![]() |
|
![]() |
#1 | |
Newcomer
|
![]()
Ser på nettet dette:
Quote:
blir spennende å se hva som skjer! Last edited by Discus; 11-01-2010 at 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Du har vel strengt tatt valgt feil logo ift. flyselskapet det gjelder. Skal bli interessant å se hvordan en "gå sakte"-aksjon i SGS vil utarte seg. Kanskje det vil bety at Priority-bagasjen nå plutselig kommer først på båndet, siden ting skal gjøres litt omvendt?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Å ja det kan man si...time will show! Men hvorfor står det egentlig Norwegian logo på denne postingen? Fordi punktligheten blir å gå ned til Norwegian nivå etter den 20/1?!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Med historikken til SAS og denne typen konflikter, vil selskapet bli flådd i pressen.
Streik eller aksjoner vil bli smurt opp i alt som er av nyhetskanaler, garantert! Det tar EN slik konflikt før selskapet river ned det de i 4 år har bygget opp etter forrige runde! Selskapet er dessverre blottet for troverdighet når det gjelder konflikter så det er ikke uten grunn at Mats Jansson har satt det som sitt mål at SAS ikke lenger skal assosieres med dette. Turbulente avtaler ligger frem i året som hekker på 110 meter. Avtalen med CAU utløper i mars, noe som også kan bli en utfordring. Jeg håper inderlig at dette ikke blir en realitet!
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 11-01-2010 at 12:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er vel bare ett pressmiddel for å få ledelsen i tale, kjenner ingen ansatte som ønsker å kjøre sas på revva mens man er ansatt der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Gå sagte, eller arbejd efter bogen aktion,,,tja det er ikke godt. Der er ingen i SAS/SGS som ønsker strejke...Det er absolut sidste middel for at få ledelsen i omdrejninger. Men den behandling SAS yder over for sine medarbejder grupper, hvad kan man
så forvente. Tak er ord som overhovedet ikke findes hos SAS topledelse....SGS knokler næsten så blodet springer,,,du arbejder over kommer på fridage osv osv osv , laver turn around så hurtigt at indgående pax næsten ikke når ud, før de afgående står på trappen og vil ind. Vi hos SGS henter forsinkelser ind og er med til at SAS har en god punktlighed. Cabin crew og piloter gør absolut hvad de kan for at vore pax skal føle sig velkomne og hjemme ombord, men sådanne ting påskønnes ikke af ledelsen.... Bare de en gang i mellem brugte det lille ord "tak" ville de vinder meget. Hilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SAS ledelse tør neppe gjennomføre et salg av SGS. All historie tilsier at SAS feiger ut. I tillegg er det neppe et kvalitetsmessig sjakktrekk. Den økonomiske effekten ligger i å unngå pensjonsforpliktelser...mulig det er motiv nok..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Disse vil uansett gjennspeile seg i prisen de måtte få
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
..flere enn meg som tror at SGS må "kjøpes" bort? Kanskje det rett og slett blir for dyrt å betale noen til å overta.?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En ting er i alle fall sikkert; dette er høyst ugunstig for SAS! Og gjett hvem som kommer til å hygge seg i media det øyeblikket SGS gjør alvor av trusslene sine...
(Hint: PR-kåt Ire)
![]() |
#11 |
OSL Slave
|
![]()
Nå skal det sies at dette er en avtalefestet mulighet som foreningen (Verkstedklubben) til stuerne har.
De jobber 20% mindre, men har da samtidig 20% mindre lønn |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
ehh - dette er jo genialt for SAS! Skiftlegger de alle fulltidsansatte 80% dah... hihi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg flyr SVG-CPH-BKK med SAS 21. januar, men har 5 timer å vente i CPH så det burde vel gå bra, selv med aksjoner på Sola.
Er det mange avtaler det skal forhandles om den neste måneden ? Har retur i midten av februar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva er times lønna til en SGS annsatt? Jeg har hørt at de får ekstra for assistanse på og av fly pluss og toalett tømming . I tilegg til at lønna er en del høyere enn i andre handlingselskaper.
Stemmer dette? I så fall, er det jo en enorm ufordel for SAS i konkuranse med andre flyselskaper som f.eks Norwegian |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vanskelig å si hva som er timelønna til en SGS ansatt, da de som har jobbet der lenge, ofte har egne avtaler når det kommer til lønn. Men gjennomsnitts-lønna er høyere i SGS enn i andre handlingsselskaper. Det utbetales tillegg for diverse tjenester, som toalettømming. Ekstra betalt for assistanse vet jeg ingenting om. Men lønna minker vel på disse folka også, ettersom SAS har rævkjørt økonomi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
När jag arbetade på ARN låg timlönen hos SGS och Menzies för timanställda exakt lika. LFV passagerarservice hade mer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
avsluttet
|
![]() Quote:
Man jobber faktisk "det lille ekstra" også. [Stabil arbeidsplass; sett i sammenheng i gode dager uten fare for oppsigelser] Da blir det ikke så mye gjennomtrekk som f.eks SA & NP (OSL) i sin tid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Toalett tillegg betales bare ved tilsøling av opperatør og er vel ca 50 kr.
Noen som mener det ikke er berretiget? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da jeg begynte i SGS gikk jeg et kraftig rykk ned i lønn fra det jeg hadde i et annet handlingsselskap... (Kort kan vi si at timelønnede og midlertidig ansatte på ingen måte kommer godt ut av det hos SGS).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg mener ikke at det ikke er fortjent med tilegg for f.eks toaletttømming, men jeg veit at i SGS er det en del fordeler og tilegg som andre handlingselskaper ikke har.
Skjønner ikke da helt poenget med en gå sakte aksjon. Jobber man med Norwegian , Ryanair, eller andre lavprisselskaper er jo alle turn på 20 eller 30 min, uavhengig om det er basefly eller ikke. Man skal jo selfølgelig jobbe for bedre vilkår, men i denne sammenhengen føler jeg at SGS ansatte kansje er litt bortsjemte. Da i forhold til andre handlingselskaper og ikke generelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nok en gang... og denne gang i verdenstoppen også | LN-RRA | Flyforum | 30 | 13-01-2010 12:11 |
endnu en gang tilbage gang i BLL | Joker7913 | Flyforum | 2 | 01-10-2009 20:04 |
sgs | sk931 | Flyforum | 0 | 12-06-2007 12:22 |
WF+SGS | DY | Flyforum | 4 | 06-03-2005 18:13 |
SGS for 2004 | Superhai | Flyforum | 14 | 16-02-2005 15:14 |