Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-04-2010, 07:19   #1
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
USA UA: Nyoppusset 777

United har twitret et bilde av ny cabin layout i deres 777. 3 + 3 + 3 er ikke bare greit.

Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2010, 05:35   #2
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: UA: Nyoppusset 777

http://www.flickr.com/photos/muggsyb...7623926647474/

business class er en skandale... 2 4 2 :rolleyes
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2010, 07:10   #3
SpotOn
ScanFlyer Silver
 
SpotOn's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 661
Default Re: UA: Nyoppusset 777

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
http://www.flickr.com/photos/muggsyb...7623926647474/

business class er en skandale... 2 4 2 :rolleyes
Meeerkelig layout. Ser radene vender annenhver vei framover / bakover også.
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2010, 07:27   #4
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: UA: Nyoppusset 777

Quote:
Originally Posted by SpotOn View Post
Meeerkelig layout. Ser radene vender annenhver vei framover / bakover også.
Det er vel spart alt man kan spare av plass her; mellomrommene mellom setene er minimale, og når man vender setene mot hverandre akn man bruke mindre plass til elektronikken og dermed få bedre plass?

Dette er om ikke annet en mer åpen løsning enn "coffin class"-generasjonen som SAS bruker, der alt skal innunder setet forran.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2010, 08:48   #5
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,950
Default Re: UA: Nyoppusset 777

Det der så ille ut. Ikke bare komfortmessig, med designen er jo ekstremt lite "2010".
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2010, 09:17   #6
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
Default Re: UA: Nyoppusset 777

Dette så ikke ut til å bli en endring til det bedre! 2-4-2 i en kabin hvor de fleste bruker 2-2-2 og enkelte 2-3-2 kan umulig bli bra. Biz setene så mer ut som economy extra setene til SAS. Hva har de gjort i F da? 2-2-2?

UA blir ikke noe jeg kommer til å vurdere for fremtidige reiser, med mindre jeg må.

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 05:55   #7
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,342
Default Re: UA: Nyoppusset 777

Ei heller 3-3-3 er noe jeg skjønner at flyselskap satser på - heldigvis en sjeldenhet på de europeiske bussene.
EB is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 06:11   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: UA: Nyoppusset 777

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Dette så ikke ut til å bli en endring til det bedre! 2-4-2 i en kabin hvor de fleste bruker 2-2-2 og enkelte 2-3-2 kan umulig bli bra. Biz setene så mer ut som economy extra setene til SAS. Hva har de gjort i F da? 2-2-2?

UA blir ikke noe jeg kommer til å vurdere for fremtidige reiser, med mindre jeg må.

BF
Synsbedrag.

1-2-1 i F paa 777

767 og 747 er begge testet og er funnet fullstendig i orden. Setene er milevis foran det man finner hos Lufthansa, SAS og alt annet som flyr over atlanteren, minus kanskje Swiss er paa par.

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Ei heller 3-3-3 er noe jeg skjønner at flyselskap satser på - heldigvis en sjeldenhet på de europeiske bussene.
Vel, naa er det ingen flyselskaper som har 9 i bredden paa busser, derimot 8 i bredden som er maks. Derfor 2-4-2. Dette er jo 777. UA var de eneste som tviholdt paa 2-5-2 i oekonomi paa 777, naa er dette dessverre borte

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Det der så ille ut. Ikke bare komfortmessig, med designen er jo ekstremt lite "2010".
Setene er de samme man finner paa 767 og 747 og er de beste C setene bortsett fra Singapore. Designet er flott, setene er stilige. Swiss sine skal vaere paa par. Har ikke testet disse, men har heldigvis en tur med Swiss nye biz den 3. juli ORD-ZRH

Problemet her er at naar setene er nedfelt er det tilnaermet umulig aa komme seg ut. Privat er de, bortsett fra at du myser rett inn i nepa paa de som sitter motsatt vei. Men legger du ut senga, er det helt privat
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 09:33   #9
bjaolsen
Newcomer
 
Join Date: Feb 2010
Location: Shanghai
Posts: 35
Default Re: UA: Nyoppusset 777

For en som er vant med å kun fly bakerst så ser alt dette meget bra ut.

AF kjører jo 3+4+3 i Tempo på 777 og det er ikke akkurat romslig
bjaolsen is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 09:45   #10
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
Default Re: UA: Nyoppusset 777

Men 3-3-3 må da være å foretrekke fremfor 2-5-2. Noe så fælt som å havne i midten på 5 seteren skal man lete lenge etter! Da finner man fort ut av hvordan sardiner på boks føler seg.

Både TG og SQ har alltid operert med 3-3-3 bak i 777 sine.

At AF og KL kjører 3-4-3 på sine 777 er jo en vederstyggelighet som de burde skamme seg over! Ja, det burde jo vært forbudt ved lov!!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 09:52   #11
Roxman
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,421
Default Re: UA: Nyoppusset 777

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
At AF og KL kjører 3-4-3 på sine 777 er jo en vederstyggelighet som de burde skamme seg over! Ja, det burde jo vært forbudt ved lov!!

