![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Flyplassammenslutningen Airports Council International (ACI) har sett seg lei av lavprisselskapenes nye melkeku: Folk som har for mye håndbagasje
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=591796 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja de elendige flyselskapene. Tenk så mye bedre flyplassene hadde vært uten de!
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
Når det gjelder håndbagasje er det jo flere hensyn å ta. Plass er en ting. Enkelte har så mye med inn at det blir liten plass til andre. Mange bruker også lang tid på "å få stuet bort" alle pakkenelikkene. Det bør bli enighet om en ting (+personlig ting) og en tax-free pose. Ellers opplever jeg at det ikke bare er LCCene som håndhever reglene for hva du kan ta med ombord.
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Efter min bedste overbevisning er LCC selskaberne selv lidt skyld i den meget håndbagage. Når man tillader 1stk indchecket og 15 kgs håndbagage, så skal det altså
give en smule tumult i kabinen for at få plads til håndbagagen i bins. At så det samme selskab her i AAR, altså FR, har den frækhed at opkræve for et extra stykke håndbagage, som er den pose som nogle får til deres evt. taxfree indkøb, ja der skraber de bunden efter min mening, og der ikke altid flasker i, det kunne være parfume og lign. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
På Rygge står det oppslag om at taxfree-posen aksepteres i tillegg til håndbagasjen. Har de "forhandlet" med Ryanair? Er jo viktig med taxfree-salg for lufthavnenes inntjening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Longhaul over flyplassene? | barteki | Småprat | 8 | 13-03-2014 01:04 |
De skumleste flyplassene | AirbusTrond | Flyforum | 2 | 02-02-2009 21:55 |
Spotting på London-flyplassene | flyKSU | Flyforum | 7 | 28-08-2007 09:58 |