![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er innom en snartur fra en av datasalene på fakultetet, har vært offline i over en uke nå på grunn av harddiskcrash og etterfølgene hovedkorthavari (skrutrekkere og hovedkort har aldri vært noen god kombinasjon...) Nå har attpåtil Posten Norge BA klart å rote bort pakken med det nye hovedkortet mitt, fikk følgebrev i dag, men postkontoret hadde ikke fått noen pakke. (åååhhh som jeg elsker statlige bedrifter!) Gudene vet når den dukker opp, de har allerede klart det kunststykke å bruke fire dager fra Stokke i Vestfold til omlastningsterminalen i Oslo, hvor den altså tydeligvis ble sporløst borte.
Er det forresten flere enn meg som har bestillt pakker "På døren", men allikevl bare fått en lapp i postkassa dagen etter om at de angivelig har prøvd å levere den? Har skjedd meg tre av fire ganger, enda det var folk hjemme og dørklokka fungerer. Hadde det ikke vært for at de ansatte i Bogstadveien er så forbasket hyggelige og ydmyke, hadde jeg gått "postal" for lengst. ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Et stikkord.... bruk heller jetpak....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
UPS er ikke noe bedre i det hele tatt. De hadde PCn min på lageret sitt i 10 (ti) dager å "glemte" å kjøre den ut hver dag. Jeg måtte dra til UPS å hente den selv. Venter fortsatt på pengene for taxi. UPS suger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har selv bare hatt god erfaring med å bestille hjem på døren, har fungert fint hver gang.
Fikk derimot en lapp i posten når jeg hadde bestilt noe fra USA for et par uker siden. Da hadde de visst vært her og prøvd å levere, men var ingen hjemme, så da måtte jeg dra på postkontoret og hente. Gjorde egentlig ikke så mye, for var bare et lite batteri, og jeg hadde egentlig ikke trodd jeg skulle få pakken på døren uansett. (Men da var det jo egentlig FedEx jeg bestilte fra, så Posten hadde jo bare turen fra Oslo og hit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Skal jeg være helt ærlig (og det bør man jo være) så har jeg vel egentlig ikke noe bedre erfaring med alle private budfirmaer heller, TNT er av den udugelige typen, leverer bare en eller annen gang mellom 8 og 16, enten det er til privatpersoner eller bedrifter, og man får ikke noe nærmere varsel. FedEx og Tollpost DFDS har jeg bedre erfaringer med.
(Men som TOSfreight var inne, på det er leverandøren som avgjør hvilke firma de skal samarbeide med)
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
iPoden ble sendt via TNT en gang i tiden, men siden ikke de har noe her, ble det Linjegods som skulle levere her. Men det virket som de hadde mindre erfaring med levering av pakker til privatpersoner... Gikk to-tre dager før de fikk ringt til meg, og spurt hvordan jeg ville ha levert pakken. (Tok den som en selvfølge at den skulle komme på døren jeg).
Men til slutt kom det da en diger lastebil innover veien her med ei bittelita pakke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
AAAHHHAAA!!! I følge pakkesporingen på internettsiden til Posten er pakken ankommet postkontoret nå, SAYONARA!
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jøss!
Du får ha lykke til da! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Aldri hatt problemer med DHL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Trikset med å late som om ingen er hjemme og bare sende pakken rett til postkontoret har jeg opplevd flere ganger selv. Jeg jobber også i et firma som baserte store mengder utsendelser av ganske kritisk utstyr til kundene på levering på døren, men det har fungert dårlig nettopp fordi Posten ikke prøver hardt nok/ikke leverer tjenesten.
Fra det store Utlandet (verdens største land) har jeg hatt meget gode erfaringer med både DHL og FedEx. Det hører forresten med til historien at større pakker sendt fra posten i USA (USPS) ikke distribueres av Posten Norge. USPS har valgt en annen didtributør fordi de ikke opplever Posten Norge som gode nok! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Gikk ikke USPS tilbake til Posten? De hadde en annen parter en stund, som på ingen måte klarte å håndtere mengdene med post, så de gikk tilbake til Posten. Dette må i tilfelle være enda en ny partner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
husker ikke hvem som sa det, men det ble påstått at "Posten har lært kundeservice hos Stalin"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Her på huset har vi etterhvert mye erfaring med mange leverandører på slike tjenester.
Vi sender 60-120 Bedriftspakker med Posten daglig, jeg kan som regel telle på en til to hender hva som forsvinner og forblir borte i løpet av et år derfra. De er flinke til å rette opp når det er irregulariteter, og Carry-On til Norden fungerer like utmerket. UPS, same story, sender mye til NL med dem. Aldri blitt borte så mye som en skrue, aldri noe ødelagt og aldri trøbbel. TNT, kommer som regel greit frem, men de ødelegger til stadighet et eller annet. DHL, don't get me started... sporingen er verdiløs, ingen på godssenteret vet noe som helst om noen av kolliene, rot fra ende til annen på godssenteret, ingenting kom når det skulle (og jeg mener ingenting bokstavelig) selv ikke ekspresspakkene fungerte. Mitt lille bidrag til debatten! ![]()
![]() |
#14 | |
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Woohoo, endelig online fra egen PC igjen, etter timevis med banning og problemer. SATA-driverne (eller rettere sagt mangelen på dem i installasjonsprogrammet til Windows XP) gav meg litt hodebry. Nå er det meste på plass, det eneste som gjenstår nå er å rippe CD-samlingen min til harddisken igjen.
![]() Skal si man blir hændikæppet når harddisken crasher, det værste var å være uten nettbank og iTunes. Angående pakken min så hadde det visst vært noe feil med systemet til Posten i dag, så det var derfor følgebrevet kom før pakken.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og hadde det vært UPS, så hadde du fortsatt ventet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hei hei fra SEZ | kaldal | Bilder & foto | 0 | 06-05-2017 15:28 |
Hei Hei | Delta777 | Samlerhjørnet | 5 | 21-07-2009 12:45 |
Hei haa, hei haa, med Delta skal vi gaa! | LN-MOW | TripReports | 15 | 19-12-2006 01:11 |