![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I følge både søknad til LT og Aeroflots nettsider er det endring av flytype 21/6 til B767-300...på OSL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det det som skal til Moskva mandag 15.05?
Driver og pakker ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flott at det går bra for Aeroflot.
Noen som vet når Norwegian kommer tilbake til Moskva ? Hadde passet meget bra med en kveldsavgang, for mer fleksible forbindelser til Asia, fra Oslo. Det siste jeg hørte var dette: http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle3076393.ece
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen som tok bilder av den i dag? Kan ikke se den på flyradaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
VP-BAV tok av 1548 ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
For et par år siden var det snakk om at BKA skulle utvikles som LCC-flyplass for Moskva, men dette var de før krisa kom. Dette kunne kanskje være aktuelt. Men som det står i artikkelen, har dette med det russiske byråkratiet å gjøre, og da er det umulig å spå når endringer kan skje. Som med det fleste i Russland dessverre vil jeg tippe på at må en politisk avgjørelse til for at noe skjer på den fronten, men dette forutsetter at de russiske myndighetene plutselig oppdager at Norge er en kjempeviktig partner, på lik linje med f eks Tyskland (merk at tyske LCC som f eks AB og Germanwings har adgang til Russland). Men om og når det skjer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vet at Norwegian prøvde seg med et samarbeid med Finnair på ruter til Asia, kanskje Aeroflot kunne fungere bedre, men egentlig håper jeg ( og vet) at Aeroflot forbedrer sitt tilbud mot Norge, og da kommer de til å bli en meget attraktiv selskap, med rask rute til Asia, med meget gode priser.
Ellers ser jeg også frem til at Norwegian starter opp direkte selv til Asia. Fikk forøvrig et meget koselig svar fra Aeroflot på min anbefaling om bedre forbindelse til Norge: Thank you for your attention to our airlines and for the time, you have spent to write this letter. We highly appreciate your sincere desire to assist improving Aeroflot service. Your opinion is important to us. Your idea about using a concept of flight operation to Asia from Western Europe is of high value, it will be analysed by our management team. We will evaluate possibility to add an evening flight to Oslo as well. Thank you for your opinion about professional service onboard at business class. We hope that, as before, you will be satisfied with Aeroflot service.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Personlig har jeg lite tro på at vi får to avganger SVO-OSL før det samme skjer med ARN og CPH. Men hvem vet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tror de allerede har 2 avganger på ARN og CPH , eller er det noe samarbeid med SAS ?
Men de to avgangene er begge midt på dagen, og gjør at de har samme problemer med transfer på mange Asia forbindelser. Vist de opplever en jevn stigning med passasjerer, så kommer det jo før eller senere, vist de da har dette som et satsingsområde. De hadde vel ikke bestilt så mange nye fly, mest av alle i Europa, vist de ikke ønsket å ekspandere. For å lykkes med noe må man først ha den aller viktigste faktoren: fysiske forutsettinger. Og det har Russland til de grader på Asia trafikk.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan også legge til at vist det finnes grunnlag for 2 daglige fra CPH, så finnes det nok fra Osl også. I dag er det nok en del nordmenn på CPH flyet som blir foret via SAS systemet fra Bergen, Stavanger osv ned til CPH. Disse kunne man jo ha overført til OSL.
I følge The route shop, er den eneste flyplassen Russere har på ønskelista fra Skandinavia, Bergen. Noe som forteller at det finnes potensiale mellom Norge og Russland.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så denne på OSL idag selv.. Var oppom en kjapp tur i forbindelse med jobb... Kamera lå seff hjemme...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Men hvorfor viste den seg ikke på flyradaren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fordi den ikke har ADS-B transponder ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så hvorfor nekter du å fly med de via Osl ?
Ellers der kom bekreftelsen, dette sammen med at jeg selv ble tilbud en conections billett vil ARL forteller jo at mange av dagens passasjerer går denne veien. Dermed uteblir den andre avgang fra Osl. Så lenge SAS flyr den andre avgangen, kan det være mer butikk for de å fly passasjerene til CPH og ARN en direkte til SVO. Men potensiale er nok der, så vi får håpe Aeroflot setter inn en avgang selv, asap. Men får håpe denne avgangen er mer tilpasset de sitt rutenett til Kina en hva SAS sin avgang.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det er egentlig ganske håpløst: som du sier er det langt fra optimalt når man flyr østover, men det er ikke bedre hvis man flyr vestover. Når jeg skal hjem til Tromsø benytter jeg ganske så ofte SUs morgenflyvning, fordi connections fra dagtidens flight ikke er vanligvis bra. Ifjor fløy jeg SVO-CPH-BGO, og det var 7 timers layover i København. Men det er også slik at SK ikke selger billettene til disse morgenflyvningene på sas.no, og man må benytte f eks WIAS for å få disse billettene. Nå har SK og SU inngått samarbeide på SVO-OSL også, slik at man kan (hos byråene) kjøpe gjennomgående billett SVO-OSL-TOS med SU på første leg og SK på den andre. Men med mindre dette samarbeidet brytes kan jeg ikke se for meg at det blir flere avganger. Men det er lov å håpe ![]() Jer er enig, men jeg tror at en skikkelig opptrapping vil først skje når IC-innsatsen kommer til full fart: det er ikke grunnlag for så mange avganger for trafikk mellom Russland og Skandinavia, der man har både SK, SU og BT som satser ganske hardt i Russland også. Last edited by Edricson; 22-06-2010 at 09:06. Reason: formatering |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Fordi transfer utland-->innland er tungvint og upraktisk. Nå bor jeg i Oslo og plages derfor ikke av det, men hadde jeg bodd i f.eks Bergen eller Stavanger hadde jeg gjort det jeg kunne for å unngå transfer på OSL pga dette
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aeroflot på OSL | Boeing_fan | Flyforum | 26 | 09-04-2017 12:46 |
OSL Liten spotteralert: Aeroflot A320 m/winglets | LN-MOW | Spotteralerts | 0 | 27-02-2014 20:11 |
Andre Spotteralert: Aeroflot med 767 till ARN 30/6 | L-1011 | Spotteralerts | 0 | 30-06-2011 00:29 |
OSL-SVO-OSL med Aeroflot | Hypern | TripReports | 34 | 17-06-2011 18:36 |
Aeroflot over OSL | Fellowship | Register- og ATC-Forum | 11 | 14-03-2007 14:39 |