Flyprat


Go Back   Flyprat > Bilder & foto
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-06-2009, 22:54   #1
MFM
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2008
Location: EGCC
Posts: 472
Default Klapp med SAS, MOL-OSL-MOL, RRA/TUK

Fløy ned til Oslo søndag 14. juni og tilbake 16. juni, i anledning AC/DC Black Ice Tour på Valle Hovin =D Det ble klapp begge veier, endelig framsete på approach til Molde, og kameraet var med. Her er et lite utvalg, gi ris og ros!


Ryggen til grisen, LN-RRB


Detalj av lyspanel


Detalj av MCP


Pedestal


Etter litt vinglepetter-avgjørelse om det var 07 eller 25 som var ideelt, falt avgjørelsen på 07. Backtracking


FO: "Han der får motvind"


T/O thrust set


Climbout på SID, makan til fin utsikt skal du lete lenge etter ü


Så hopper vi til descend på MES 4L


Detalj pedestal


OSL


Short short final, forøvrig smootheste touchdown jeg har vært med på


Air Cairo


Variert og albinoen til Iceair


At gate, obviously
MFM is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2009, 22:55   #2
MFM
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2008
Location: EGCC
Posts: 472
Default Re: Klapp med SAS, MOL-OSL-MOL, RRA/TUK

Så kommer hjemturen med LN-TUK. TONDI 3P til LOC 25. Bildene lider av skumringssyndrom: Høy ISO, ditto lav lukkertid og blenderåpning. Håper de er verdt det


På descend, her sees.. Fjell og skyer


Sola midt i fleisen hele turen


Med utsikt over fjord og fjell


Vi nærmer oss


Svinger fra offset kurs og inn på finale.


Short Short final


Siste sekund av flare


Parked på stand 3. Domelights på, mørkt og kornete


Fronten til TUK

Takk for titten

Last edited by MFM; 20-06-2009 at 23:28.
MFM is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2009, 23:18   #3
Robin882
ScanFlyer Gold
 
Robin882's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Location: Sørlandet
Posts: 1,449
Default Re: Klapp med SAS, MOL-OSL-MOL, RRA/TUK

Sweet!!! Dette likte jeg Følte jeg var med på dette flyet...
Hvordan fikk du lov til å ta bildene? Jeg ble nektet av flyvertinnen på et SAS fly...
__________________

Min flysamling Her

Robin882 is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2009, 23:27   #4
MFM
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2008
Location: EGCC
Posts: 472
Default Re: Klapp med SAS, MOL-OSL-MOL, RRA/TUK

Foto er 100% lovlig så lenge du ikke står på militære baser Takk for svar
MFM is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2009, 00:05   #5
putzmeister
ScanFlyer Dusty
 
putzmeister's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
Default Re: Klapp med SAS, MOL-OSL-MOL, RRA/TUK

Veldig bra "live" serie dette
putzmeister is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2009, 00:40   #6
Madman
ScanFlyer Gold
 
Madman's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: ENGM/Råholt
Posts: 1,977
Default Re: Klapp med SAS, MOL-OSL-MOL, RRA/TUK

Knallbra bilder.

Ser at spaken til understellet står i "OFF"-posisjon. Hva er forskjellen på det og "UP"?
Madman is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2009, 01:19   #7
MFM
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2008
Location: EGCC
Posts: 472
Default Re: Klapp med SAS, MOL-OSL-MOL, RRA/TUK

I "up" er vel hydralikken i gang, mens på "Off" er alt avskrudd. Sliter mindre på systemer
MFM is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2009, 01:25   #8
Epsilon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 196
Default Re: Klapp med SAS, MOL-OSL-MOL, RRA/TUK

Ohhh lalalaa, naaaaajjjs! Føles som å være med på turen jo. Ros! Takk!
Epsilon is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2009, 01:35   #9
steel
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2008
Location: BGO
Posts: 149
Default Re: Klapp med SAS, MOL-OSL-MOL, RRA/TUK

Quote:
Originally Posted by Meese View Post
I "up" er vel hydralikken i gang, mens på "Off" er alt avskrudd. Sliter mindre på systemer
UP = hydtrykk til å trekke inn understellet. OFF= stenger av for olja, slik at det ikke står å bygger trykk i systemet. Men hydraulikken er fortsatt på, for å drive flightcontrols osv
steel is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2009, 01:48   #10
MFM
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2008
Location: EGCC
Posts: 472
Default Re: Klapp med SAS, MOL-OSL-MOL, RRA/TUK

Jeg tenkte jo på i selve hjulene, jeg trodde aldri at å sette gear lever til OFF slo av A og B
MFM is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Frem og tilbake x 2,5 (LAX–OSL–MOL; OSL–OAK–OSL–MOL; KSU–TRD–KEF–JFK; JFK–LAX flyKSU TripReports 21 12-10-2015 19:01
TLL - URE // Estonian Air & MOL-BGO-MOL // Widerøe Tosze TripReports 12 02-10-2011 00:23
MOL-OSL-ALC-OSL-MOL Sim_henrik TripReports 5 19-08-2011 18:27
TR debut, MOL-OSL-MOL 77W TripReports 21 26-10-2010 17:38
SAS Braathens øker på MOL-BGO-MOL? enml Flyforum 2 20-03-2005 21:40


All times are GMT +2. The time now is 17:10.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.