![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Oslo-Stockholm-Düsseldorf-Wroclaw-Barcelona/Girona-Wroclaw-Frankfurt-Stockholm-Oslo
Reiserute: 4. april 2009 SAS SK496 Oslo (OSL)–Stockholm (ARN), Boeing 737-600 5. april 2009 Lufthansa LH3029 Stockholm (ARN)–Düsseldorf (DUS), Canadair Regional Jet 200 5. april 2009 Lufthansa LH3288 Düsseldorf (DUS)–Wroclaw (WRO), Canadair Regional Jet 200 8. april 2009 Ryanair FR9173 Wroclaw (WRO)–Barcelona/Girona (GRO), Boeing 737-800W 12. april 2009 Ryanair FR9172 Barcelona/Girona (GRO)–Wroclaw (WRO), Boeing 737-800W 15. april 2009 Lufthansa LH3309 Wroclaw (WRO)–Frankfurt (FRA), British Aerospace BAe 146-300 15. april 2009 Lufthansa LH3004 Frankfurt (FRA)–Stockholm (ARN), Airbus A321-200 15. april 2009 SAS SK893 Stockholm (ARN)–Oslo (OSL), Boeing 737-700W ![]() Barcelona Dette er min første rapport på tre måneder her på forumet, og jeg takker for alle oppfordringer som har kommet om å legge ut nye rapporter. Denne rapporten blir ganske stor med mange korte hopp rundt om i Europa i påsken, perioden 4. til 15. april. Flyselskaper som er inkludert er SAS, Lufthansa og Ryanair. Det kommer en egen rapport for en reise i Business Class med Lufthansa 17. og 19. april når tiden strekker til. Last edited by FlightDeck; 08-05-2009 at 23:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
4. april 2009, kl. 14.55:
SAS Scandinavian Airlines SK496 Oslo (OSL)–Stockholm (ARN) Economy Extra Boeing 737-600 SAS har fire rundturer mellom Oslo og Stockholm på lørdager, mot Norwegians ene morgenavgang, og jeg hadde Economy Extra-billett på den tredje avgangen. Da innsjekkingen åpnet på avgangen min, prøvde jeg å bytte til en av de to tidligere avgangene denne lørdagen, slik at jeg fikk litt mer tid i Stockholm. Begge var imidlertid fullbookede og eneste mulighet var venteliste både på disse og på de fleste andre flighter mellom Oslo og Stockholm. Bra for SAS, kjipt for meg. T-banen og Flytoget tok meg fra Nydalen til Gardermoen på bare 35 minutter. På Gardermoen var det svært folksomt, med mange som skulle på påskeferie. Jeg gikk rett til SAS EuroBonus Gold-skranken og fikk sendt av gårde bagasjen. Til Stockholm trenger man ikke ombordstigningskort, og jeg kunne gå videre med bare EuroBonus-kortet mitt. Det var lange køer i sikkerhetskontrollen, men bare jeg i Fast Track, og jeg var gjennom på under minuttet. ![]() Jeg måtte sikre meg litt påskelitteratur på Tanum før jeg kom meg opp i SAS-loungen. Her var det en del folk, men like fullt rolig og behagelig. Det ble både øl, espresso og litt mat på meg, sammen med en god bunke aviser. ![]() Jeg synes Scandinavian-loungen på Gardermoen er veldig hyggelig, og jeg fikk en perfekt start på reisen – og dermed gjorde det ikke så mye at avgangen ble 40 minutter forsinket. ![]() Ved gate 40 sto en forsinket Ellida Viking, LN-RPT, som er en av SAS Sveriges 16 Boeing 737-600-maskiner. Ellida ble bygget i 1999 og var nesten fullastet denne lørdagen med 119 passasjerer om bord. Fem rader Economy Extra med om lag 20 passasjerer. ![]() Ellida har fortsatt de gode gamle SAS-setene, og jeg satt godt med 1As gode benplass og et tomt midtsete. Ellida har tydeligvis blitt bygget noe om ettersom interiøret foran ikke er helt slik jeg er vant til, blant annet med blanke, hvite skap. Begge toalettene var for øvrig plassert bak i flyet. ![]() SAS’ sjarmerende svenske flyvertinner ønsket oss velkommen på sitt hyggeligste, og vi var i luften med avgang fra 19L vel 50 minutter etter rutetid. Selv om Ellida var fullsatt med både folk og påskebagasje, klatret hun raskt opp mot marsjhøyde. ![]() På Economy Extra kunne SAS by på en