Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-02-2010, 06:11   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default God tirsdag morgen

Ny dag, nye muligheter... Hovedstaden byr på minus 4 grader og med 3 timer og 15 minutter lysere dag går vi mot vår - jippi... Man kan da i allefall håpe. Ha en bedre tirsdag!
EB is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 06:27   #2
Utflyttet
Ute på tur

Default Re: God tirsdag morgen

Jeg lurer på om jeg var noe trøtt i går; jeg sovnet i 19-tiden og våknet litt over 05 nå i morges... på tide med et annet tempo fremover. Først så må jeg bli ferdig med to oppgaver, den ene kan gjøres fra en varm sofa, den andre innvolverer å kjøre en limousine til Oslo og hjem igjen.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 07:21   #3
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

God morgen fra Stavanger!

Da er det frokostid før det er på tide å få ungene av gårde.

Ser lovende når jeg ser ut vinduet, ser ikke ut til at det trengs skraping av 6.2 meter bil i dag.

Blir noen møter i dag og korrdinering av planer i dag, og lite konkret problemløsning.

Vel, ha en fin dag forumister
Old 16-02-2010, 07:23   #4
zico77
Developer

zico77's Avatar

God morgon frå Trondheim!

Oppe å går -har funne kaffien, og fått starta maskineriet. Bare å kaste seg over oppgåvene. I kveld blir det feiring av den bedre halvdelen som fyller år

Ha ein fin dag alle saman!

zico77 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 07:33   #5
OSL-MRU
ScanFlyer Silver

OSL-MRU's Avatar

Riktig god morgen fra Oslo!
Dagen begynte litt for tidlig, med at klokken ringte 2 timer for tidlig... HUFF!
Så sitter her og leser noen vitser
Denne kan de anbefales:

Det var en gang en svenske, en franskmann og en amerikaner som var dødsdømt. De skulle henrettes i Paris, og fikk velge mellom henging og giljotinen. Siden franskmannen var fra Frankrike, skulle han få velge først. Han valgte giljotinen.

Franskmannen ble lagt på bordet. Kniven ble sluppet, men rett før den nådde halsen hans, stoppet den. Når slikt skjer, får den dødsdømte gå. Så var det amerikanerens tur å velge. Han tenkte at det samme kunne jo skje med han som med franskmannen, så han valgte også giljotinen. Det samme skjedde, og han fikk gå. Da det var svensken sin tur sa han: - Det er jo tydelig at giljotinen er i ustand i dag, så jeg velger henging!
Old 16-02-2010, 07:39   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Oslo. Trøtt er bare fornavnet. Uansett på tide å komme seg jobb. Ellers få planer for kvelden, men det er jo alltid OL på tv
Old 16-02-2010, 07:45   #7
Egenes
ScanFlyer Gold

God morgen.

Det er for tidlig (TRØØØØØTT) til og skrive no mer enn at jeg skal ha en stoooor kopp kaffe
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 08:42   #8
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Mornings. Gikk på en Iphone-smell i dag, etter at en kollega skulle vise meg hvordan jeg kunne ordne å slå av lyd på ringing, men ikke på vekking. Han slo av begge. Men uansett på jobb før 0800, og det er nok ikke alle som er, så god samvittighet. Etterpå blir det pils på Den Gamle Major. Skål!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 08:55   #9
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

God morgen fra Svolvær. Sitter her og kjemper hardt med motivasjonen. Dagen i dag går med til dokumentasjon. Ikke akkurat favorittsyslen min, men det må gjøres. Noen reiseregninger må også skrives. Her oppe er det vinter, med lett snøvær og relativt kaldt, noe som er helt greit i mine øyne. Ingen planer for kvelden, så det blir vel OL det ender opp med i dag også...
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 08:57   #10
OJB
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Sandvika,
Her er arbeidsdagen i full gang etter morgenens forflytning over fjellet med SK4002 og LN-RRY. Det var lite lys å se på vei over og det indikerer vel at det er skydekke over det meste av sør-Norge idag.
Vinteren holder fortsatt stand både i vest og øst.Det lover godt for vinterferien som nærmer seg.
Ha en fin dag alle.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 09:00   #11
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

God morgon från Uppsala,

Idag äter hela Sverige semlor och jag tänker inte vara något undantag. Blir även läsande inför opponeringen av mina klasskamraters arbeten imorgon. -8 och fortfarande lika vackert ute. Ha en fortsatt fin tisdag!
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 09:55   #12
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Møkka-morgen i Krsand!
Snøen laver ned og det var kaos på veiene her! Brukte dobbel så lang tid som vanlig til jobben. Og mer snø skal det bli utover i uka. Er snø sykemeldingsgrunn mon tro?

Akk ja! Er det rart jeg drikker???

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 10:07   #13
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Møkka-morgen i Krsand!
Snøen laver ned og det var kaos på veiene her! Brukte dobbel så lang tid som vanlig til jobben. Og mer snø skal det bli utover i uka. Er snø sykemeldingsgrunn mon tro?

