Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-02-2010, 22:16   #1
cptziggy
Newcomer

United CO039

Har bekjente som skulle vært med denne kl 11:05 i morges.. De står enda på flyplassen. Har fått beskjed om det er tekniske problemer. Hørte noe om seler til piloten. Er nå kansellert og de har fått tilbud om hotell.

Noen som vet noe konkret pga forsinkelsen/kanselleringen?
cptziggy is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2010, 22:19   #2
ostis
ScanFlyer Blue

Default Re: CO039

Quote:
Originally Posted by cptziggy View Post
Har bekjente som skulle vært med denne kl 11:05 i morges.. De står enda på flyplassen. Har fått beskjed om det er tekniske problemer. Hørte noe om seler til piloten. Er nå kansellert og de har fått tilbud om hotell.

Noen som vet noe konkret pga forsinkelsen/kanselleringen?
Hört samma sak jag, och att den ska gå i tolv tiden imorgon. Men bara rykten då.
ostis is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2010, 22:22   #3
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

Ref pda.continental.com skal den gå som CO1970 i morgen kl 1205.

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2010, 22:22   #4
rampen
ScanFlyer Silver

Osl opererer med avgang 23.45 enda..
rampen is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2010, 22:24   #5
cptziggy
Newcomer

Quote:
Originally Posted by rampen View Post
Er vel ikke oppdatert enda, de reisende skulle få lov å borde nå i 10-tiden, men det skjedde
ikke. Var visst utrolig vanskelig å få bagasjen sin tilbake når de først ble tilbudt hotell.
cptziggy is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2010, 22:24   #6
ostis
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by rampen View Post
Det jag hörde kom från en som jobbar i Menzies och är på jobb nu, så tror nog att det stämmer att den går imorn.
ostis is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2010, 22:28   #7
rampen
ScanFlyer Silver

Det stemmer nok ja, for CO opererer med avgang i morgen 1205. Det betyr vel at CO sender deler med sin avgang i kveld fra Newark vil jeg tro. Og å få baggasjen ut igjen av flyet i kveld...tja, må vel ha security osv ved flyet da og det er vel ikke gjort i en håndvending;-)
rampen is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2010, 22:29   #8
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

Problemet ved OSL er at det er ikke så mye reservedeler for 757. Så det må gjerne flys inn. Og hvis det skjærer seg så tar det fort mye tid og man kan få seg en ekstra overnatting. Har vært borti dette et par ganger.

Har ikke snakket med noen involverte i dag. Men som regel kan man greie å skaffe deler som ankommer mellom 1900 og 2300 (hvis man får en feil rundt 1000 - spørs hvor de kommer fra vel og merke)

Vil tro at man har forsøkt i dette tilfellet med å fly inn deler fra en eller annen europa dest. Så er det noe som har skjært seg og at man man flyr det inn med 38 som ankommer 0935 i morgen.

S

Last edited by learjet; 02-02-2010 at 22:34.
Old 03-02-2010, 05:50   #9
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Tror det var en stol under kapteinens hekk, som var ødelagt.
Old 03-02-2010, 08:52   #10
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Greide man å få avgårde pax med andre fly i går ?
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2010, 09:07   #11
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Vet ikke, men det var vel også flere fly med problemer på Osl i går.
Old 03-02-2010, 09:34   #12
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Nå sender vel ikke CO pax med andre selskaper før de absolutt må. Det har det vært flere eksempler på her inne på forumet. At folk ble lagt inn på hotell i stedet for å bli sendt med andre samarbeidspartnere viser vel dette også.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2010, 09:39   #13
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Nå sender vel ikke CO pax med andre selskaper før de absolutt må. Det har det vært flere eksempler på her inne på forumet. At folk ble lagt inn på hotell i stedet for å bli sendt med andre samarbeidspartnere viser vel dette også.
Problemet med CO-avgangen er iflg kilder her inne at den går så sent at man har veldig få valgmuligheter til å få folk frem til destinasjonen, særlig dersom man skal videre fra EWR. Hvis de også har det vanlige belegget på over 80% så skal det også litt til å finne plass til alle sammen.