liten boks med et rugbrød med pålegg og en sjokolade. Rugbrødet, som kanskje var åtte centimeter langt, hadde fått hele fire skiver salami, noe som etter min mening er mer ekkelt enn delikat. Hvor har det blitt av de varme rundstykkene? ![]() Tåken hadde delvis lettet fra Gardermoen i løpet av ettermiddagen, og etter hvert som vi nærmet oss Stockholm ble været gradvis bedre. Distansen på 385 km. ble unnagjort på 45 minutter. ![]() På Arlanda ble det 20 minutter ventetid for bagasjen før jeg fant veien til Radisson SAS SkyCity Hotel. ![]() Last edited by FlightDeck; 08-05-2009 at 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
5. april 2009, kl. 09.20:
Lufthansa Regional (Eurowings) LH3029 Stockholm (ARN)–Düsseldorf (DUS) Economy Class Canadair Regional Jet 200 ![]() Etter en hyggelig kveld med venner i Stockholm, sjekket jeg ut fra SkyCity-hotellet og spaserte bort til innsjekkingsområdet til SAS og Lufthansa. Det var ikke mulig å sjekke inn på internett eller på automat, men en blid svensk jente sjekket meg inn fra EuroBonus Gold-skranken. FastTrack gikk også her raskt og det ble kort vei opp til SAS-loungene. ![]() ![]() ![]() Jeg valgte Scandinavian-loungen og fikk meg en caffe latte, Ramløsa, noen gode smørbrød og svenske aviser. Denne loungen gir et ganske innestengt preg, og jeg synes SAS-loungene på Gardermoen er hyggeligere. ![]() Det nærmet seg avgangstid og på vei ned fra loungen så jeg at Lufthansa Regionals lille CRJ-200-maskin var parkert, nærmere bestemt D-ACRM. Denne ble bygget for Air Dolomiti i 2001 og levert til Eurowings i 2005. Eurowings har senere gått inn i Lufthansa Regional og de fleste maskiner har nå Lufthansa Regional-desgin. ![]() Ombordstigningen gikk raskt ettersom vi ikke var mer enn 20 passasjerer om bord. ![]() Flytiden ble beregnet til 2 timer, med en distanse på 1,164 km., noe som tilsvarer Oslo-Frankfurt. ![]() Jeg satt på sete 9A og hadde ”raden” for meg selv. Benplassen var absolutt akseptabel og flyet var overraskende stillegående. ![]() På marsjhøyde fikk vi servert det sedvanlige Lufthansa-smørbrødet sammen med en sjokolade og fritt valg av drikke. De to flyvertinnene om bord hadde tre runder med drikkeservering, og ellers ble det en fin og rolig tur gjennom Nord-Europa og til Düsseldorf. To timer i en CRJ-200 var i utgangspunktet ikke noe problem. Det var under halvfullt om bord og maskinen var stillegående. ![]() ![]() Av en eller annen grunn greide jeg ikke å finne inngangen for transferreisende og måtte derfor gå ut gjennom tollen. Litt irriterende, men ikke veldig problematisk ettersom jeg hadde god tid. Det var fint å se litt av den flotte Düsselsdorf-terminalen også, minnet på mange måter mye om Hamburg-flyplassen som jeg besøkte i januar. Her er et bilde fra innsjekkingsområdet: ![]() Last edited by FlightDeck; 08-05-2009 at 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
5. april 2009, kl. 13.15:
Lufthansa Regional (Eurowings) LH3288 Düsseldorf (DUS)–Wroclaw (WRO) Economy Class Canadair Regional Jet 200 ![]() Med FastTrack tok det ikke mange minuttene før jeg var on track igjen – og da på vei mot Lufthansa Senator Lounge. Som dere ser av bildet over var veien til loungene merket på gulvet. ![]() ![]() I loungen ble det kaffe, et par øl og litt mat. Mat- og drikkeutvalget på senatorloungene er som regel alltid ganske bra, mye bedre enn i for eksempel SAS-loungene. ![]() Problemet er imidlertid at de er veldig sterile, at internett koster flesk – og denne loungen hadde i tillegg ingen utsikt. Jeg ble der derfor bare i vel 30 minutter før jeg ruslet ned i terminalen og fikk sett litt fly. Fikk med meg også