Akk ja! Er det rart jeg drikker???

BF
Se på det positive, da er det jo mindre tid på jobb i dag, og uken går fortere

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 10:13   #14
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty

FBU 4EVER's Avatar

Overskyet, men ikke så kaldt at det gjør noe. Har ingenting på plakaten for dagen, bare slappe av. Kanskje pusle litt med en flymodell eller noe sånt. Stille før snøværet er spådd på torsdag. Snø helt til søndag, men da er jeg i Dubai.
Bizflyer: Måk snøen manuelt og klag på ryggen. Da får du sykemeldingen du søker etter!
Ha en fin dag.

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 10:39   #15
Tally-Ho
ScanFlyer Gold

Thomas Cook Re: God tirsdag morgen

Quote:
Originally Posted by FBU 4EVER View Post
Overskyet, men ikke så kaldt at det gjør noe. Har ingenting på plakaten for dagen, bare slappe av. Kanskje pusle litt med en flymodell eller noe sånt. Stille før snøværet er spådd på torsdag. Snø helt til søndag, men da er jeg i Dubai.
Bizflyer: Måk snøen manuelt og klag på ryggen. Da får du sykemeldingen du søker etter!
Ha en fin dag.
-----
Hei, hvor ligger SAS på crewstop i Dubai?
Jeg er på hjemfart fra Thailand, og er også i "sandkassen" Dubai på søndagen?

Vi er typisk 2-3 A330-crew der samtidig, og hotellet er Rotana Tower. Og samlingsplass er typisk "Longs" (verdens lengste bar)...(er ikke alt verdens lengste og største der nede nå?..)
Men ølet er i alle fall svært subsidiert for crew (må ha med badge) - og meget forfriskende;-)

Tally-Ho
Tally-Ho is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 10:41   #16
JonF
ScanFlyer Blue

God dag fra Oslo. Grunnet div uheldige omstendigheter blir ikke dagen på jobb den samme som planlagt. Men da får man jo gjort andre oppgaver som på et eller annet tidspunkt også må gjøres. Er litt ubestemmelig trøtt i dag. Våkna etter de tilmålte 7 timene, men i dag føles ikke det helt nok.

Ellers i kveld blir det å vurdere ulike routinger foran sommerens tur til BKK. Vurderer sterkt EK, så jeg venter spent på grindstein sin rapport
Dessuten, i kveld må det da bli et OL gull?

Ha en fin tirsdag
JonF is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 11:00   #17
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty

FBU 4EVER's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tally-Ho View Post
-----Hei, hvor ligger SAS på crewstop i Dubai?
Jeg er på hjemfart fra Thailand, og er også i "sandkassen" Dubai på søndagen? Vi er typisk 2-3 A330-crew der samtidig, og hotellet er Rotana Tower. Og samlingsplass er typisk "Longs" (verdens lengste bar)...(er ikke alt verdens lengste og største der nede nå?..)
Men ølet er i alle fall svært subsidiert for crew (må ha med badge) - og meget forfriskende;-)Tally-Ho
Vi bor på Radisson-hotellet nede ved Creek'en. Jeg kommer ned fredag morgen og reiser hjem igjen søndag morgen. Kanskje vi sees?

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 18:01   #18
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Happy tirsdag (dersom det er noe som finnes :rolleyes) fra Maple Leaf loungen paa YYZ.

Her er det som vanlig suppelunch og The Glenlivet 12.

Flott moete i gaar kveld og i dag, moette AC ifm MegaDo 2 sammen med Randy og vi er paa vei aa sikre oss en 777300ER til charteren ;-) Stay tuned!

757 fra ORD hit i gaar og skipperen var ingen andre enn Capt Denny. Han ba meg hilse alle kjente, flere paa forumet traff han paa julebordet i fjor.

Rett paa kontoret i ettermiddag foer MSP i morra tidlig Haaper det er varmt og Green der oppe siden jeg har topp brass fra Singapore og ett par spanjoler fra partner Telefonica med meg... Trenger litt varme naa i kulda

En god aften oenkes alle
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 18:10   #19
seilfly
Infrequent traveller ;-)

Frrrrench roasted, hele kaffebønner går i kverna, blandes med kokende vann i en presskanne og etter fire minutter så kan dagen starte. Når jeg får skikkelig kaffe innabords så er det nesten som å høre oppstarts-/boot-lyden til en MacBook Pro! (En av de siste i følgende video)
http://www.youtube.com/watch?v=ZTDRMINlgqc

Lesing i dag!

Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason

Last edited by seilfly; 16-02-2010 at 18:13.
seilfly is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 18:25   #20
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

God ettermiddag. Først gikk alt på tverke på jobben, så gikk det på skinner og så skulle man hjem. Ser ut til at det plutselig blir litt jobbing i kveld også, alt for kundene.

Ingen store reiseplaner på kort sikt, så enten dukker det plutselig opp noe eller så får man finne på noe - merker jeg blir litt rastløs.

Posting Rules