![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
I forbindelse med dagens rykte om American Airlines oppstart av JFK - OSL i mai 2010 ble det referert en tråd på airliners.net. I den og andre tråder på airliners.net som omhandler OSL deltar en bruker som arbeider i salgs- og markedsavdelingen hos OSL. I diskusjonene fremkommer det at OSL ikke før nylig har hatt egne medarbeidere som har hatt fokus på salg og markedsføring av flyplassen overfor flyselskaper som kan ha interesse av å fly til OSL.
Etter at OSL har fått "tillatelse" til å opprette en egen avdeling for disse aktivitene, som jobber målrettet for å tiltrekke seg nye selskaper til flyplassen, sies det at mulighetene for nye ruter i framtiden er mye større enn tidligere. Dette skyldes oppsøkende salgsarbeid. De mest aktuelle er vel følgende (basert på informasjon på dette forumet); - OSL - DOH - Qatar Airways - OSL - PEK - Air China - OSL - JFK - American Airlines - OSL - JFK - Delta Airlines Er det noen som har mer informasjon om denne avdelingen, hvor mange og hva slags mennesker som jobber der, hva som var bakgrunnen for opprettelsen, etc? Brukeren på airliners.net følger garantert også dette forumet, men jeg vet ikke om han er (eller ønsker å bli) medlem her. |
![]() |
![]() |
#2 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Dette er jo noe de fleste store flyplasser alltid har hatt, hvorfor det tok OSL saa lang tid aa sette opp en slik avdeling er mildt sagt underlig...men endelig er de paa plass.....det er vel ingen hemmlighet at at flere av de som er involvert i denne satsingen er "medlemmer" her....kanskje ikke veldig aktive akkurat naa...men paa godt og vondt er dette forumet et av mange svaert rimelige kanaler til aa kommunisere, teste, og faa innspill. Jeg kjenner godt til SEATAC sin tilsvarende avdeling, min kone jobber av og til som konsulent for dem, og de er langt fremme med aa benytte alle kanaler som airliners.net etc. Noen ganger faar man kanskje ikke de svarene en oensker...men slik er livet....scanair.forum forblir en svaert rimelig kanal som er tigjengelig...og jeg er sikker pa de kommer til aa bruke den...
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, denne personen skriver jo at det kan komme en del spennende nyheter angående OSL på world routes i Vancouver om ca en måned.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hei igjen,
Som ansatt på OSL må jeg nesten korrigere første inlegg her. Det er nemlig ikke slik at OSL aldri har hatt en salgs og markeds avdeling og at de først nå har fått muligheten til å selge OSL. Tvert i mot, jeg kan trygt skrive under på at OSL's markedsavdelingen lever i alle høyeste grad i beste velgående ved flyporten på OSL, og har eksistert like lenge som OSL har ![]() Utover det kan det hende at det skjer andre ting, men det ville vel uansett bare være utelukkende poitivt!
#5 |
Newcomer
|
![]()
Litt søking her viser jo at en annen tråd snakker om http://www.gatewaytoscandinavia.com/ og http://twitter.com/G2Scandinavia og ellers er det jo mye å lese her http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=67713
Hæppi Flying ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Quote:
Jeg antok automatisk at brukeren på airliners.net var ansatt i OSL, men det stemmer da muligens ikke. Jeg visste for øvrig ikke at dette var et så sårt emne her, så kanskje best å la saken ligge. Last edited by Herlov; 07-08-2010 at 22:15. |
||
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er noen her som vet noe eller mer om prosjekt "Gateway to Scandinavia", men hva som kommer ut her er dette bestemmer de bestemmende. De bestemmende har da lagt ut noe informasjon på OSL-siden, og for de som vil følge diskusjonene på f.eks. A.net ta en titt her:
http://www.osl.no/en/osl/businesstob...+opportunities Det er også en side som tar for seg help til nye aktører: http://www.osl.no/en/osl/businesstob...art+up+support Jeg regner med at mer om Gateway to Scandinavia vil dukke opp over tid i B2B-seksjonen til osl.no Og hvor kommer så Gateway to Scandinavia inn? Ta en titt på denne siden: http://www.osl.no/en/osl/businesstob...ines/10_Market Regner med at dette er svar på CPHs "The Scandinavian Hub" og ARNs/Stockholms "The Capital of Scandinavia"
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 07-08-2010 at 23:25. |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
? , altså ingen direkte tilknyttning til OSL ? |
||
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Foreløpig driver, såvidt jeg har forstått på mine kontakter, G2S-gutta med egen finansiering på eget initiativ (registrert som "presse" på f.eks. Routes) - men de ønsker seg vel noen som vil være med å betale regningene (les: OSL AS).
|
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skulle tro at en "sponsor" ala OSL også ville øke seriøsitetsoppfattningen hos airlines ? (sier ikke at de i dag ikke oppfattes som det, men ofte vil man forholde seg til kildene..)
|
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Forumister;
Som Prosjektleder for dette "Prosjektet" ser jeg at det har spredd seg såpass mange spekulasjoner og misforståelser om hva som faktisk skjer, at vi i løpet av morgendagen har valgt å gå ut med en redegjørelse på Scanair Forum. Som mange allerede har forstått er det MartinL, SQ321 (tidligere uppercut) og undertegnede som er igang med et seriøst prosjekt for å få flere internasjonale flyruter til OSL. Vi samarbeider med alle sentrale aktører for å få til det vi mener er realistiske mål for mer direkte trafikk til OSL, og vi har derfor svært mange jern i ilden for å få til nettopp dette. Inntil denne redegjørelsen kommer imorgen, vil jeg innstendig anmode dere alle om å legge spekulasjonene til side. Redegjørelsen legges ut som egen tråd i løpet av mandag 9. august. |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I og med at dette sikkert vil bli diskutert livlig i morgen, erlkæres denne tråden for avsluttet.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rygge som OSLs tredje rullebane? | Isbamse | Flyforum | 56 | 07-02-2018 08:06 |
OSLs mørke side | putzmeister | Bilder & foto | 10 | 14-01-2012 19:17 |
Endret markedsføring | doffer | Småprat | 2 | 07-06-2011 23:08 |
Avdeling vest - salg hos BA til LHR og Europa (CW og First) | Discus | Reiseforum | 0 | 26-11-2008 20:12 |
DY markedsføring i Sverige | RIBRO | Flyforum | 3 | 26-11-2008 10:25 |