![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det pågikk endel tester igår..... RTO osv
Her er bilder.. Bilde1 Bilde2 Bilde3 Bilde4 som dere ser på bilde4 er det bare revers på to av motorene på A380 ![]() _____________ om 7 dager (20 april) er visst første flight satt opp til.. **** 7 days are left until one of the most spectacular first flights of avionic history is scheduled. The Airbus A380, the only commercial airplane with an end-to-end double deck, will take off on the 20th of April for the first time. Only the weather or problems in previous ground test can cause a delay. If all conditions are met, former Mirage jet pilot and chief-test pilot Jacques Rosay (49) can give full throttle on the runway of the Airbus production plant in Toulouse, France, to take off at a speed of 300 km/h. The highest risk during the flight are expected to be vibrations of the wings, which will be filled with 310000 litres of kerosene, as well as vibrations of the tail section. The most thrilling moment will be the landing after 4 or 5 hours of flight, when the 6 Titan alighting gears (6 m high, 22 Michelin tires) will absorb the full landing weight at a speed of 265 km/h. **** |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
20. april blir en merkedag... Spennende...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
WOW. Jeg er imponert. Og den ser ikke så skummel ut lengre. (Helt til jeg ser den "live"
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nå har jeg lest at det er neste fradag jaja.... Vi får satse på at det skjer noe løpet av uken da
![]() Her er forresten et bilde av RTO.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Asså motorerna är ju inte precis små!! vad e diametern på dessa?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Spenningen vi føler må vel kunne sammenlignes med den gang 747 skulle ha sin første flytur...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Blir kjempespennende og se prestisjeprosjektet til Airbus. Blir nok endel programmer på ulike TV-kanaler om dette i ettertid vil jeg anta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja de fikk jo CNN til å sende "live" fra presentasjonen av A380...så det klarer de nok igjen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja vil anta at de fleste kanaler får tilbud om å sende det, samt at de fleste flyselskaper (ikke bare dem som har bestilt) får stikke nedom en tur
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Har 1:200 modell av 777-200 og A380, og B777 blir liten i forhold, motordimensjonen virker lik på A380 med RR Trent 1000 og B777 med PW4000.
![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja blir artig dette, jeg ser frem til at den kommer i lufta og å se den i bøtter og spann på LHR om noen år !!!
Her er bilder fra dagens test... Bilde1 Bilde2 Bilde3 Bilde4 Bilde5 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Utsatt og Utsatt
![]() Her er "siste" listen... Alt er avhengi av vær og om alle RTO testene går som de håper...... Tuesday 19th 5th engine run and First Rejected Takeoff Friday 22nd Second Rejected Takeoff Saturday 23rd Preparation for first flight Monday 25th / Tuesday 26th First Flight, depending on weather and the results of the RTO tests. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Noen flere bilder av A380en er samlet på http://www.babault.net/A380/ - bl.a. nærbilder av motorer og understell, flere cockpitbilder og en del bilder fra luften som viser vingearealet
![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Rått Rått
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Maskinen är ju bara helt rå
![]() Nu kommer det snart ett program om Airbus 380 på discovery, men kommer inte ihåg vilken dag eller tidpunkt det är. Ej heller finner jag info på deras web sida.
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fikk en interessant meil i kveld
Quote:
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
KGL
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
www.lch78.net
|
![]()
fikk en sånn mail jeg også.. så KGL er ikke SÅ priveligert da
![]() ![]()
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing ruller videre | LN-MOW | Flyforum | 10 | 02-10-2006 21:10 |
Hodene ruller i Airbus | Trety | Flyforum | 1 | 03-07-2006 16:19 |
Et hode ruller! | LN-ATC | Flyforum | 18 | 16-11-2005 21:16 |
Boeing ruller ut første KC-767 Tanker | Blubird | Flyforum | 0 | 25-02-2005 19:40 |
Star Alliance ruller endelig ut e-ticket interlining | MD90 | Flyforum | 5 | 13-12-2004 17:23 |