![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,939
|
![]()
Ryanair vil legge ned basen i Manchester da flyplassen nekter og la seg diktere av O'Leary. Tommel opp for MAN
![]() ![]() http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8205445.stm Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Jeg håper de står på sitt og går forran som et godt eksempel! Flott om andre støtter seg bak dette og ikke lar seg diktere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Jeg håber MAN står fast og at mange andre følger efter. Det er på tide nogle lufthavne sætter hælene i overfor Ryanairs pression.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 441
|
![]()
good for Manchester
__________________
Upcoming flights: BLL-FRA-MAN-LHR-FRA-BLL-FRA-DEN-YVR-PEK-MUC-FRA-BLL-FRA-MAD-MXP-BRI-MUC-FRA-BLL-FRA-LCA-FRA-BLL-FRA-DRS-FRA-BLL All before september 2010 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det var samtaleemnet her på MAN i dag og nå er spørsmålet hvordan det slår ut på i passasjertallene på MAN. tross alt er det snakk om rundt 600 arbeidsplasser og ni av ti ruter stoppes fra 1. oktober i år. Inntrykkene fra MAN ellers i dag var nedslående, her er det STOOOOR nedgang i passasjertallene uten at MOL kutter i rutene. I tillegg ble en rekke avganger og ankomster avlyst/reroutet på grunn av at et hull i rullebanedekket til 06L/24R ble oppdaget på formiddagen. Hullet ble lappet og nordre rullebane ble klar ut på ettermiddagen. Heldigvis for oss ble det en hyggelig ettermiddag med venner på The Romper i stedet for å fotografere fra AVP (ølet og maten kan også anbefales).
Rapport fra utskremt på Cheshire Cat fra en Lenovo S10E over The Cloud
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,299
|
![]()
Jøss, trodde aldri jeg skulle beundre Manchester for noe!
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
For oss som ikke ønsker at luftfartsbransjen skal basere seg på Ryanair-ideologi, er dette gode nyheter ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Location: Sandefjord
Posts: 105
|
![]()
Alle får ta en vurdering om hva de mener de er best tjent med.
Hva hadde Hahn, Bergamo, Torp, Stansted, Skavsta, Weeze, Memmingen, Ciampino, Alghero, Beavais, Marseille osv?????? Tror alle disse flyplassen ville sagt at de var tjent med å gjøre en handel med Ryanair. Noen andre vurdere annerledes. Om de fleste her mener at Manchester gjør det riktige - så er jo det bra for dere. Kanskje Ryanair kunne ha flyttet all trafikken fra Liverpool til Manchester istedenfor motsatt vei. Dette ville ha gjort trafikkøkningen til Manchester betydelig, noe som igjen ville ført til økte inntekter. Manchester vil tydligvis heller satse på høyere pris og mindre volum - og mener at det er bedre for dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
|
![]()
De har antagelig regnet ut at de taper mer på å gi Ryanair rabatter enn de tjener på at paxen går gjennom MAN. En del av paxen er nok heller ikke tapt, da de vil velge andre flyselskaper ..
MAN er en litt annen kategori flyplass enn de nevnte, og må også ta hensyn til sine andre brukere. På Hahn etc. er Ryanair dominant - på MAN er de det ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Jeg synes det er bra at det finnes aktører i bransjen som ikke vil være med på den konkurransen som dominerer denne bransjen alt for mye, kappløpet om å være kjipest, billigst og minst levedyktig.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
MAN har jo satt hardt mot hardt mot Ryanair tidligere. For noen år siden, da Ryanair nektet å betale en avgift MAN hadde innført, endte det med at flyplassen tok arrest i et av selskapets fly helt til MOL punget ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() Quote:
Jeg synes det er helt greit og høyst naturlig at en LCC leter både her og der for å kutte kostnader, det er nå engang poenget med forretningskonseptet. Og til en viss grad må det være lov til å være steintøff i forhandlingene, slik også Kjos er kjent for å være. Men alt har sin grense og FR virker som om de tøyer strikken til stadighet. Om flyplassen finner ut at "dette tjener vi jo ingenting på" så skjønner jeg godt at Ryanair kastes på hue og ræva ut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Det vil de nok si ja, så lenge det er andre som kan betale regningene.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() Når det er sagt så har helt klart sukram rett at en bedrift er levedyktig så lenge man tjener penger og partnerne aksepterer de forslagene selskapet kommer med. Dette er selvsagt også et spørsmål om det er slik at andre selskaper betaler mer for at FR skal få tjenestene billigere, men det kan like godt tenkes at FRs lave pris går på bekostning av overskuddet & utbyttet til eierne av MAN (i dette tilfellet). Så lenge de aksepterer en for dem dårlig deal så får det være opp til dem å avgjøre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Hvordan stiller FR seg til passasjerer som krever å få billettene billigere enn billigste oppgitt pris?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
|
![]()
Stay on topic ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Er det noen som helst drift bort fra topic her da (bortsett kanskje fra EBs siste innlegg, men som fortsatt toucher topic men med en litt annen vinkel)...? MAN nekter å la seg presse. Slikt press er endel av forretningsideen til FR. FR har slik forhandlingsmakt, mens den enkelte kunde/reisende har ikke slik forhandlingsmakt. Alt henger sammen med opprinnelig topic. Litt takhøyde får man vel ha.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair nekter å fly til BGO, TRD og SVG | Trdfly | Småprat | 45 | 24-11-2011 23:34 |
Vil ta flyselskapene som nekter å gjøre opp for seg-Dine rettigheter skal veie tyngre | CFN_001 | Småprat | 1 | 18-08-2011 12:28 |
Passasjerer nekter å forlate Ryanair fly | TC-JGY | Flyforum | 13 | 18-11-2010 14:53 |
SAS lar seg ikke presse ut av AAL | MartinL | Flyforum | 2 | 08-12-2009 12:17 |