![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10003253
Bruden skulle fra Paris til Oslo i går, for å rekke sitt eget bryllup i dag, men kom seg ikke avgårde pga teknisk på flyet. Fast i Paris står også mange av gjestene hennes. Som kvinne på forumet her, synes jeg det er snodig å reise til sitt eget bryllup dagen før? Jeg ville reist tidligere for å unngå slike ting som dette. Synd selvfølgelig, men til slike viktige begivenheter kunne det kanskje vært smart å legge inn litt slingremonn, selv om slike ting som teknisk er vanskelig å forutsi, selvfølgelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Med fast plass på en flyavgang, bør 24 timer være plenty .... jeg ville ihvertfall ikke hatt noen betenkligheter. Selvfølgelig kan det skje vulkanutbrudd og slikt, men det blir litt annerledes ..
Men hvordan hun kan miste sitt eget bryllup skjønner jeg ikke. Alle vet jo at det ikke blir noe brtllup uten at hun er tilstede, så det kan hun ta med knusende ro .. ![]() Mod note: Nå holder vi nettverks vs billigselskaper ute av denne tråden .. OK? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Fristende å si : Hvorfor ikke dra til CDG ??
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ingen sympati til denne bruden fra meg. Hvis hun først skal i sitt eget bryllup skulle hun ha planlag litt bedre å reist noen dager i forveien.....
Når det gjelder å komme seg hjem, så stemmer det jo at norwegian ikke er i en allianse, altså de frakter pax på egne fly... Det burde de fleste vite Når det gjelder informasjon fra groundhandling til pax er det nok bare et tilfelle av dårlig handling fra hvem det nå er så handler norwegian på orly. Vertfall her i norge pleier vi og få god informasjon fra norwegian nokså raskt om hvordan vi skal hjelpe våre passasjerer i slike situasjoner. Her tror heller tilfellet er grinete franskmenn som ikke gidder å gjøre jobben sin! Hadde jeg først vært en brud som skulle hjem i bryllup men sto fast i paris, hadde jeg heller skyldt på meg selv for dårlig planlegging å kjøpt ny billett med noen andre |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Og denne holdning er ikke et spørgsmål om LCC vs. Traditionelt flyselskab. Det er et spørgsmål om at leve op til sit ansvar når man har solgt en vare. Så må man stå ved det og hjælpe kunderne bedst muligt, hvis der opstår uventede problemer. At flyselskabet ikke tilbyder omrouting er ikke et spørgsmål om mangel på alliance eller interline aftaler - det er udelukkende at spørgsmål om at de bevidst vurderer at det er vigtigere at spare penge end at hjælpe pax bedst muligt. Jeg kan på ingen måde se at hun har gjort noget forkert i denne sag...
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Noen som vet hvilket individ det er snakk om som har fått snagg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Maskinen som skulle ha utført flygningen var SE-RJA, en Tor Air maskin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Luftfartstilsynets postjournal har nettopp referert til dette flyet:
Dok.dato: 06072010 Til: Norwegian Air Shuttle ASA Sak: Norwegian Air Shuttle ASA - Søknad om godkjennelse av wet-lease av Tor Air Dok: SE-RJA - Godkjennelse av innleie (wet-lease) av luftfartøy
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Jøss, hele flåten er et stk 734 !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bra flyets kaptein ikke har følt "commercial pressure" og fløyet avgårde med et snagget fly, da.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er der vel ikke nogle seriøse kaptajner der gør....
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ser maskinen er i lufta igjen, og flyr til London fra OSL nå som DY1306.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er korrekt, men det er dessverre selskaper - også i Europa - der kapteinen må velge mellom å være uten arbeid, eller å gjøre som han/hun får beskjed om av arbeidsgiveren i tilfeller som gjelder snag på flyet.
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som du sikkert vet, er vi ikke medlem av noen allianser som en del tradisjonelle flyselskaper. Derfor gjør vi alt vi kan for å få passasjerene hjem med vårt eget fly, sier Larsson.
Ja det lover bra for noen som satser IC.....Kan bli lang tid i NYC/BKK....da Alt vi kan?? Ombooke heter det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Haha! Det er nå den SAS reklamen for punktlighet kommer inn
![]() Hvorfor kjøpte hun ikke ny bilett fra et annet seleskap? ![]() Last edited by Robin882; 09-07-2010 at 22:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En bedre forklaring på hva som hendte:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vel, den virket da en smule farverik, og det er tross alt et svensk selskap som jeg vil anta har nødvendige godkjennelser fra Svenske luftfartsmyndigheter - men for all del - tidsskjemaet er antagelig riktig nok, men slutningene trukket tviler jeg vel litt på...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Behandlingen af pax og DYs håndtering af forsinkelsen er der dog ikke noget der tyder på er usand. Men hvad ved vi her - medmindre der er nogen der var med flyet.
![]() |
#20 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Over fem timer i flyet for Norwegian-passasjerer (pga tåke i ALF) | LN-BEF | Småprat | 6 | 21-07-2014 20:51 |
Helt greit å bli sinna når du mister flyet ditt 2ganger. | Hpkris | Småprat | 4 | 27-02-2013 10:18 |
Flyforbindelse videre mistet pga teknisk feil på fly | MD80 | Reiseforum | 26 | 06-05-2011 23:04 |
Mister OSL virkelig IC trafikk pga mangel på gates | JetBlue | Flyforum | 20 | 28-05-2007 18:47 |
Rakk ikke flyet pga lang kø | DY Tech | Flyforum | 2 | 04-08-2006 21:30 |