flyplassmagasinet som denne måneden hadde en stor reportasje om SAS, og i tillegg en stor plakat med Lufthansas Airbus A340 som flyr langdistanserutene fra Düsseldorf. Etter vel to timer på flyplassen var det ombordstigning i kjelleren og busstur ut til en ny CRJ-200-maskin, denne gangen D-ACRF, som ble levert ny til Eurowings i 2002. Ruten mellom Düsseldorf og Wroclaw har en daglig avgang og flys alltid med CRJ-200. ![]() Dagens maskin var så å si fullsatt, også med noen passasjerer på Business Class. Flytiden ble beregnet til en time og fem minutter, med en distanse på 705 km. ![]() Det ble mer øl og en ny Lufthansa-sandwich på meg og servicenivået var som vanlig bra og forutsigbart om bord hos Lufthansa. Denne gangen satt jeg på sete 5F og også her var benplassen bra. ![]() Vi hadde en flott innflygning mot Wroclaw, og totalt sett leverte Lufthansa to hyggelige CRJ-opplevelser på tvers av Europa denne søndag formiddagen. ![]() Last edited by FlightDeck; 08-05-2009 at 23:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
8. april 2009, kl. 16.35:
Ryanair FR9173 Wroclaw (WRO)–Barcelona/Girona (GRO) Boeing 737-800W I valget mellom europeiske byer som ”bare må” besøkes så ofte som hvert år, har jeg to oppføringer: Barcelona og Istanbul. Det var nå akkurat et år siden siste besøk i Barcelona. Ryaniar flyr Wroclaw-Barcelona to ganger ukentlig, og vi fikk gratisbilletter begge veier - noe som var veldig bra til å være midt i påsken. Betalte bare for bagasje, i tillegg til kredittkortavgiften. Dermed følger jeg prinsippet mitt om jeg alltid skal være en kostnad for Ryanair om jeg først flyr dem. ![]() Vi ankom flyplassen bare minutter før innsjekkingen stengte, og vi slapp derfor de lange innsjekkingskøene det gjerne er hos Ryanair. Det var tilsvarende lite kø i sikkerhetskontrollen, men ved gaten hadde polakkene som vanlig linet seg opp selv om det nesten var en time til avgang. Vi var ikke fullt så redde for å miste flyet – og valgte heller å snike oss inn i køen idet ombordstigningen startet. ![]() Maskinen ankom 20 minutter før avgangstid, og ved nærmere øyesyn fant jeg ut at det var EI-DLY. Denne ble levert ny til Ryanair i oktober 2006. I kjent Ryanair-stil gikk ombordstigningen raskt og smertefullt for seg. ![]() Vi kom oss relativt raskt ut på tarmac og fikk sikret oss 9F og 9D i kappløpet inn mot flyet. Midtsetet ble stående tomt – og strategien hadde fungert bra. Avgangen hadde ellers en kabinfaktor farlig nær 100 prosent. ![]() Det var spansk crew på denne ruten, og i motsetning til sine britiske kollegaer var de smilende og hyggelige. Selv om jeg velger SAS fremfor de fleste andre selskaper, er jeg åpen for det meste – og på denne runden mellom Polen og Spania fikk jeg et langt mer positivt inntrykk av Ryanair enn det rundene mellom Polen og Storbritannia har gitt meg tidligere. Selvsagt hater jeg nettsidene til selskapet, de vanvittige gebyrene og de omstendelige reglene. Men personalet på denne (og neste) avgang skapte i det minste en positiv, avslappet og uformell stemning om bord. Det hjalp selvfølgelig betraktelig at de heller ikke spilte en eneste melding om bord, med unntak av da vi kom om bord: Da hadde de mikset Bach med Ryanair-sangen og resultatet sier seg selv. ![]() Distansen mellom Wroclaw og Barcelona er på 1,485 km. og rutetiden ble beregnet til 2 timer og 20 minutter. Det var flott flyvær, men det ble dessverre ikke den helt store utsikten før vi nådde Middelhavet. ![]() På god vei sørover startet salgssirkuset, men ettersom de var utsolgt for det meste av mat, ble det ikke så mye mas fra besetningen. Den gode New York Sub hadde dessverre gått ut av