![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Hei alle sammen,
Bladet Airline Business og kunsulentselskapet SimpliFlying kårer verdens beste flyselskaper på sosiale medier. Prisen skal deles ut under konferansen "Social media for the aviation industry" i London neste fredag (der undertegnede skal holde et innlegg om SAS' håndtering av askekrisen) Nå er SAS også nominert til prisen Best use of social media in a crisis situation, og den vil vi gjerne vinne. Klikk inn og stem her: http://simpliflying.com/2010/simplif...ines-vote-now/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Jeg har ihvertfall fra en SAS-ansatt fått ei MSN-melding i dag med beskjed om å stemme. Det er ikke god bruk av sosiale medier, men heller dårlig netikette og spam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,299
|
![]()
Swiss og Lufthansa er jo temmelig flinke på bruk av sosiale medier har jeg fått med meg!!
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Og det er vel kanskje verdt å nevne at Norwegian er nominert i samme kateogri.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
|
![]()
Widerøe er kanskje ikke "stor nok" til å bli nominert, men de er best på sosiale medier IMO! Det nærmeste man kommer er vel SAS, så de får min stemme. Hvorfor Norwegian er nominert.... jaja. Er mange rare meninger der ute i verden!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Man må da ha et ganske grundig erfaringsgrunnlag for å avgi en kvalifisert stemme? Har ikke hatt noe krisehjelp fra FB, så ser ingen grunn til å stemme heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
SAS har utmerket service på Facebook.
Jeg leser ofte både SAS og Norwegian sin Facebookprofil, og jeg synes SAS er mye mer proffe og hjelpsomme i svarene de gir til kundene. Så min stemme går til SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Helt utrolig hvor mange forskjellige "priser/awards" som dukker opp og denne prisen tar kaka......
![]() ![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
For å ha grunnlag for å avgi stemme må man faktisk ha reist med/blitt kontaktet/fulgt med på tryneboken til samtlige selskaper under askekrisen. Jeg fløy bare med SAS, og kan dermed ikke stemme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,409
|
![]()
Njaa ... Litt 'tongue in cheek' er nok dette og det er gjort for å toppe en sosial event på denne Social Media konferansen. Fra arrangørens side tror jeg nok ikke denne er ment så veldig seriøst, annet enn å gi litt PR til arrangementet.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2009
Location: Sørlandet
Posts: 1,449
|
![]()
"Best use of social media for crises management" Går lett til SAS fra meg. Jeg var i London under askekrisen og måtte bli der en uke ekstra. Jeg fløy med BA og hadde transfer fly fra OSL til KRS med SAS. Familien min fløy med DY LGW-OSL-KRS.
Grunnen til at SAS får denne voten fra meg er fordi jeg satt å fulgte aktivt med på SAS sin facebook-side. Jeg er temmelig sikker på at CK og co. svettet villt under askekrisen med å svare folk på facebook, for det gikk i ett sett! DY gjorde også en god jobb må jeg si på Facebook. Men der jeg så klar forskjell mellom seleskapene var der SAS satt opp busser mellom de største byene i Europa for at kundene sine skulle komme seg hjem. Nå husker jeg ikke helt med DY men mener å huske at de kun gjorde det mellom de Skandinaviske flyplassene. British Airways derimot strøk med glans. Hørte ingenting fra dem, og den eneste måten å få hjelp på var å ringe kundesenter, hvor jeg måtte sitte ca 1 time i kø. De var ikke en gang på Facebook, og om de var så var det en forlatt side med under 1000 brukere). Heldigvis har jeg familie i London, så det var ikke så stor krise for meg, jeg fikk bare en hel uke gyldig fravær fra skolen ![]() ![]() Dette er en av grunnene til at jeg er så "die hard SAS fan" nå. Jeg kommer til å velge SAS neste gang jeg skal til utlandet. ![]() Last edited by Robin882; 23-09-2010 at 23:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,801
|
![]()
Jeg må si det er litt synd United ikke er med på noen lister. De er veldig flinke på spesielt Twitter, hvor de har egne kampanjer (twares) og har daglige oppdateringer om f.eks delays, tåke, canceled flights, osv.
Stemte forøvrig på SAS. Var ikke ute og reiste selv under askeskyen, men følgte jevnlig med på SAS sine Facebooksider, og det var gjennom hele tiden gjennomgående raske og grundige svar. En annen litt artig ting er at SAS nå har blitt "Core" også på Twitter, hvor de har samlet flere Twitter-accounts og benytter nå bare én: @SAS
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
SAS vant, i følge Facebook-siden til SAS! Grattis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]()
.. Mens AirAsia vant "Best use of social media to drive revenue" og "Best social media campaign".
Boeing's Todd Blecher vant "SimpliFlying Hero of the Year". |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Yderst velfortjent sejr til SAS i denne kategori. Der havde heller ikke været retfærdighed til, hvis resultatet ikke havde været sådan. SAS var mange skridt foran konkurrenterne på FB under askeskyen...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,409
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 896
|
![]()
Grattis!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avinor Air Navigation Services (Avinor Flysikring) på sosiale medier | KrisFlyer | Småprat | 0 | 13-04-2019 08:16 |
Hold boardingkortet unna sosiale medier. | Kanon | Småprat | 4 | 13-10-2015 17:46 |
Manchester Airport har det morro på sosiale medier | Robin882 | Småprat | 1 | 03-09-2014 15:42 |
Sosiale medier, et gode og en forbannelse | krølle | Småprat | 4 | 21-03-2013 01:03 |
Flyselskaper og bruk av sosiale medier i kriser (Splittet fra: Været i Europa....) | Discus | Flyforum | 44 | 22-12-2010 22:36 |