![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fant en interesant artikel i Boarding.no
Quote:
Last edited by Discus; 15-08-2009 at 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Skrevet av mannen som skulle redde Coast Air...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Noe av dette er jo ganske riktig, som å satse på enhetsflåte og enhetlig produkt. Mye annet synes jeg ble selvfølgeligheter. Og det å nedlegge all administrasjon i Norge; kanskje en god ide men da må man sørge for å ha noen nordmenn som kjenner markedet godt i ledelsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Han skriver ut fra hva som teoretisk ville vært fornuftig og det fremstår ganske selvfølgelig. Men det er ikke helt enkelt i praksis. Her er innlegget i sin helhet. Ser at Boarding-redaksjonen i kjent stil har lagt inn en del orddelingsfeil:
http://www.boarding.no/files/har_sas..._final__1_.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nå var det vel de ansatte i Coast Air som ikke ønsket at de skulle gå ned mere i lønn og skipsrederen Seglem sa stopp. Fredheim gjorde jo et godt forsøk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Friskt innlegg fra Fredheim , godt innspill til nåværende ledelse i SAS.
Jeg vil gjette på at alle bullettpoints er på agendaen til både eiere og ledelsen av SAS for tiden. Vurdering av medlemskap i Star alliansen er på sin plass og. Allianser som dette bidrar stort sett til mere overhead kostnader. Tiden før alliansen der man hadde interline avtaler er for kundene like bra og koster selskapet betydelig mindre i kronasje. Enhetsflåte har jo mange ropt på i flere tiår.Det er nok veien å gå dersom det ikke er for sent. Mindre trafikkerte ruter bør settes ut til Widerøe etc. som Fredheim foreslår. Alle kan ikke forvente at det skal gå B737/A319 type materiell skal brukes til destinasjoner der denne størrelsen ikke bærekraftig og regningsvarende. Min oppfatning er at det beste ville være å avvikle SAS i sin nåværende form og etablere et sterkt SAS Norge og et sterkt SAS Sverige. Seperate selskaper som driftes uavhengig , men samarbeider om innkjøp for å få til stordriftsfordeler. Det skandinaviske eksperiment fra femti-tallet har vist at det ikke er levedyktig i sin nåværende form og at de ulike skandinaviske bedriftskulturer er så forskjellige at de ikke lar seg forene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heisann OJB
Quote:
![]() Dag
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! Last edited by Dag Johnsen; 15-08-2009 at 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Ellers takk for linken, det er et interessant dokument. Som flere har kommentert så er dokumentet fullt av selvfølgeligheter men det er faktisk litt greit å få ting oppsummert slik. Veldig mye "bla bla" rundt alt dette for tiden. Men jeg er skeptisk til fristen han setter opp for å gjennomføre en del tiltak, 12-18 måneder. Jeg er redd mann ikke har så god tid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når vannet forsvinner kan man se hvem som bader naken, sitat Warren Buffett.
Alle kan jo klare å drive butikk i oppgangstider, men skal du klare det i nedgangstider må du på en måte bryte lydmuren. Så SAS kan jo sikkert klare seg om det snart kommer en ny himmelsk opptur, men uteblir den, må nok nye ideer til. Last edited by basejumper; 15-08-2009 at 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå er det riktignok lettere å gå supersonisk i nedoverbakke, men du må ha kraft nok til å trekke opp og bytte farten mot høyde før du tangerer terra firma. Spøk til side; skjønner hva du mener
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå er det vel ikke min oppgave med å komme med en forretningside, med SAS burde jo angrepet problemet der det er størst, på pris, og da selvsakt med et motsatt element, nemlig et billig navn, på samme måte som Bremyk er det hardeste margarinet i verden.
Så jeg ville ha byttet navn til Budget Airways. Kun online booking, Kun langdistanse om det er lønnsomt, og vist det med en demokratisk fordeling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
SAS burde starte bank. "Bank SAS". Da hadde alt löst seg. Bildeopplasting på nettet er bare ett steg i riktig retning.
![]() |
![]() |
#14 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() Dette er beviselig en dårlig ide, og omtrent alle de store har prøvd og miserabely failed på dette ...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva med Easy jet, men du har et bra poeng, det er nytteløst med desperate trekk. Men jeg mener fremdeles at SAS er et vanvittig kjedelig navn, og navne har liten nasjonalidentitet i Scandinavia spør du meg. I tillegg så har flyene vanvittig kjedlige farger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
|
![]()
Ja, hva med easyJet? Hvilket nettverksselskap eier dem...?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
SK*EBD, Skyteam Elite
|
![]()
Hva med Scandinavian - og innføring av Janne-fargene igjen? Eller kanskje et dragehode i ny stil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Mener fortsatt at gamle sjefer som har forlatt skuta av en eller annen grunn burde forholde seg tause...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Basejumper, re kjedelig navn. Det er nok ikke der skoen trykker. Ryanair eller Ikea lyder vel heller ikke så heftig, men de selger henholdvis flybill. og møbler i bøtter og spann.
trimmet opel ascona |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kan SAS + Finnair bli sant? | branserud | Flyforum | 34 | 07-01-2014 12:46 |
SAS Cargo kan få milliarder i bøter | MartinL | Flyforum | 2 | 12-09-2009 21:43 |
Finnmark kan miste SAS | TG923 | Flyforum | 11 | 15-12-2008 21:05 |
Kan noen i SAS... | Utflyttet | Reiseforum | 1 | 16-11-2008 14:36 |
SAS kan bli kjøpt opp | sail4fun | Flyforum | 12 | 21-04-2007 00:09 |