menyen. I stedet fikk jeg historiens verste pizza, servert med caffe latte-pinner! ![]() ![]() Vi hadde en riktig fin innflygning til Girona-Costa Brava Airport, som ligger cirka en times kjøring nord for Barcelona. ![]() Flyplassen var rene Ryanair-land, med åtte blågule maskiner parkert. ![]() Det ble en liten gåtur mellom de blågule før vi nådde terminalen og kunne hente bagasjen vår. Deretter var veien kort til bussholdeplassen og en times tur på motorveien og helt inn til bussterminalen Barcelona Nord. Herfra var det bare noen minutters gange til vårt flotte og nyoppussede hotell, Best Western Hotel del Teatre Auditori. Sånn sett passet Ryanairs distriksflyplass veldig bra for oss, hadde nok ikke vært spesielt mye raskere å bruke hovedflyplassen. Last edited by FlightDeck; 10-05-2009 at 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
12. april 2009, kl. 12.50:
Ryanair FR9173 Barcelona/Girona (GRO)–Wroclaw (WRO) Boeing 737-800W Barcelona var som vanlig en stor suksess med både sol, strand, museer, god mat og utforsking av diverse bydeler. Søndag formiddag var det klart for retur og også denne gang gikk bussturen veldig greit. ![]() ![]() Det var ingen kø i innsjekkingen, men vi fikk beskjed om at bagasjen vår veide 1,6 kilo for mye og vi ble spurt om vi ville betale eller sortere om. Vi gjorde det siste og fikk sendt av gårde bagasjen. Lite folk i sikkerhetskontrollen og vi var gjennom på bare noen minutter. ![]() Girona-Costa Brava Airport ble bygget i 1965, og trafikken var helt frem til årtusenskiftet svært begrenset. I 1993 var det 275.000 passasjerer, i 2002 var det 500.000. I likhet med mange andre flyplasser med meningsløs beliggenhet fattet Ryanair interesse, og i 2008 var passasjerantallet oppe i 5,5 millioner. ![]() Ryanair har over 50 ruter fra Girona som er en av de absolutt mest trafikkerte Ryanair-flyplassene, bare slått av London-Stansted, Alicante og Dublin. Thomas Cook Airlines, Transavia, Thomson Airways og Jetairfly trafikkerer også lufthavnen, og da særlig i sommersesongen. ![]() Denne søndagen var det bare Ryanair-fly å spore sammen med en Boeing 737-500 fra Transavia. Flyplassen er relativt romslig med mange gater og sitteplasser, i tillegg til to taxfreebutikker, en bokhandel og to kafeer. ![]() Ombordstigningen begynte hele 50 minutter før avgang, lenge nok til å forvirre mange polakker som ennå ikke hadde stilt seg i kø. ![]() ![]() Vi snek igjen i køen og fikk en rad for oss selv, denne gangen på 21A og 21C. Avgangen var ikke like fullastet som sist, men likevel rundt 80 prosent kabinfaktor. ![]() Vi var ”heldige” og fikk et gammelt Ryanair-fly, EI-DAI som ble bygget i 2003, med den gamle innredningen. Selv om denne isolert sett ser ganske slitt og trist ut, er innredningen langt mer behagelig enn den som er installert i de nye flyene. ![]() Blå tøyseter, ingen gule vegger og lomme i setet foran hever standarden. Flytiden ble satt til 2 timer og 10 minutter, og vi var i luften 15 minutter før avgangstid. ![]() Det ble en overraskende rolig og behagelig tur gjennom Europa, og jeg fikk lest ferdig årets påskekrimbok nummer to. ![]() Denne gangen ble det kaffe og sjokolade på flyturen gjennom Europa. Crewet var i godt humør og hadde en del passe useriøse meldinger over høyttaleren, uten at det egentlig spilte inn på det prissensitive polske klientellet. Også på denne turen slapp vi de slitsomme ferdiginnspilte meldingene til Ryanair. ![]() Landing i Wroclaw 20 minutter før rutetid. Last edited by FlightDeck; 10-05-2009 at 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
15. april 2009, kl. 13.50:
