![]() |
|
![]() |
#1 |
critical mind
|
![]()
OSL-TXL fra medio DES.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da satser vi på at Air Berlin kommer inn i stedet. Har det blitt så mye færre passasjerer til Berlin? DY har kuttet til én daglig til Schönefeld fra OSL, men har har noen avganger fra Rygge også.
![]() |
#3 |
critical mind
|
![]()
Well well,
me thinks AB will not enter. SAS used to fill their planes with lots of Poles. Now, with direct flights to SZZ, the number of "commuting" pax to TXL from SZZ decreased. Also, with lower economy, the total amount of polish pax to Norway is decreasing. AB is shedding planes in big style. All Fokkers out, all 737-300 out, several 737-800s parked, trying to terminate leasing of 737-700s. Capacity and yield control is more important these days than jumping into an unprofitable route. There is a reason why SAS stops flying... DY is in dire need of planes. If they expand in Denmark now, they have to cut the capacity somewhere else. The situation will be eased a bit when LN-NOE arrives, but most likely, even with the next 3 deliveries, the company will be short on planes as they also start slowly retiring the -300s.
![]() |
#4 |
Flyklapper
|
![]()
Seasonal? Not unlikely that it will return in the spring. In the mean time there is plenty capacity through CPH ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nedleggelsen kom ikke akkurat som noe sjokk. Det var ugunstige avgangstider på den ruten, og konkurransen fra DY merkes nok. Lurer på om SKs rute til DUS legges ned snart og...? Virker på meg som det ikke er bra belegg på den ruten heller. Tror også AirBerlin dukker opp på OSL.TXL snart.
Last edited by LN-AØR; 20-11-2008 at 09:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men belegget på biz er vel mye høyere.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Ikke glem at DUS får det meste av messetrafikken, og den er betydelig .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
SK megakutter det meste i desember.
Flybransjen i skandinavi begynner å minne meg om noen som åpnet megarestauranter i verdens minste by. Hvem som var fullest av restauratører eller gjester er vanskelig å si, men alle begynner å våkne opp i en litt lei fyllesjuke.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
På bookingsidene er den borte også etter påske, synd.
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
LH3158 DUS-OSL 07:10-09:00 LH3159 OSL-DUS 09:30-11:25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
SK startet mange fine ruter i år, som forståelig nok nå, er droppet for 2009. Fikk med meg Napoli og Sevilla. Mistet en del andre.
I lys av dette synes jeg litt rart at NOK folk vil til Bilbao ! Og jeg håper at den flighten fortsetter neste sommer, fordi VI vil dit så veldig gjerne ![]() Siste tre mnd har vi mistet tre grunnet alt som skjer om dagen. SK til FNC, NB ![]() ![]() Krysser fingrene ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og SAS har fortsatt ikke lagt ut noen billetter til TFS til neste sommer.
![]() Crewet sa at den rute gikk meget bra i sommer når vi dro hjem fra TFS... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Med BA må du til LGW, AF sin flight rekker man ikke med connection fra OSL, Brussels AL tilbyr hhv. 3 og 2,5 timers venting på ut- og hjemreise, mens KLM på sin side ikke flyr til NAP i det hele tatt. Austrian har codeshare med LH. Hadde håpet DY kunne kommet på banen med en NAP-rute nå som SK har lagt ned, kan ikke helt se for meg at nordmenn slutter å reise til NAP. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
|
![]()
Å jo da, det gjorde de.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så kanskje det min mor var mest redd for var at jeg skulle bli bortskjemt? Min mor er veldig glad i å telle på centene og la dollarerne fyke! Men det var strengt tatt veldig off-topic, var vel TXL fremfor DUS som skulle diskuteres her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Dette er nok populært hos Norwegian. Berlin er en viktig destinasjon for selskapet sammen med blant annet Düsseldorf som går godt. Jeg håper SAS kommer tilbake på Berlin-ruten med en morgenavgang, i alle når den nye flyplassen står klar... Uansett er det åpenbart at SAS' massive satsning i vår ikke kom helt til rett tid - og dermed er det meste av satsningen borte allerede. Berlin er uansett en destinasjon det må gå an å tjene penger på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS kutter på New York-ruten | Star Flyer | Flyforum | 2 | 14-07-2011 21:38 |
SAS kutter i cockpit! | Bizflyer | Flyforum | 26 | 20-01-2009 14:33 |
SAS kutter København - Praha | jb1 | Flyforum | 6 | 02-06-2008 18:11 |
SAS Danmark kutter ut SAS Ground Services? | LN-HAT | Flyforum | 12 | 14-11-2005 00:20 |