BF
Samme gjør China Southern. Synes det er helt greit jeg. Merker ikke forskjellen om det er 3 eller 4 seter i midten.
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net
Roxman is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 10:11   #12
A346
ScanFlyer Silver
 
A346's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
Default Re: UA: Nyoppusset 777

3-3-3 er vel standarden på en 777 så ser ikke helt problemet. 2-5-2 er fint dersom du sitter på sidene, men har selv blitt plassert i midten av 5 seteren på en Malaysia-flyvning - ikke veldig fristende å gjenta den opplevelsen.

Emirates er også et av de selskapene som har klemt inn 3-4-3 på 777 - ganske trangt.
A346 is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 13:33   #13
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
Default Re: UA: Nyoppusset 777

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Men 3-3-3 må da være å foretrekke fremfor 2-5-2. Noe så fælt som å havne i midten på 5 seteren skal man lete lenge etter! Da finner man fort ut av hvordan sardiner på boks føler seg.

Både TG og SQ har alltid operert med 3-3-3 bak i 777 sine.

BF
Med 2-5-2 så har man 2-setere, hvilket er å foretrekke fremfor 3 setere. Så får heller de som ikke reserverer sete på forhånd og andre amatører heller risikere å havne som dritten i midten på en 5-seter
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 13:36   #14
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: UA: Nyoppusset 777

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Med 2-5-2 så har man 2-setere, hvilket er å foretrekke fremfor 3 setere. Så får heller de som ikke reserverer sete på forhånd og andre amatører heller risikere å havne som dritten i midten på en 5-seter
Støttes 100%! 3-3-3 er noe dritt.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 13:41   #15
A346
ScanFlyer Silver
 
A346's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
Default Re: UA: Nyoppusset 777

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Støttes 100%! 3-3-3 er noe dritt.
Med andre ord blir langdistanse problematisk i økonomi med mange selskap ettersom det på widebodies stort sett bare er 330/340 og 767 som har 2 setere, pluss da noen få operatører av 777. Hva da med 3-4-3 som på 747 eller 380??
A346 is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 14:07   #16
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: UA: Nyoppusset 777

Quote:
Originally Posted by A346 View Post
Med andre ord blir langdistanse problematisk i økonomi med mange selskap ettersom det på widebodies stort sett bare er 330/340 og 767 som har 2 setere, pluss da noen få operatører av 777. Hva da med 3-4-3 som på 747 eller 380??
Er personlig ikke noe mer begeistret for 3-4-3, da jeg ønsker 2-seter, og ja - det FÅR konsekvenser for mitt valg av selskap. Men det betyr ikke at jeg lar være å reise dersom det ikke finnes alternativer.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 14:27   #17
O_K_
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
Default Re: UA: Nyoppusset 777

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Er personlig ikke noe mer begeistret for 3-4-3, da jeg ønsker 2-seter, og ja - det FÅR konsekvenser for mitt valg av selskap. Men det betyr ikke at jeg lar være å reise dersom det ikke finnes alternativer.
Samme her... Det er en av grunnene til at jeg aldri har vært med en 747, en gang får jeg vel gjøre et unntak. Fører stort sett til at jeg velger flysellskap som har 330/340, selv om man skal passe seg her også. Det FINNES en 3-3-3 hos airbus også, mexicana bruker det, og en del charter. Håper aldri det blir vanlig blandt andre sellskaper.
__________________
siden august 2007
O_K_ is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 15:11   #18
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: UA: Nyoppusset 777

Quote:
Originally Posted by O_K_ View Post
Samme her... Det er en av grunnene til at jeg aldri har vært med en 747, en gang får jeg vel gjøre et unntak. Fører stort sett til at jeg velger flysellskap som har 330/340, selv om man skal passe seg her også. Det FINNES en 3-3-3 hos airbus også, mexicana bruker det, og en del charter. Håper aldri det blir vanlig blandt andre sellskaper.
Kjekt å vite at det ikke bare er meg - og prisene på monkey mellom de forskjellige er det sjelden sååå stor forskjell på. AA har vel forresten 2-4-2 i B777, har de ikke?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 15:21   #19
Roxman
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,421
Default Re: UA: Nyoppusset 777

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
AA har vel forresten 2-4-2 i B777, har de ikke?
AA har 2-5-2
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net
Roxman is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 15:27   #20
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: UA: Nyoppusset 777

Quote:
Originally Posted by Roxman View Post
AA har 2-5-2
*klaske seg i panna*, selvsagt kjører de 2-5-2. Men fremdeles heller det en f.eks. KL's 3-3-3!
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
OSL TK 777 nå Concorde Spotteralerts 1 08-04-2018 17:03
Nyoppusset DC-7 Grand Canaria Stone Flyhistorisk forum 5 26-07-2015 10:19
CO (UA) 777 tafpl Reiseforum 2 07-10-2010 18:52
Air France får 777 nummer 777 LN-MOW Flyforum 3 12-04-2009 20:28
KL/KQ 777 LN-KOG Flyforum 10 04-10-2006 15:42


All times are GMT +2. The time now is 18:48.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.