Englandsbåten. Og nå starter heisaen i England og London.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2010, 13:32   #9
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,616
Default Re: Kjos vurderer å øke på HAU, samt egen crewbase og utenlandsdestinasjoner.

Her kommer linken til et intervju AnnaAero har gjort med D.Skjeldam & Co.

http://www.anna.aero/2010/08/26/euro...essive-growth/
OJB is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2010, 13:49   #10
ClassOne
Handelsreisende
 
ClassOne's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Haugesund
Posts: 499
Norwegian Re: Kjos vurderer å øke på HAU, samt egen crewbase og utenlandsdestinasjoner.

Kjos kjører på i forbindelse med sin sjarmoffensiv i Haugesund Nå vil han starte IC til USA fra Vestlandet. Jeg ønsker han velkommen

Fra Haugesunds Avis

Quote:
HAUGESUND: – Jeg er overrasket over at det ikke er etablert et langdistansetilbud fra Vestlandet til USA allerede, sier administrerende direktør i Norwegian, Bjørn Kjos til Haugesunds Avis.



Link :http://www.h-avis.no/nyheter/vil-fly...-usa-1.5586899
__________________
" At 270 km/h , what you see in front of you is already history "
ClassOne is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2010, 17:29   #11
Edricson
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: EGPH
Posts: 448
Default Re: Kjos vurderer å øke på HAU, samt egen crewbase og utenlandsdestinasjoner.

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Det tar nok ikke så lang tid før Alicante, Nice og London dukker opp fra Haugesund. Med stadig nye fly på vei inn, må også stadig nye ruter opprettes.
Tror du det er så mye større grunnlag for HAU-LON enn for den stadig truede TOS-ruten? Spesielt med tanke på at flyene fra England vil kanskje være enda vanskeligere å fylle?..
__________________
<small>Recent:
EDI-LHR VS | BHD-EDI BE | BHD-EDI-BHD BE | BFS-LGW-BFS EZY
Upcoming:
Nada...
</small>
Edricson is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kjos og HBK ønsker øke eierandelen med 2,8% i Norwegian Someone Flyforum 9 14-09-2017 10:40
Potensiell ny svensk regjering vurderer egen flyskatt LN-VLE Småprat 3 30-11-2016 20:33
Norwegian vurderer egen lounge (splittet fra BOS-tråden) SQ321 Småprat 11 18-08-2015 22:28
KLM vurderer oppstart på HAU Basse-HAU Småprat 20 02-05-2014 23:18
Ryanair vurderer å øke fra HAU LN-KGL Flyforum 13 20-09-2007 15:36


All times are GMT +2. The time now is 02:23.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.