Old 03-02-2010, 09:59   #14
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Nå tenkte ikke jeg bare fra Oslo, men generellt. Jeg ser også at det kan være vanskelig å ombooke, men det er tross alt bare maks 180 stk ombord, slik at det er neppe umulig hvis de virkelig vil. Det går fortsatt mange *A avganger fra MUC, FRA, LHR etc. rundt 15:00, så muligheter er der.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2010, 10:13   #15
janusk
ScanFlyer Blue

Der er ingen undskyldninger for ikke at ombooke. Mine erfaringer med SAS (det er godt nok på C eller Y+) er at de altid har været villige til at ombooke til partnere hvis der eks. har været forinkelser på deres US maskiner. Jeg har før oplevet at en EWR maskine har været forsinket på grund af tekniske vanskeligheder, og når jeg har bedt om at de fandt en løsning, så har de faktisk altid været i stand til det.
janusk is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2010, 16:32   #16
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by janusk View Post
Der er ingen undskyldninger for ikke at ombooke. Mine erfaringer med SAS (det er godt nok på C eller Y+) er at de altid har været villige til at ombooke til partnere hvis der eks. har været forinkelser på deres US maskiner. Jeg har før oplevet at en EWR maskine har været forsinket på grund af tekniske vanskeligheder, og når jeg har bedt om at de fandt en løsning, så har de faktisk altid været i stand til det.
Normalt sett har du rett.. Men CO er det mest rektale selskapet når det gjelder irr ops og ombooking til andre selskaper gjør de sjelden, ihvertfall her i USA
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2010, 20:38   #17
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

CO's rektale holding (ref Tommy) i USA kan jeg ikke uttale meg om. Men hva som praktiseres ved OSL kjenner jeg rimelig godt, siden det er en del av jobben min.

Som tidligere nevnt så er det mange gode conections fra FRA, ZRH etc ca 1500. Men det betyr i praksis at man flyr ut fra OSL mellom 0700 og 1100 for å rekke dem...... Og hvis man får tekniske problemer mellom 0900 og 1100 så begynner det å bli tøft.

I praksis så er LHR den greieste på ettermiddagen siden BA har mange New York avganger, også sene. Gjerne greiest for pax som skal til New York.

I praksis er det veldig lite man kan få til etter lunch.
Ved en irr ops så forsøker vi på det aller meste. Da er det ikke viljen vår det står på, men hva som faktisk er mulig. Også hva som er best for kunden.

Hvis man starter dagen med f.eks utsiktene for en 4 timers delay. Vil det i de aller fleste tilfeller være bedre for kundene å vente ut delay ved OSL og så få sin conection fra EWR booket om. Selvsagt med enkelte unntak, men de forsøker vi selvsagt å gjøre noe med.

S
Old 03-02-2010, 21:04   #18
janusk
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by learjet View Post
CO's rektale holding (ref Tommy) i USA kan jeg ikke uttale meg om. Men hva som praktiseres ved OSL kjenner jeg rimelig godt, siden det er en del av jobben min.

Som tidligere nevnt så er det mange gode conections fra FRA, ZRH etc ca 1500. Men det betyr i praksis at man flyr ut fra OSL mellom 0700 og 1100 for å rekke dem...... Og hvis man får tekniske problemer mellom 0900 og 1100 så begynner det å bli tøft.

I praksis så er LHR den greieste på ettermiddagen siden BA har mange New York avganger, også sene. Gjerne greiest for pax som skal til New York.

Ved en irr ops så forsøker vi på det aller meste. Da er det ikke viljen vår det står på, men hva som faktisk er mulig. Også hva som er best for kunden.

Hvis man starter dagen med f.eks utsiktene for en 4 timers delay. Vil det i de aller fleste tilfeller være bedre for kundene å vente ut delay ved OSL og så få sin conection fra EWR booket om. Selvsagt med enkelte unntak, men de forsøker vi selvsagt å gjøre noe med.

S
For mange transitpassagerer gennem EWR, vil det være muligt at ombooke dem via CPH-ORD, og som bekendt vil der også være muligheder igennem andre gateways. Men det er en kendt sag at mange flyselskaber gerne kommer med et hav af undskyldninger for at undgå ombookinger.
janusk is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2010, 22:21   #19
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Jeg maa si meg langt paa vei enig med LearJet, og har ombooket en god del 767'er i min tid....og det en fort glemmer er at en forsinkelse, spesiellt en som oppstaar etter at passasjerene er ombord ikke er over i det oeyeblikket flyet har avgangstid....foerst gaar det med en god del tid til aa forsoeke aa fikse feilen, gjernhe med passasjerene ombord...og klokken kan fort bli 14:30 - 15:00 foer en avgjoerelse om innstilling blir tatt...og da er helt korrekt som Learjet sier omtrent ingen muligheter til aa ombooke..(kanskje noen faa via London...)...saa her er det nok mere de reelle begrensningene enn undskyldninger....
Old 03-02-2010, 22:23   #20
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by learjet View Post

S
Klart der er begrensninger og jeg vet at OSL er flinkere, men i USA domestic og til Europa har jeg hatt 3 episoder selv det siste året, samt lest uhorvelig mye på FT. Jeg vet at CO jobber med å forbedre disse tingene og at de tar det seriøst.

Inntil da, står jeg ved at de verste opplevelsene jeg har hatt med mine millioner av reisende miles, er på CO i slike situasjoner
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules