![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tror ikke det er nevnt før, men DY starter opp CPH-DXB den 31.oktober .. ut lørdag og hjem søndag .. da har de vel daglig rute fra enten OSL, CPH eller ARN, skal man dømme etter kalenderen ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
1 ukentlig fra Kastrup 2 ukentlige fra Arlanda 3 ukentlige fra Osl Avgang 6 dager i uken. Søndag står fortsatt uten forbindelse.
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Hvilken frekvens skal SK ha CPH-DXB i vinter?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Et kjapt søk på sidene til SAS sier ons, tor, lør CPH-DBX og tor, fre, søn tilbake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hatten af for DY's satsning i CPH og på CPH-DXB, men når det så er sagt så forstår jeg simpelthen ikke at nogen vil benytte sig af dette produkt på denne rute.
737 i max config på så lang en tur og BOB-koncept ombord er efter min mening simpelthen for skrabet og ihvertfald ikke noget jeg vil udsætte mig selv for. Men man kan jo få folk til hvad som helst bare det er billigt... Personligt betaler jeg gerne lidt mere og sætter mig ombord i SAS's behagelige og rummelige A340 med fornuftig benplads, får serveret mad og drikke ombord, slipper for ekstra betaling for bagage og andre "no frills"-gebyrer og ikke mindst får jeg langt bedre afgangstider. DY har afgang fra DXB kl. 02.45, så det vil jeg ihvertfald ikke ødelægge min nattesøvn med - specielt ikke når man bagefter skal sidde med minimal benplads i en 737 i 6t30m.... Men man får jo hvad man betaler for - og her ville jeg ihvertfald vælge at betale lidt mere for at undgå alle disse gener....
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Den er kun mulig å bestille fra København. Får håpe de retter opp i dette slik at destinasjonen kan betjenes daglig fra de tre store. Her står det to ukentlige fra Arlanda, men Norwegian har sikkert rett. Quote:
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 21-08-2009 at 10:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De kommer vel til å gjøre samme som fra osl, nemlig at de ikke selger mere enn 150 seter, og om jeg ikke tar feil så selger dem opp til 160 ut fra ARN
Og hva produktet angår, så kan det vel neppe være så ille da siden de nå begynner å fly fra de tre skandinaviske hovedstedene. ThomAAS kan vel fortelle mere om det vel?
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Med midsetene blokkert ned til rad 20 kunne også jeg ha funnet på å sette meg i en 738 Scandinavia-DXB. Det blokkerte midsetet gjør stor forskjell!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og med de nye Recarosetene er ikke beinplassen SÅ mye mindre enn hos SAS. Hva serveringen angår, så er det vel maten i all hovedsak som er forskjellen hos SAS, men der har vel DY et riktig så bra opplegg så vidt jeg har hørt. Den store forskjellen er vel strengt tatt for de fullprisreisende, så ikke får et C tilbud hos DY.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Der er stor forskel på at flyve i 6t30m i en 737 end i en rummelig widebody, som er konfigureret til langt længere flyvninger. Der er stor forskel på de afgangstider, som DY og SK tilbyder. Afgang med DY fra DXB kl. 02.45 - Nej tak... Blokerede midtersæder er fint, men det giver ikke bedre plads til benene, så heller et A eller C sæde på A340. Så lange flyvninger med 737 i lavpris-config - nej tak - og at påstå at det bare er i nærheden af produktet hos SK eller andre netværksoperatører med widebody er vist kun noget som marketingafd. hos DY tror på. Det har ihvertfald ikke hold i virkeligheden. Det kan til nød sammenlignes med en charterflyvning - ikke produktet hos traditionelle flyselskaber med større og lang mere komfortable fly. Når det så er sagt, så er der også (nogle gange) forskel på prisen og man får som sat hvad man betaler for. Hvis der er nogle der kan leve med at sidde sammenpresset i en 737 i 6t30m, så fint for mig - det må de helt selv om, så vælger jeg hellere et bedre produkt, som efter min mening er bedre egnet til mennesketransport i så mange timer.
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Last edited by amatør; 21-08-2009 at 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Husk på at det flyges på kryss og tvers av Nord Amerika i griser, og det er flere flygninger der som ligger på omtrent samme flytid som CPH-DBX. Det fungerer helt fint, og der er det dårlig med valgmuligheter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Flyhi, disse nye Recarostolene er komfortable og former seg etter rygg og rumpe og blir således personlig tilpasset din kropp. Det er bare gode tilbakemeldinger på disse setene og de er allerede innstallert i DY's egne 4 stk. 300. I tillegg blir altså benplassen merkbart bedre.
Jeg har fløyet SK A340 mange ganger og de sitteputene er for harde etter min smak. Fordelen med de setene er den justerbare hodestøtten. Og benplassen er kun 32".
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Sæderne ombord på SK A340 efter efter min mening rigtig gode og dem er jeg meget tilfreds med at sidde i. 32" med disse sæder passer udemærket til min benlængde og når jeg så samtidig får en dejlig og rummelig kabine og ikke mindst egen skærm i sædet foran, så er jeg ikke i tvivl om at der er klasser til forskel på produkterne i min verden. Men igen sådan er der jo forskel på folk og det kan forhåbenligt være medvirkende til at begge operatører overlever ruten med hver sin målgruppe. Jeg ved godt hvad jeg vælge og hvad jeg anbefaler til andre - og det er helt klart SK's produkt.
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Når alt kommer til alt vet jeg også hva jeg hadde valgt, og det er nok ingen av disse to aktørene. Ettersom jeg bor i Bergen, og må skifte fly likevel, så er sjansen stor for at det blir et selskap fra en plass lenger sør i Europa som hadde fått mine penger her. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
At Norwegian nå er oppe i daglige mellom Skandinavia og Dubai, beviser etter min mening hvordan de fleste reisende oppfatter mange timer i en 737.......
Med dette har Norwegian flere avganger/seter/reisende enn SAS fra Skandinavia til DXB. Norwegian er rett og slett størst til Dubai ![]()
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Desværre er de fleste pax kun interesseret i pris, pris og pris - men selv for de få der gerne vil have bedre produkter er det svært at gennemskue - for menig mand sætter sig ikke ind i hvor stor forskel der er på flytyper og produkt i øvrigt. Synd for ham - og godt for vi andre, der kan vælge de produkter som er dårligst fra. Men måske en opgave for SAS at gøre opmærksom på hvad forskellen er på disse produkter - noget som SAS intil nu heller ikke har været for god til.
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
|
![]()
Ikke uvanlig med coast-to-coast her borte med 737, og det er ikke saa veldig mye kortere. SEA-MIA f.eks er vel droeye seks timer ...
Jeg har ingen problemer med en saa lang tur i 737, og sittekomforten i DY's 738 staar neppe saerlig tilbake fra SAS' A340, som jeg personlig ikke synes er spasielt behagelig i M .. 757'ene som flyr over dammen har stort sett ogsaa samme seteavstand .. Mange har fordommer mot single aisle paa en saa lang tur, men det store flertallet av det reisende publikum har no clue og tar det de faar uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tog fra køben til Malmø? | petru26 | Reiseforum | 11 | 09-12-2010 17:31 |
Den store Køben-ekspedisjonen 2010 | Harald Oanes | Bilder & foto | 23 | 26-06-2010 16:43 |
4 t 50 min i Køben - What to do ? | 737-405 | Reiseforum | 6 | 25-07-2009 12:52 |
Sterling starter Bergen-Køben fra S08 | Utflyttet | Flyforum | 26 | 05-12-2007 19:51 |
Forsinkelser til Køben | Martin | Flyforum | 5 | 26-06-2006 22:59 |