![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja det burde jo komme på et tidspunkt...
Fra cph.dk: Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Dette har vi benyttet en stund ved OSL (Menzies)
Ganske greit, men etter hva jeg har forstått så har det en tendens til å bli laget mange rapporter som ikke skulle vært laget, da passasjerer kan være litt vel raske i avtrekkeren. Så jeg tror man har kommet til at man er litt selektiv med når maskinen tilbys. Og da ved anledninger det er mye bagasje missing slik at man kan minimere køer. I det daglige satser man på å kunne tilby personlig oppfølging. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Trodde også SAS hadde en slik maskin på OSL?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, SAS har en slik maskin på ankomstservice utland. Den har snart vært her noen år. Blir brukt relativt lite.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg kan ikke helt gennemskue om det system der testes på CPH er mere avanceret end det der pt. benyttes på OSL?
Er automaterne på Oslo (Manzies & SGS) blot indtastning af oplysninger som herefter behandles "manuelt"? For de SITA/WorldTracer automater der testes på CPH lyder det som brugeren har adgang til tracking systemet og selv kan lokalisere hvor bagagen befinder sig henne i verden, men jeg ved det ikke...
![]() |
#7 |
avsluttet
|
![]()
SGS' maskin på OSL ble vel utviklet av en lokal osl SGS ramp/stuer fikk jeg vite ifjor. Tror den dog kun fungerer på rene SK fly. Tittet kjapt på den ifjor og det var de normale missing bag-funksjonene på den og at du kunne lage en AHL rapport og printe ut kvittering.
Den virka kjapp, grei og enkel. Kanskje noen av de lokale xxx-OSL reisende her kan ta en bedre titt/test? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
avsluttet
|
![]() Quote:
Det var så greit å si : Baggen Deres er meldt å komme på xxYYY som kommer om ca 3timer (eller f.eks imorgen formiddag). BA hadde noe intern tracking system på LHR der brukerne av BA's systemer kunne tracke hvor baggen var "sist sett" av systemet. Noen i MZ som kan bekrefte at denne fremdeles er i bruk? Passasjer er mest besatt på å vite evt HVOR og NÅR bagasjen kommer, helst at den burde vært på båndet når man ankommer ankomsthallen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Virker på meg som om bagasjehåndteringen er moden for en oppgradering. Hva med RFID i bagasjetagene? Så kan man ha faste svanne stder hvor bagajsen ikke kommer forbi uten å bli registrert. F.eks at all bagasje på flyet blir scannet. Da kan man varsle de kundene som ikke får bagasje ved ankomst om at bagasjen mangler. Og man må kun be de om å oppgi kontaktdetaljer, slik at de kan få bagasjen levert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
avsluttet
|
![]()
Lurer på om OSL's PMZ er utstyrt med strekkode-scannere, men at DCS systemene ikke er lagt opp for bruk med disse?
Jeg har hørt noe rykter om at det er fullstendig mulig. Men, som sagt, med pengekrisene, så er det ingen som vil prøve seg på slike prosjekter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Tror det har vært noen forsøk med RFID, hvis jeg husker riktig, men noe av problemet er vel at det betyr at hver bagtag koster en del mer enn det de gjør i dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair bytter ut: Luton - CPH til Stansted - CPH? | Scandinavien_Airlines | Småprat | 6 | 12-01-2017 16:40 |
SK925 CPH-IAD returnerer til CPH | Cecilie | Småprat | 10 | 03-09-2013 00:47 |
Test av Swiss til Oman | robertaas | TripReports | 6 | 01-04-2011 20:51 |
Test av Emirates til Seychellene | robertaas | TripReports | 11 | 25-03-2011 17:18 |
Test godstolene til KLM | DY | Flyforum | 22 | 29-11-2004 20:18 |