Lufthansa Regional (Eurowings) LH3309 Wroclaw (WRO)–Frankfurt (FRA) Economy Class British Aerospace BAe 146-300 ![]() Så var tiden kommet for den store omveien hjem til Oslo. Etter en kort taxitur var jeg på flyplassen halvannen time før avgang. Innsjekkingen gikk raskt og jeg fikk uten problemer sendt bagasjen hele veien til Oslo. ![]() Jeg tok meg en tur opp i tredje etasje på flyplassen og fikk med meg et glimt av Lufthansas Dash 8Q-400-maskin som skulle til München. Det er utsiktsterrasser på de fleste polske flyplasser, og min erfaring er at det er et veldig populært tilbud! I tilknytning til utsiktsterrassen på Wroclaw-flyplassen er det dessuten både flybutikk og kafé. Sikkerhetskontrollen var omstendelig, men jeg klarte faktisk å svare på spørsmålene på polsk denne gangen. ![]() Det er en ”toroms” lounge på flyplassen, med en stor bar med et godt utvalg av brennevin og annen alkoholholdig drikke, og ellers mineralvann, kaffe og litt snacks. Ikke direkte trivelig, men et par Carlsberg gikk raskt ned mens jeg studerte flåtelisten til LOT. ![]() Ruten mellom Frankfurt og Wroclaw flys tre ganger daglig og alle avganger opereres av Eurowings med British Aerospace BAe 146-300-maskiner, samme maskiner som Lufthansa bruker mellom Frankfurt og Stavanger. ![]() Eurowings har ti slike i flåten, i tillegg til fem -200-maskiner. De fleste av disse har tilbakelagt lengre perioder i andre flyselskaper, men Eurowings har klart å rote sammen disse til en ganske representativ flåte. ![]() Flyet som var satt opp på dagens avgang – D-AEWQ – ble bygget i 1991 og har fløyet for British Airways, Air UK, KLM uk og Buzz. I Lufthansa-konfigurasjon har BAe-146-300 kapasitet til 98 passasjerer og dagens avgang var nesten fullsatt. To rader Business Class med fire passasjerer. ![]() Maskinen er konfigurert med 3+3, noe som gjør det trangt i bredden. Veggen dytter deg hele tiden litt til side. ![]() Benplassen var tilfredsstillende på sete 4A. ![]() Interiøret likner det ordinære Lufthansa-interiøret, riktignok med litt mer umoderne farger og setetrekk enn hos Lufthansa mainland. Fargen og seteformen ga litt Tupolev-assosiasjoner. ![]() Distansen er på 599 km. og flytiden ble satt til en time. På denne timen rakk kabinbesetningen på to å kjøre gjennom med serveringsvognen to ganger, og det ble en perfekt flytur med tysk øl, godt flyvær og nydelig utsikt fra sete 4A. ![]() ![]() ![]() Idet vi passerte Frankfurts skyskrapere ga kapteinen beskjed om at vi måtte vente litt med å lande, og han tok like godt en tur over nabobyen Mainz før vi landet trygt rett etter en Boeing 747-400. ![]() ![]() Det ble en lang taksetur til enden av flyplassen før vi endelig parkerte ved siden av en ATR 42 fra Eurolot. ![]() ![]() Så bar det om bord i busser og transport i motsatt retning. Vi passerte mange flotte maskiner før vi stoppet like ved to Embraer ERJ-170-maskiner fra Cirrus Airlines. ![]() Cirrus Airlines har tre ERJ-170, i tillegg til fire Dornier 328 Jet og 14 Dornier 328 med propell. Meget minimalistisk fargeskjema har de også! Last edited by FlightDeck; 10-05-2009 at 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
15. april 2009, kl. 16.40:
