Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 07-08-2010, 19:12   #1
Herlov
ScanFlyer Molded

OSL OSLs avdeling for salg og markedsføring

I forbindelse med dagens rykte om American Airlines oppstart av JFK - OSL i mai 2010 ble det referert en tråd på airliners.net. I den og andre tråder på airliners.net som omhandler OSL deltar en bruker som arbeider i salgs- og markedsavdelingen hos OSL. I diskusjonene fremkommer det at OSL ikke før nylig har hatt egne medarbeidere som har hatt fokus på salg og markedsføring av flyplassen overfor flyselskaper som kan ha interesse av å fly til OSL.

Etter at OSL har fått "tillatelse" til å opprette en egen avdeling for disse aktivitene, som jobber målrettet for å tiltrekke seg nye selskaper til flyplassen, sies det at mulighetene for nye ruter i framtiden er mye større enn tidligere. Dette skyldes oppsøkende salgsarbeid. De mest aktuelle er vel følgende (basert på informasjon på dette forumet);

- OSL - DOH - Qatar Airways
- OSL - PEK - Air China
- OSL - JFK - American Airlines
- OSL - JFK - Delta Airlines

Er det noen som har mer informasjon om denne avdelingen, hvor mange og hva slags mennesker som jobber der, hva som var bakgrunnen for opprettelsen, etc?

Brukeren på airliners.net følger garantert også dette forumet, men jeg vet ikke om han er (eller ønsker å bli) medlem her.
Herlov is offline  
Old 07-08-2010, 19:31   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: OSLs avdeling for salg og markedsføring

Dette er jo noe de fleste store flyplasser alltid har hatt, hvorfor det tok OSL saa lang tid aa sette opp en slik avdeling er mildt sagt underlig...men endelig er de paa plass.....det er vel ingen hemmlighet at at flere av de som er involvert i denne satsingen er "medlemmer" her....kanskje ikke veldig aktive akkurat naa...men paa godt og vondt er dette forumet et av mange svaert rimelige kanaler til aa kommunisere, teste, og faa innspill. Jeg kjenner godt til SEATAC sin tilsvarende avdeling, min kone jobber av og til som konsulent for dem, og de er langt fremme med aa benytte alle kanaler som airliners.net etc. Noen ganger faar man kanskje ikke de svarene en oensker...men slik er livet....scanair.forum forblir en svaert rimelig kanal som er tigjengelig...og jeg er sikker pa de kommer til aa bruke den...
Old 07-08-2010, 20:12   #3
amatør
ScanFlyer Gold

Ja, denne personen skriver jo at det kan komme en del spennende nyheter angående OSL på world routes i Vancouver om ca en måned.
amatør is offline  
Old 07-08-2010, 21:20   #4
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty

Hei igjen,

Som ansatt på OSL må jeg nesten korrigere første inlegg her. Det er nemlig ikke slik at OSL aldri har hatt en salgs og markeds avdeling og at de først nå har fått muligheten til å selge OSL. Tvert i mot, jeg kan trygt skrive under på at OSL's markedsavdelingen lever i alle høyeste grad i beste velgående ved flyporten på OSL, og har eksistert like lenge som OSL har

Utover det kan det hende at det skjer andre ting, men det ville vel uansett bare være utelukkende poitivt!
Old 07-08-2010, 21:44   #5
birgitte
Newcomer

Litt søking her viser jo at en annen tråd snakker om http://www.gatewaytoscandinavia.com/ og http://twitter.com/G2Scandinavia og ellers er det jo mye å lese her http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=67713

Hæppi Flying
birgitte is offline  
Old 07-08-2010, 22:08   #6
Herlov
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by ENGM RAMP View Post
Hei igjen,

Som ansatt på OSL må jeg nesten korrigere første inlegg her. Det er nemlig ikke slik at OSL aldri har hatt en salgs og markeds avdeling og at de først nå har fått muligheten til å selge OSL. Tvert i mot, jeg kan trygt skrive under på at OSL's markedsavdelingen lever i alle høyeste grad i beste velgående ved flyporten på OSL, og har eksistert like lenge som OSL har

Utover det kan det hende at det skjer andre ting, men det ville vel uansett bare være utelukkende poitivt!
Ja, jeg var litt unøyaktig i mitt inlegg, beklager det. De har vel eksistert, men muligens vært få og hatt små ressurser.

Quote:
Originally Posted by birgitte View Post
Litt søking her viser jo at en annen tråd snakker om http://www.gatewaytoscandinavia.com/ og http://twitter.com/G2Scandinavia og ellers er det jo mye å lese her http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=67713

Hæppi Flying
Hm, takk for informasjonen. Jeg ble litt klokere, men samtidig også mer forvirret. Dette "go to scandinavia"-prosjektet, er det en privat interesseorganisasjon eller et "offentlig" OSL-prosjekt?

