Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-01-2009, 21:01   #1
enva
Banned

Default Arbeidsuke! -litt hjelp trengs?

Har arbeidsuke like før sommerferien og tenkte å jobbe i et flyselskap eller noe, har snakket litt om det med en som har jobbet i Norwegian, da satt han i klappsete i cockpit.

Men hva er det man kan gjøre hos de forskjellige flyselskapene og hvilke kan anbefales?
Novair(En venn av meg) jobbet på TRD, der jobbet han med litt forskjellig som airport patrol osv. Men jeg vil helst jobbe i luften da
enva is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2009, 22:40   #2
Novair
ScanFlyer Gold

Novair's Avatar

Default Re: Arbeidsuke! -litt hjelp trengs?

Som nevnt så fikk jeg en hel del gode tips før min arbeidsuke:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=38479

Ellers så er det ikke verre enn å ta en telefon til det aktuelle selskapet.
Novair is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2009, 22:49   #3
steel
ScanFlyer Blue

Jeg ville anbefalt å komme til teknisk hvis du vil ha litt mer ut av arbeidsuka. Du får garantert være med å fly, men du ser jo hvordan det fungerer etter en tur. En hel uke på klapp, da er du lei !

Er du litt handy, er teknisk et sted å stikke innom. Da kan det ordnes med klapp-turer. Taxing på kveldene, og mange forskjellige arbeidsoppgaver.

Jeg jobber også på Kvernberget, med helikopter. Du kunne jo tenkt litt på det også.
steel is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2009, 21:13   #4
F35Landing
ScanFlyer Gold

F35Landing's Avatar

Jeg hadde arbeidsuke på SAS teknisk Fornebu for endel år siden. Kan absolutt anbefales, så får du vært med på de forskjellige arbeidsoppgavene.
Det kuleste hele uka var definitivt å kjøre gassdrevet vaskemaskin i hangaren
F35Landing is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2009, 22:09   #5
Jumper G5
ScanFlyer Gold

Foreslår CHC Helikopter Service eller Norsk Helikopter. Kanskje får du deg en tur til Nordsjøen. "Alle" får seg en tur med SK/DY, helikopterturer er færre forunt. Hadde selv hos Helikopter Service på Flesland. Fikk både nordsjøtur, haike med en S-61N til Forus, og en tur i simulatoren, men det var nok i overkant av hva man kan vente seg.
Jumper G5 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2009, 23:44   #6
S. Holberg
ScanFlyer Gold

S. Holberg's Avatar

Quote:
Originally Posted by steel View Post
Jeg ville anbefalt å komme til teknisk hvis du vil ha litt mer ut av arbeidsuka. Du får garantert være med å fly, men du ser jo hvordan det fungerer etter en tur. En hel uke på klapp, da er du lei !

Er du litt handy, er teknisk et sted å stikke innom. Da kan det ordnes med klapp-turer. Taxing på kveldene, og mange forskjellige arbeidsoppgaver.

Jeg jobber også på Kvernberget, med helikopter. Du kunne jo tenkt litt på det også.
Jeg skal ha på kvernberget i mars, så da sees vi da
Old 19-01-2009, 02:25   #7
steel
ScanFlyer Blue

Jeg jobber på teknisk i Helikopter Service på Kvernberget, og i Norwegian på Værnes/gardermoen.
Jeg ville anbefalt deg teknisk hos Norwegian eller SAS forann Helikopter Service. Det er lite å gjøre hos oss på Kvernberget hvertfall. Litt mer er det å gjøre i Bergen. Men det blir jo opp til deg.
Drar du på gardermoen, vil du nok få oppleve litt mer. Det er litt mere action der, med mye mer fly, og mere å gjøre. Du får være med å skru litt hvis du vil, og det er mulighet for å kjøre rundt å ta bilder og titte på alt som måtte finnes der.

Men det er jo opp til deg. Det går helt sikkert an å få ordne noe på begge steder hvertfall
steel is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules