Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-09-2009, 13:35   #1
gardkarlsen
ScanFlyer Silver

gardkarlsen's Avatar

Spørsmål Hotellanbefalinger på Phuket?

Kona og jeg har fått tak i fly til Thailand for en bra pris i nnovember og vi lurer på om vi skal tilbringe det meste av ferien på Phuket. Vi har vært der før men det var for mange år siden. Jeg må ærlig innrømme at vi liker 5 stjerners luksus men helst til 3 stjerners pris :gjeiper: Har du vært på Phuket og bodd på et hotell som du vil anbefale? Vi er ikke helt fremmed for å skifte lokasjon fra Phuket til f.eks. Krabi, Samui etc. så hvis du har noen gode hotellanbefalinger på disse plassene så er det bare å komme med dem :-)
Old 20-09-2009, 13:46   #2
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Default Re: Hotellanbefalinger på Phuket?

Har bodd et par ganger på dette:

http://www.phuket.com/meridien/

Det ligger 5-10 minutters tuktuk-tur fra Patong Beach i en egen vik med privat strand. Synes det var veldig bra.
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2009, 14:43   #3
gardkarlsen
ScanFlyer Silver

gardkarlsen's Avatar

Meridien hadde ikke vært så dumt ettersom jeg er SPG medlem...og jeg begynner å nærme meg gullkort. Men så er jo det store spørsmålet...får man noe igjen for å ha et SPG gullkort?
Old 20-09-2009, 17:40   #4
Gemo
ScanFlyer Blue

Hva med Khao Lak ? Bodde på Le Meridien Khao Lak i februar 2008. Et veldig bra hotell med flott strand. Gi et hint, evt PM så forteller jeg gjerne mere.
Gemo is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2009, 17:42   #5
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by gardkarlsen View Post
Meridien hadde ikke vært så dumt ettersom jeg er SPG medlem...og jeg begynner å nærme meg gullkort. Men så er jo det store spørsmålet...får man noe igjen for å ha et SPG gullkort?
Mer poeng (2 Starpoints pr dollar brukt paa basic level, 3 paa gull) er det viktigste.

Egen innsjekkskranke har mange hoteller ogsaa for gull og plat

Noen hotell har ogsaa Preferred Guest rom som gir deg gratis vann og avis, samt ett litt bedre rom paa hoeyere etasjer.

Kun 4% av de folkene du ser rundt deg paa ett SPG hotell har gull, saa bedre behandling faar man. Det virkelige snadderet kommer paa Platinum nivaa som oppnaas.

Husk aa registrere deg paa kampanjen du mottok nettopp. Hvert opphold telles som to

Le Meridien i Phuket anbefales. Flott eiendom, fantastisk frokost
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2009, 07:27   #6
gardkarlsen
ScanFlyer Silver

gardkarlsen's Avatar

Hmmm...tror ikke jeg har fått den siste kampanjen fra SPG :-( Det hadde vært supert hvis hvert opphold fremover teller som 2 ettersom jeg skal bo på Sheraton i Hong Kong, Westin i Bangkok og mest sannsynligvis et SPG hotell når jeg skal til Bangkok i november.
Old 21-09-2009, 16:55   #7
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Sorry, Gard. Den gjelder kun for gull og plat. Mer her: http://www.flyertalk.com/forum/starw...m-members.html

Det bruker alltid å være doble stay kampanjer på høsten så jeg ville fulgt med på SPG forumet på FT. For alt jeg vet, er det allerede der ute.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2009, 17:27   #8
SNSK
ScanFlyer Blue

SNSK's Avatar

Når vi er inne på Thailand her, er det noen som har noen hotellanbefalinger for Ao Nang (Krabi)...?
Old 21-09-2009, 18:02   #9
Tally-Ho
ScanFlyer Gold

Man bør vurdere å styre unna sentrum av Patong og området Bangla Road, om man ikke er veldig glad i høy musikk og masse liv.

Mange skandinaver finner seg best til rette i Kamala og Surin Beach, like nord av Patong, og litt nærmere flyplassen, eller Kata / Karon like sør for Patong.

Hotellene er utallige, og det er bygget mye høystandard de senere år. Marriott Courtyard i Surin og Kamala er noe av det bedre, Sunwing's to hoteller er helt nye og kjempepopulære, men mest aktuelle for de med barn med seg. Ligger helt nede ved havet.

I Krabi anbefaler jeg Novotel, et virkelig luksushotell, men litt isolert fra omgivelsene.
Luksushotell i Thailand er ikke råbillig, spesielt ikke i nov-mars. Men det er jo så billig å være der - bare å glede seg!

Både TUI og Thomas Cook tar deg rett til stranden (10,5 timer) (Phuket / Krabi), ev. må man via Bangkok. Air Asia er billigst på transfer (1 time).

Tally-Ho
Tally-Ho is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2009, 09:12   #10
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Jeg kan også anbefale Le Meridien Khao Lak. De har strand stort bassengområde, og en egen "Spa-del" der det er ett stort barnefritt basseng. Standardrommene er store og fine, og Villane er enda bedre:-). Når det gjelder Starwood er det greit å vite at koden "z3h" eller "z3r" gir tre netter for prisen av to. Sjekk imildertid uten koden også siden de kan ha andre tilbud som er enda bedre.

Vet at Radisson nylig har åpnet et hotell i Phuket, har ikke bodd der selv, men har lest at standardrommene er 49 kvadrat og har balkong så fullt levelig. Alltid deilig når ting er nytt.
Chriscross is online now   Reply With Quote
Reply

Posting Rules