Lufthansa LH3004 Frankfurt (FRA)–Stockholm (ARN) Economy Class Airbus A321-100 På plass i A-delen av Terminal 1 ble det en lang spasertur i retning av Lufthansa Senator Lounge, som lå strategisk plassert i forhold til avgangen videre til Stockholm. ![]() Jeg er ikke imponert over Lufthansa-loungene og denne loungen bare forsterket inntrykket. Den var liten, upraktisk og kaldt innredet. Sammenliknet med mange andre lounger rundt om i verden er selvfølgelig Lufthansa-loungene bra, men ettersom selskapet imponerer på så mange områder, blir forventningene veldig høye. ![]() ![]() Mat og drikke er likevel ikke så verst og jeg fikk meg både salat og Becks-øl, og jeg setter dessuten et stort pluss i boken for en egen smoothiebar! En god bunke med norske aviser var dessuten lett tilgjengelig! Men loungen var overfylt, og mulighetene for å se på fly var liten ettersom Lufthansa hadde satt opp store gardiner foran vinduene. Dette gjorde inntrykket unødvendig innestengt ettersom det egentlig er store panoramavinduer i loungen. Etter en halvtime i loungen fortsatte jeg mot gaten, og på veien traff jeg på både stort og smått: ![]() ![]() ![]() ![]() Ved gate stod et Airbus A321-100-fly og ventet på avgang til Stockholm. ![]() Det ble min første tur med -100-versjonen i A321-serien. Lufthansa har for øvrig 20 -100 og 14 -200. D-AIRD ble bygget i 1994 og har fløyet hele karrieren for Lufthansa. ![]() Det ble gitt beskjed om overbooking på denne avgangen, men etter at ombordstigningen var ferdig hadde alle fått plass. Det er tre seksjoner i dette flyet: rad 1–8, rad 11–23 og rad 24–36. ![]() Ettersom det bare var fem rader Business Class – og jeg satt på 8A – ble det en egen liten seksjon mellom gardinet og galley for oss som satt på 6–8 i Economy Class. Det satt ingen i midtsetet og alt var lagt til rette for en rolig og behagelig tur til Stockholm. ![]() Motorene til den femten år gamle A321-maskinen bråkte noe helt vanvittig ved avgang, men idet vi var kommet opp i luften ble det stille og rolig. Jeg sov stort sett hele veien til Stockholm, men fikk med meg øl og en sandwich på den første runden med servering. ![]() Det ble en fin innflygning til Arlanda, og vi landet etter 2 timer i luften - og en distanse på 1,223 km. Last edited by FlightDeck; 10-05-2009 at 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
15. april 2009, kl. 20.35:
SAS Norge SK893 Stockholm (ARN)–Oslo (OSL) Economy Class Boeing 737-700W Det var en rolig onsdagskveld på Arlanda med det verste av ettermiddagsrushet unnagjort. ![]() Jeg hadde halvannen time til SAS-avgangen til Oslo, og etter litt shopping var jeg tilbake i SAS-loungene på Arlanda. ![]() Jeg besøkte først Business-loungen (bildet over), som tydelig var strippet for både mat og drikke. Så tok jeg turen over i Scandinavian-loungen, som var hakket bedre (bildet under). Men jeg står fortsatt ved at loungene på Gardermoen er bedre! ![]() Etter en times tid med mat, drikke og aviser i loungen gikk jeg ned trappen og til gate 3 der SAS-maskinen til Oslo ventet på meg. Da jeg bestilte reisen var det satt opp en Boeing 737-400 på avgangen, men ikke overraskende var denne byttet ut. ![]() Ved gate stod LN-RRB, SAS' flotte wingletsutstyrte Boeing 737-700-maskin, levert i 2007. Bare to uker siden forrige tur med samme maskin, da på ruten Oslo-Bergen. ![]() Det var om lag halvfullt om bord, men en del folk i de syv avsatte Economy Extra-radene. Ikke rent få av disse hadde en blå SAS-pin på seg – og etter hvert kom da også SAS-sjefen selv: Ola H. Strand. ![]() Meget hyggelig besetning om bord på dagens siste avgang fra Stockholm til Oslo. Dessverre ble vi 30 minutter sene av en grunn jeg ikke helt husker. SAS ga meg uansett en fin avslutning på denne kompliserte hjemreisen. ![]() Last edited by FlightDeck; 10-05-2009 at 18:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fornøyelig lesning som vanlig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er transfer i DUS generelt tricky? Skal gjennom DUS om ikke alt for lang tid selv, så greit å vite... Ellers finfin lesning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Flott rapport! Takk for den!
