![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg skal fly OSL-BGO søndag 20.desember, og har nå fått beskjed om at jeg er flyttet fra 12:50 til 13:40 flyet. Etter å ha sjekket, ser jeg at dette er første flyet den dagen. Sjekket litt til og ser at hele den uken, så er de to første flyene 08:00 og 13:40. Deretter går de tett som haggel. Hva skjer? Gir SK fra seg hele morgenmarkedet eller er det noen feil i rutetabellen?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS har vel aldri vært "store" på søndager før kl 13 - med unntak av IC-feeding ruter. Dette bekreftes vel også hvis man sjekker tilfeldige søndager i høst - tidligste avgang jeg fant på OSL-BGO var 12:50 en søndag i september, noe som samsvarer med mitt inntrykk de gangene jeg har flydd tidlig OSL-BGO på søndager. Da har jeg utelukkende endt opp med DY. Kanskje det er en fagforeningsgreie at de kabinansatte skal slippe å stå opp så tidlig om søndagen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
De hadde 12:50 20.des også, men den ble kuttet nå i uken. Det var den avgangen jeg hadde.
![]() Det som egentlig er mer interessant, er hvordan de kan leve med kun en avgang før 13:40 hele uken før. Dette er ikke akkurat gull for de som skal reise i forretningsøyemed mellom Norges to største byer. Godt jeg er på ferie da i hvert fall! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det som ikke er så morsomt, er at jeg nå må vente 4,5 timer på OSL etter ankomst med CO. Når jeg booket turen var denne ventetiden ca. 1 time kortere, og det var i lengste laget det også. Hadde jeg visst dette, så er det SVÆRT tvilsomt at det hadde blitt denne ruten i det hele tatt i utgangspunktet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og den uka begynner vel juletrafikken å ta seg opp også.
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Men litt rart at de drar ned allerede fra 14.12. Ellers så er det vel roligere på biz siden mand 21 og tirsdag 22 vil jeg tro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jepp.... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Slik har det jo vaert lenge paa soendager paa innenriks og intraskandinavisk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status) | Dash | Flyforum | 1021 | 11-05-2025 11:49 |
SAS, Antall SAS Avganger/Ankomster fra Evenes | Tarzan | Småprat | 3 | 05-04-2015 02:54 |
Molde ønsker flere avganger med SAS | rampen | Flyforum | 39 | 10-11-2009 10:05 |
Sas Norge - Grønne avganger | Wishmaster | Flyforum | 5 | 04-02-2008 20:45 |
SAS Braathens satser på sene avganger | DY | Flyforum | 12 | 27-05-2005 23:46 |