![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle2942236.ece |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hmm, lurt "triks". Du kan jo uansett spare penger på å velge DKK istedet for NOK i noen sammenhenger.
Søkte litt på lavpriskalenderen nå, og fant billett til CPH til 183 danske kroner, som ifølge Valutakalkulatoren på Aftenposten, 214 norske. Samme billett koster 249 norske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
De siste par gangene jeg har vært på reise har jeg bestilt hotell på resfeber.se og betalt med SEK i stedet for NOK på reisefeber.no. Har spart en del hundrelapper på det!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Når jeg har sjekket har det stort sett ikke vært noe å spare. Men mens dollaren var lav brukte jeg alltid flysas.com til SAS-bookinger og booket i USD.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og noen sparte MYE på å booke noen RTW*-billetter fra Island en kort periode. Ofte så jevnet jo valutaforskjellen seg ut i systemene ganske raskt i tillegg til at man må huske på at det stort sett kommer et lite påslag på kr.kort ved valutahandel.
(* RWT = round the world)
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
SAS også. Søkte på TRD-TKU, og fikk opp 2700kr på SAS.no, flysas.com ga 167€ på en routing som SAS.no ikke fant. Selv med avgifter kom det på ca 210€. Dette er ikke på grunn av valuttasvinginger, men fordi sas sine søkemotorer er på bærtur og gir samme resultat på flysas.com og sas.no. Finn.no ga meg til slutt turen for 1280kr, dette var gjort tidligere i dag for en flyreise på onsdag. Forstår ikke hvordan reiseselskapene på finn.no får det så billig, men jeg klager ikke:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegians "nye" priser i Norge ved en monopolsituasjon | sk931 | Småprat | 15 | 14-10-2012 01:13 |
Bestill separat - spar penger | FlightDeck | Reiseforum | 2 | 23-02-2010 18:55 |
Openskies: Spar $250/€175 | Discus | Reiseforum | 0 | 10-12-2008 12:52 |
Banner for Norwegians lavpriskalender på Scanairforumet! | HMWK | Flyforum | 18 | 26-06-2005 15:18 |