I DUS om du kommer med buss inn fra flyet skal du bare ta trappen opp i stedet for inn til baggasje utlevering. Normalt er transfer enkelt i DUS da man kommer inn samme sted som man boarder. Med mindre man skal skifte mellom terminalene da. Men Lufthansen bruker en terminal til alle sine flighter, og folk som skifter mellom LH og Air Berlin (som er den andre store aktøren på flyplassen) er vel heller liten. DUS er en av mine favorittflyplasser. Den har en kjempefin utsiktsterasse. SEN loungen har fått meget bedre mat det siste året. Det har forbedret seg vanvittig egentlig. Fra bare snacks og gotteri til seriøs og delikat mat. Jeg var imponert sist gang jeg var der. Hvis man er der i dagslys gir biz loungen en mye bedre utsikt enn SEN loungen. Jeg var der en gang i 5-6 timer for noen år sidne og måtte bruke internett for å jobbe. I SEN loungen virket ikke det trådløse nettet (som man fortsatt må betale for ![]() Men jeg må si at jeg synes du valgte en kraftig omvei for å komme til Barca. Den virket jo ikke spesielt billig heller den ruta du valgte?? BF ![]() PS: Det er fortsatt flere her som bør ha dårlig samvittighet for ikke å ha skrevet TR enda? Eller hva Farmer? tsk tsk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flotte rapporter og hyggelig lesning !
![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nok en knallbra rapport...imponert over at du flyr Ryanair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Helt topp......
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Ellers var det nok jeg som rotet meg litt bort på Düsseldorf-flyplassen: fikk et veldig positivt inntrykk av flyplassen sånn ellers og jeg er sikker på at det egentlig er lett å ha videreforbindelser der. Last edited by FlightDeck; 09-05-2009 at 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Flott rapport, selv med FR
![]() Som andre nevner så er DUS en enkel flyplass å bruke til transfer, ihvertfall med LH/Star |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du skriver flotte tripreports Fdeck..
Lo av beskrivelsen polakker i kø.. det stemmer godt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flotte rapport! Dette var gårsdagens sengelektyre. Det er nytt for meg at SAS forsøker å ta livet av kundene med salami.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oslo–København–München–Wroclaw–Frankfurt–Oslo | FlightDeck | TripReports | 12 | 04-11-2011 09:36 |
Oslo-København-Warszawa-Wroclaw-Frankfurt-Oslo | FlightDeck | TripReports | 26 | 07-02-2011 22:01 |
Oslo-Bergen-Oslo-Stockholm-Helsinki-Göteboerg-Oslo | FlightDeck | TripReports | 16 | 16-01-2009 13:41 |
London Heathrow-Warszawa-Wroclaw-Oslo | FlightDeck | TripReports | 9 | 02-01-2009 13:38 |
Bergen-Oslo-Stockholm-Chicago-San Francisco-Denver-Chicago-Stockholm-Oslo | FlightDeck | TripReports | 30 | 26-12-2008 14:55 |