Jeg antok automatisk at brukeren på airliners.net var ansatt i OSL, men det stemmer da muligens ikke. Jeg visste for øvrig ikke at dette var et så sårt emne her, så kanskje best å la saken ligge.

Last edited by Herlov; 07-08-2010 at 22:15.
Herlov is offline  
Old 07-08-2010, 23:11   #7
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Det er noen her som vet noe eller mer om prosjekt "Gateway to Scandinavia", men hva som kommer ut her er dette bestemmer de bestemmende. De bestemmende har da lagt ut noe informasjon på OSL-siden, og for de som vil følge diskusjonene på f.eks. A.net ta en titt her:
http://www.osl.no/en/osl/businesstob...+opportunities

Det er også en side som tar for seg help til nye aktører:
http://www.osl.no/en/osl/businesstob...art+up+support

Jeg regner med at mer om Gateway to Scandinavia vil dukke opp over tid i B2B-seksjonen til osl.no

Og hvor kommer så Gateway to Scandinavia inn? Ta en titt på denne siden: http://www.osl.no/en/osl/businesstob...ines/10_Market
Regner med at dette er svar på CPHs "The Scandinavian Hub" og ARNs/Stockholms "The Capital of Scandinavia"

Last edited by LN-KGL; 07-08-2010 at 23:25.
LN-KGL is offline  
Old 08-08-2010, 14:54   #8
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Jeg regner med at mer om Gateway to Scandinavia vil dukke opp over tid i B2B-seksjonen til osl.no
Godt mulig, men det er viktig å være klar over at det per i dag ikke har noen offisiell tilknytning til OSL - selvom mange nok får det inntrykket av G2S-prosjektet til gutta.
JoeW is offline  
Old 08-08-2010, 15:05   #9
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Quote:
Originally Posted by Herlov View Post
I....... I den og andre tråder på airliners.net som omhandler OSL deltar en bruker som arbeider i salgs- og markedsavdelingen hos OSL. I diskusjonene fremkommer det at OSL ikke før nylig har hatt egne medarbeidere som har hatt fokus på salg og markedsføring av flyplassen overfor flyselskaper som kan ha interesse av å fly til OSL.

Etter at OSL har fått "tillatelse" til å opprette en egen avdeling for disse aktivitene, som jobber målrettet for å tiltrekke seg nye selskaper til flyplassen, sies det at mulighetene for nye ruter i framtiden er mye større enn tidligere. Dette skyldes oppsøkende salgsarbeid. De mest aktuelle er vel følgende (basert på informasjon på dette forumet);

-....
Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Godt mulig, men det er viktig å være klar over at det per i dag ikke har noen offisiell tilknytning til OSL - selvom mange nok får det inntrykket av G2S-prosjektet til gutta.

? , altså ingen direkte tilknyttning til OSL ?
sail4fun is offline  
Old 08-08-2010, 15:11   #10
JoeW
ScanFlyer Rusty

Foreløpig driver, såvidt jeg har forstått på mine kontakter, G2S-gutta med egen finansiering på eget initiativ (registrert som "presse" på f.eks. Routes) - men de ønsker seg vel noen som vil være med å betale regningene (les: OSL AS).
JoeW is offline  
Old 08-08-2010, 15:14   #11
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Skulle tro at en "sponsor" ala OSL også ville øke seriøsitetsoppfattningen hos airlines ? (sier ikke at de i dag ikke oppfattes som det, men ofte vil man forholde seg til kildene..)
sail4fun is offline  
Old 08-08-2010, 15:24   #12
JetBlue
ScanFlyer Molded

JetBlue's Avatar

Forumister;

Som Prosjektleder for dette "Prosjektet" ser jeg at det har spredd seg såpass mange spekulasjoner og misforståelser om hva som faktisk skjer, at vi i løpet av morgendagen har valgt å gå ut med en redegjørelse på Scanair Forum.

Som mange allerede har forstått er det MartinL, SQ321 (tidligere uppercut) og undertegnede som er igang med et seriøst prosjekt for å få flere internasjonale flyruter til OSL. Vi samarbeider med alle sentrale aktører for å få til det vi mener er realistiske mål for mer direkte trafikk til OSL, og vi har derfor svært mange jern i ilden for å få til nettopp dette.

Inntil denne redegjørelsen kommer imorgen, vil jeg innstendig anmode dere alle om å legge spekulasjonene til side.

Redegjørelsen legges ut som egen tråd i løpet av mandag 9. august.
JetBlue is offline  
Old 08-08-2010, 15:43   #13
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

I og med at dette sikkert vil bli diskutert livlig i morgen, erlkæres denne tråden for avsluttet.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline  
Closed Thread

Posting Rules