![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Kanskje dere burde høre på kundene
![]() http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/1959832/
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er de kunder eller ligner de bare veldig på oss her på dette forumet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Vi har imidlertid et meget brukbart belegg på Y-klasse ut fra ARN.
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
|
![]()
Du maa huske at dette er samme folka som i 66 (og stigende antall) poster diskuterer hvorfor man faar (eller ikke faar) hele brusboksen paa flyet ...
http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/1955559/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
My point!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Greit skal være enig der LN-MOW (Solnabo LOL)
Men de har ett poeng når det ikke er fysisk skille mellom Economy Flex og vanlig Economy, de med Flex får mat, de uten Flex billett må betale, og hvis det stemmer at en ikke får EBB poeng, så er det jo rimelig kort vei for å kunne sammenligne SAS Economy med FR. Greit nok vet at med SAS har du mye bedre mulighet for å komme frem til din endelige destinasjon skulle noe uforutsett skje, enn om du reiste med FR, men den vanlige mann ser det kanskje ikke på samme måte.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ikke før man har fløyet FR - da ser man alt så mye bedre...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan så være, men det er ikke alle som tenker i samme baner som deg EB. Selv har jeg ikke fløyet med FR og har ingen planer om å reise til Haugesund for å fly med dem, men kommer de til Bergen, så kan det tenkes jeg gir de en sjanse.
Har fløyet Southwest i USA, og det var minmalt med forskjell fra SW til Delta. Når jeg tenker forskjell så tenker jeg det en ser ombord i flyet. Sete/komfort, mat/drikke, service. Temmelig lik mellom Delta og Southwest. Kanskje med unntak av at jeg fikk beholde hele boksen med brus hos Delta ![]()
![]() |
#9 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Ouwwwww ....... *faar frysninger* .... akkurat naar man tror bunnen er naadd, kommer det en ny posting fra Solnabo .... 'The Missing Link' .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
LMAO
![]() ![]() ![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har en litt mixed blessing følelse av det nye konseptet til SAS. Mange passasjerer ser ikke det som noe problem at de kjøper mat. Faktisk de fleste har jeg inntrykk av. Man får bonuspoeng som før, men de aller billigste prisklassene får man bare 25% på. R og N som er nevnt i a.net tråden er for ID/AD passasjerer og ingen revenue pax er booket i de klassene. Men noen er skuffet, men sånn har det forsåvidt alltid vært.
Jeg tror nok SAS ønsker å kalle flex business light, men de som har som policy å kjøpe kun i økonomi klasse ville ikke booket i den lenger da. Men en ide kunne kanskje vært og lagd en mulighet for M-klasse paxen å betale f.eks. 100 kr ved booking øyeblikket og da få mat ombord. Litt ala charter-selskapenes nomeal system. Nå er det sikkert noen som synes det blir for likt charter, men og så? Ihvertfall på avgangene som tar over to timer. Nå blir vel utfordringen i bookingsystemene. Men går man inn for noe så får man det til.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
personlig må jeg si jeg er litt skuffet over servicekonseptet til SAS om dagen, men det ryktes om en oppgradering av Business Class. Man får fremdeles EB-points også i Economy Class. Noe av poenget med Economy Flex er faktisk å tilfredstille en del større selskaper som har som sin reisepolicy at deres ansatte IKKE skal fly i Business Class (for å spare penger). Disse policies slo imidlertid feil ut for ganske mange forretningsreisende, ettersom fullt fleksible billetter, reise frem og tilbake på dagen og alle de andre produktfordelene som forretningsreisende faktisk trengte (i motsetning til laks og champagne) kun var tilgjengelig om man kjøpte Business Class. Derfor ble altså Economy Flex innført, slik at de ansatte i "STORE FIRMA AS" kunne få fleksible billetter (som de gjerne kunne betale gode penger for), men uten at det sto Business Class i billetten deres (som ville gitt dem innkjøpssjefen på nakken).
Economy Flex er med andre ord en Business Class "light", og egentlig ikke et produkukt for hvermansen - vi vanlig dødelige på ferie skal fly i Economy Class og betale for matenn vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
KLM kjører også Economy Flex, men separerer ikke Economykabinen slik SAS gjør. Kunne ikke det vært en idé? Da hadde SAS i det minste økt avstanden til Norwegian igjen, og vært et mer inkluderende alternativ snarere enn en direkte konkurrent. Jeg hadde gjerne sett at SAS gjorde mer av det de er gode på!
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Sånt teknisk, om man skulle la folk betale 100-lapp ekstra for mat ved bookingtilfellet, så måtte man nesten ha en egen RBD for dette. Visst, man kunne be agentene legge inn noen form for SSR, men da er man ikke sikret betaling for maten.
Om man ikke har lyst å lage et system som på en eller annen måte sender ADMer til de agenter som legger inne denne SSRen i PNRen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Flex er egentlig ikke priset på noen ny måte etter at man fikk det over i en egen klasse. SAS var senere med pristypen Economy Flex, men mange klaget over at den var dyr for å være økonomiklasse, og da var det naturlig å lage en mellomklasse. De aller fleste selskapene har en økonomiflex billett og de er tilnærmet likt priset som SAS sine. Selv om prisen er dyr så er den fortsatt billigere enn business og man sparer en del på å velge det.
Det vanlig economy taper i forhold til før er maten, ellers er alt som før, men prisen er litt lavere. Og de fleste her har jo argumentert for at det er ikke så viktig.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vet Harry Hole noe vi andre ikke vet..... | dc-8-63 | Småprat | 11 | 27-06-2011 08:46 |
Noen andre som ikke får opp noe side..? | OSL-MRU | Reiseforum | 4 | 16-05-2010 03:07 |
Scanvin # 20 i 2009 - for kongelige og andre folk på terrassen! | EB | Flyforum | 10 | 16-05-2009 12:05 |
Kjapt sete-spørsmål til dee SAS-folk | Utflyttet | Flyforum | 7 | 25-08-2007 13:41 |
Et lite spørsmål til dere SAS-folk her | Utflyttet | Flyforum | 19 | 12-07-2006 20:55 |